Phon Phisai - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phon Phisai - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phon Phisai

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

13 December 2019 | Thailand, Phon Phisai

12 dec. 2019
Zo, dat was lekker gisterenavond. Verse Vietnamese loempia’s. Koude noodles of dit was het enige vegetarische dat ze hadden. Goede keus die loempia’s en echt hoe ze in Vietnam smaken.
Vanochtend toen we wakker werden was het maar 16 graden en nu om half vijf 26,5. Hollands zomerweer. Het voelt ook niet klam aan. Van ons mag het zo blijven.
Vandaag zijn we hier in de buurt gebleven. Eerst op zoek naar een fietsenmaker. Mijn versnelling trapt door als ik kracht zet. Heel vervelend. Volgens de fietsenmaker ligt het aan de ketting. Hij heeft er een nieuwe omgelegd en het lijkt beter te zijn. Nog even een paar hoogjes afwachten.
We wilden naar een bepaald gebiedje hier in de omgeving. Dat is niet ver van het sculptuurpark waar we andere jaren al eens geweest zijn. Het Sculptuurpark hebben we gevonden, maar de rest niet. Evengoed heerlijk gefietst.
Bij Mut Mee hebben we pad thai gegeten Annemarie en Liesbeth, net als zes jaar geleden.
De Mekong is één van de belangrijke rivieren in Azië. Hij is 4350 km lang en vindt haar oorsprong in Tibet en verdwijnt via de Mekong Delta in Vietnam in de Zuid Chinese Zee. Zij stroomt door China, Laos, Myanmar, Thailand, Cambodja en Vietnam. De grootste soort meerval ter wereld zwemt in de Mekong.
Leuk weetje toch.
Vrijdag de 13e
Vanochtend om negen uur vertrokken naar Phon Phisai. Heerlijk weer onderweg. Het is nog wat fris als we beginnen.
Zijn al vroeg in het Ban Was Resort en hebben een kamer aan de Mekong.
In dit resort zijn we eerder geweest en het ziet er nog steeds mooi uit.
Toen we terug kwamen uit het dorpje hing er een zakje met zoete aardappels en sinaasappels aan de deur met een briefje: “For you from Ban Was Resort”.
Onderweg veel langs de Mekong gefietst en langs de 212. Langs de 212 is een fietspad aangelegd.
Bij de Mekong is veel landbouw. Maïs, papaya, bananen, tomaten, rijst. Je merkt wel dat er lange tijd geen regen is gevallen, veel stukken zien er droog en dor uit.
Mijn fiets doet het stukken beter nu, nog niet optimaal, maar we doen het er voorlopig mee.
Dit stukje is klaar. Bedankt voor alle reacties en een fijn weekend.
Liefs van ons.

• 13 December 2019 - 11:25

Bettina Drion:

Klinkt goed allemaal, Jen! En fijn dat je fiets het weer goed lijkt te doen. Geniet!

• 13 December 2019 - 12:30

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    bijzonder dat Phon Phisai en jullie hebben ook een mooi plekje aan de rivier.
    Ik wil nog wel even dat korte koppie van Els zien hoor! Jennie's haar staat echt heel leuk.
    Liefs Johanna

• 13 December 2019 - 12:40

Blacky:

Ik blijf jullie verslagen en foto’s met plezier bewonderen. Reis veilig en geniet lekker. Groetjes Blacky

• 13 December 2019 - 12:54

Carla:

Lieve Jen en Els, eindelijk de tijd genomen om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Alles weer zo leuk om te lezen en te zien. Vooral die ene foto vanuit jullie kamer spreekt mij erg aan (met uitzicht op de Mekong). Daar wil ik wel een weekje zijn. Ook de kapsels zien er goed uit, lekker fris. Mijn verjaardag is uitgebreid gevierd erg gezellig allemaal. Een plaatje van het boeket heb ik jullie al ge-appt. Deze week hebben we veel aan mantelzorg gedaan in Leiderdorp. Beide mannetjes waren ziek en moeder zeer ongerust. Gelukkig gaat het nu beter. Verder komen we al enigszins in kerststemming: de boom staat in de kamer en gisteravond een stukje gemaakt bij Narda. Lieske en Mieke waren er ook en en nog een leuke dame, Anneke. We werden verwend door Narda met gebakjes, een borrel en heerlijke zoute koekjes. Voor herhaling vatbaar. Nu aan het voorbereiden voor de ALV van de coöperatie aanstaande maandag. Minder leuk maar noodzakelijk. Wel kanjers, het hoeft nauwelijks gezegd maar dan toch: geniet lekker en wees voorzichtig.
    O ja en gister op de koffie geweest bij Suus en Linde. ;-) Kus en knuffel voor jullie.

• 13 December 2019 - 15:29

Ver Voogd:

Hoi Jennie en Els weer even en antwoord op de mail van jullie. Had het even druk en de PC even zat en met de mobiel zat ik ook even te rommelen.
    Wat hebben jullie het weer schitterend en prachtige foto's en wat een heerlijk weer. Vanmorgen wel naar de roei geweest, maar niet geroeid alleen Liesbeth was er van ons groepje en dan verder een stel enthousiastelingen die instructie gingen geven(in de regen) nu nij niet gezien.
    Inderdaad was Carla haar verjaardag gezellig, maar ik ben voor het eten naar huis gegaan.
    Blijf lekker eten en fietsen en natuurlijk vooral genieten.
    Liefs Vera

• 14 December 2019 - 18:14

Ans:

Lieve zussies, weer 2 leuke vakantie verslagen gelezen en genoten van de mooie foto's.
    Staat je goed Jen dat korte koppie..Veel plezier maar weer en pas goed op elkaar!
    Liefs Ans xxx

• 14 December 2019 - 19:26

Vera Meester:

Lieve Els en Jennie Wat fijn dat jullie zo genieten..en mooi weer..hier is het heel nat.,maar ja we maken het even goed gezellig..jullie veel plezier Liefs Vera M.