Nong Khai en Phon Phisai - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Nong Khai en Phon Phisai - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Nong Khai en Phon Phisai

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

30 November 2013 | Thailand, Phon Phisai

Vrijdag 29 november 2013

Gisteren weer een heerlijke dag gehad. Heerlijk langs de Mekong gewandeld en over de markt geslenterd. We hebben in het guesthouse gegeten. Helemaal prima.
Vannacht weer goed geslapen. Het is heel rustig hier.
Na het ontbijt zijn we op de fiets gestapt richting Sculpture Park Salakeawkoo. Dat is een beeldenpark met gigantische betonnen beelden. Even googlen.
Hierna zijn we door het wedland richting vriendschapsbrug gefietst. De vriendschapsbrug verbindt Thailand met Laos.
Voor de natuurgroep van de Rotonde zet ik wat extra natuurfoto’s op de site. Leuke reactie van jullie.
Zaterdag 30 november 2013
Gisterenavond bij Mut Mee gegeten, weer heel saai een overheerlijke Pad Thai met natuurlijk een biertje. We zijn overgestapt op Chang bier. Chang is olifant in het Thais. Broer Ad was niet zo van het Chang bier, maar wij vinden het heerlijk. Na het eten naar de kamer en op tijd naar bed. Vanochtend om half acht op de fiets. Na een km of 20 ontbeten met yoghurt, cornflakes en koffie. We hadden warm water mee. Als vanouds hè Gerda. Onderweg nog een keer gestopt voor een bakkie. Met 45 km zagen we het resort al waar Els, Gerda en ik in 2008 gelogeerd hebben. Bar Was Resort. Hier slapen we vannacht. Een klein resort aan de Mekong. Liesbeth en Annemarie hebben een kamer met openslaande deuren met een kleine waranda aan de Mekong. Het plaatsje waar we zitten heet Phon Phisai.
Het was een heel leuke fietstocht. De eerste km’s over een vrij rustige weg langs de Mekong, door piepkleine plaatsjes waar we weer genoeg aandacht kregen. De laatste km’s over de 212. Die is een stuk drukker en de auto’s rijden hard langs je heen. Langs de kleine dorpjes loopt een soort gravelweggetje waar je heel goed kan fietsen, dan hoef je niet op de 212 te fietsen. Onderweg veel stalletjes met onder andere bananen, waar we een tros van hebben gekocht voor Bht 20 is € 0,50.
Na een douche zijn we het dorpje wezen verkennen. Heel leuk dorpje met een gigantische Laotiaanse markt. Heel maffe dingen verkochten ze. Natuurlijk sprinkhanen, en een soort staarten van weet ik wat voor beest, kleine hondjes, tamarinde, mandarijntjes, kleding, schoenen, enzovoort.
We zitten nu lekker aan de Mekong te relaxen. Vanavond gaan we aan de overkant van de weg eten. Daar zijn wat kleine eettentjes aan de weg. Geen restaurantjes.
We hebben echt mazzel met het weer. In Ayutthaya was het heel heet, meer dan 35 graden. Hier is het niet marmer dan 25 graden. Gisteren en eergisteren waaide het heel hard uit het oosten en nu waait het bijna niet.
Nou lezers, dit was het weer. Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Wij genieten daarvan.
Xxxx voor wie het wil van Annemarie, Liesbeth, Els en Jennie en een fijn weekend.

• 30 November 2013 - 11:21

Annemiek:

Jullie blog staat bij ons op het bureaublad, dus één klikje en we kunnen weer (een beetje jaloers) jullie avonturen lezen en volgen via o.a.google.
    Zijn jullie al gewend aan het links rijden of mogen jullie als enige aan de rechterkant?
    Geniet van alles en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    Groet van Annemiek

• 30 November 2013 - 12:16

Vera Voogd:

Dag meiden, wat is het weer leuk om de verslagen te lezen en wat zien jullie weer veel.
    het is wel goed dat jullie een binnen weg nemen, want ik kan me nog herinneren dat de grote weg puur druk was. Ga nu de deur uit om Annette te zien korfballen (achternichtje) en daarna naar een 50 jarige bruiloft.
    Bij thuis komst aan de Sint werken.Heerlijk die kleine eettentjes in gedachten ruik ik de geur.
    Blijf genieten en groetjes (smaken de dropjes nog?)
    Vera

• 30 November 2013 - 13:27

Johanna:

Hoi lieve meiden, wat hebben jullie het heerlijk.Het is heel leuk om de verslagen te lezen en de foto's te kijken. Wat een griezel die schorpioen. De foto met de boeddha op het dak is grappig. Zoiets van de boeddha viel te groot uit voor in het huis, dan maar er boven op. Veel plezier.Liefs en een dikke knuffel. Johanna

• 30 November 2013 - 22:48

Ineke:

Wat heerlijk jullie te volgen, ben een beetje jaloers....Lieve groeten van Jan en mij.