Phetchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phetchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phetchaburi

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

28 December 2013 | Thailand, Phetchaburi

Zaterdag 28 december 2013
Eerst even wat reacties op de reacties. Spannend Ien en Jan. Lekker Cuba. Ik bel jullie nog voor jullie vertrekken (1 jan.). Johanna ik zal voor Ans weer een gedeelte van het verslag opsturen. Liesbeth, jammer zo’n afscheid. Je bent zo elkaar gewend. En … we gaan sowieso veel in Nederland fietsen, maar ook nog een keer ver weg. (Vietnam????) Ik kan me wel voorstellen dat je het mist. Het was zo super relaxed, gezellig, mooi, enz. En ik heb inderdaad geen zin meer in een lekke band en dat gaat niet meer gebeuren ook.
Zo en nu weer tot de orde van de dag. Het was weer een verrassende fietstocht vandaag. Ik zat om half 8 op de fiets en ben met het pontje weer de Mae Khlong overgestoken, dat scheelde me een km of 5 door de drukke stad en grote weg. Ik moest wel wat km’s over een grotere weg, maar daarna een prachtige, rustige weg tot aan Phetchaburi.
Ik fietste door de wetlands en daardoor waren er meer vogels. Eindelijk een foto van een ijsvogel. Het is een andere dan ik gewend ben te zien. Het is volgens mij de collared kingfisher en niet de black-capped kingfisher. Hij is wat kleiner en minder gekleurd. Maar evengoed leuk. En verder heel veel witte reigers, ooievaars en een zee-arend. En nog veel meer vogels, maar ik zal ze niet allemaal opnoemen.
En ik heb de zee gezien, de Golf van Thailand. Ferry ik heb naar de overkant geroepen dat je er over een week drie aan komt.
Ik kwam ook een wereldfietser tegen. Een Duitser die in september in Singapore is begonnen. Hij heeft nog twee weken te gaan. Ook hij is niet veel vakantiefietsers tegen gekomen. Hij maakt van de vakantiefietsers die hij tegenkomt een video en van mij dus ook. Het blijft leuk om collega fietsers tegen te komen en dat was wederzijds.
En toen maakte ik weer een feest mee. Deze keer bij een tempel. Ik moest stoppen en eten. Het was net tien uur en ik had nog niet zo lang geleden ontbeten, maar ik vond het toch te leuk om af te slaan. Waarom dat feest was, geen idee. Ik kreeg noedelsoep met ballen. Die ballen heb ik maar niet opgegeten. Toen groene zoete mie en nog zoete kleefrijst met iets van pudding er op. Geen borden vol hoor, maar kleine hapjes. Oja en ook nog een ijsje met zwarte bonen (geen succes).
Men vond het weer zeer interessant en veel mensen maakten een praatje met me. Ook was er vuurwerk en een jong meisje en jonge jongen die dansten. Die jongen beeldde een aap uit. Weer een meemaaksel.
Nu zit ik in een splinternieuw guesthouse (White monkey) in Phetchaburi. Een mooie, schone kamer alleen geen eigen wc en douche. Die moet ik delen met nog een kamer, maar waarschijnlijk is die leeg. Ook hier zal het niet druk zijn.
Zo na het douchen, wasje en een kopje thee het stadje bekeken. Te veel tempels hier. Er loopt een riviertje (Phetchaburi River) door het stadje en daar gaan wat bruggetjes over. Het weggetje van het guesthouse loopt langs het riviertje. Ik heb net gegeten en een biertje gedronken in een ander guesthouse ook aan dit riviertje. Zij schijnen het beste restaurant te hebben volgens de Roughe guide. Eigenlijk wilde ik informeren naar een tour naar een nationaal park in de bergen, die zij organiseren, maar dat gaat het nier worden. Ze hebben geen aanmeldingen en alleen dat gaat teveel kosten. Ik bewaar de toer voor ons samen Gerda en in waarschijnlijk een veel mooier nationaal park.
Als het nationaal park niet in de bergen was, dan had ik het op de fiets gedaan.
Ik heb ook wat tempels bekeken. Er is er nog een, die ga ik straks of morgen doen. Verder is hier nog een paleis op de top van een berg. Dat ga ik morgen bekijken. Er gaat een cabinelift heen, ook weer grappig. Ik blijf hier twee nachten.
Ik ga dit berichtje plaatsen en wat foto’s er bij zoeken.
Een fijn weekend voor jullie en knufknuf.

  • 28 December 2013 - 11:17

    Liesbeth:

    Zover weg en toch zo dichtbij!!!

  • 28 December 2013 - 13:08

    Carla:

    Zo de drukke dagen voorbij en dus eindelijk tijd om bij te lezen. Het klinkt fantastisch allemaal en door de fotoos kan ik me helemaal voorstellen wat jij ziet, ruikt enzo. Vanzelf geniet ik ook weer van de vogels. Nu nog opzoeken hoe ze heten; mooi die ijsvogel maar ook die zwarte met dat grappige kuifje.
    Wat fijn dat je je ook in je uppie zo kan vermaken en genieten. Doe je weer supergoed. Hier schijnt vandaag een zonnetje en is het droog. Dus mooie dag om op de fiets naar Westzaan te rijden. Voor morgen hebben we kaartjes voor een solo-concert van Tim Knol in de Roode Bioscoop. Ook leuk; toch?
    O ja en er is een nieuwe cd binnen van Excelsior: "Al zeg ik het zelf" door Clean Pete (2 dames) mmv Anne Soldaat. Als vanouds prima kwaliteit. Lieverd, ben blij dat je geniet maar mis je wel. Kus

  • 28 December 2013 - 16:34

    Ted:

    Hoi Jennie, ook hier is de drukte rond Kerst weer voorbij, vandaag was het heerlijk weer, lekker rustig en zonnig, we zijn lekker een eindje wezen fietsen, het leek bijna op een mooie voorjaarsdag.
    Wat geniet je toch lekker daar in het mooie Thailand, ondanks dat je alleen bent, je maakt weer van alles mee en je weet er iedere keer weer iets moois van te maken, dat gaat je goed af.
    Wij waren destijds ook in Petchaburi, wij waren toen in de grottempel (Khao Luang) geweest, heb je die toevallig ook gezien naast de vele tempels die je al gezien hebt?
    Veel plezier weer verder en blijf genieten, stukjes schrijven en foto's plaatsen, wij genieten er enorm van.

    Ook van ons (Hans en Ted) een knuf knuf

  • 28 December 2013 - 16:36

    Els:

    Ha Jennie
    Leuk verslag en mooie foto's, het ijsvogeltje is ook leuk.
    Phetchaburi is een leuk stadje met die rivier door de stad heen.
    Geniet er nog lekker van, vandaag hier ook een lekker zonnetje.
    Dikke kus Els
    Ps ik wil deze route ook een keer fietsen .

  • 29 December 2013 - 00:17

    Johanna:

    Hoi lieve Jennie,
    mooi de foto's en je verhaal. Thailand komt heel erg gastvrij over in je verslagen. Het lijkt mij geen punt om daar alleen te zijn. Bedankt voor je mail, ik heb hem al geprint voor Ans.
    Liefs Johanna

  • 29 December 2013 - 17:44

    Ger:

    Leuk weer Jen. Prachtige foto's. En net als Els zou ik deze route ook wel 's willen fietsen, wie weet. Vooral die markt op de rails is toch ongelofelijk.
    Kom net terug van het Haags gemeentemuseum, fijn met de jaarkaart. Heb genoten van de moie dingen.
    Ben weer benieuwd naar je volgende verslag xxx Ger.

  • 29 December 2013 - 18:58

    Sonne:

    Ik krijg heel veel zin in een Leo biertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 189558

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: