Happy new year - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Happy new year - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Happy new year

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

31 December 2013 | Thailand, Cha-am

Dinsdag 31 december 2013
Oudejaarsdag
Vanochtend lekker lang op bed liggen lezen. Ik had gisteren yoghurtjes gehaald en ik heb een pak muesli. Dat werd dus een muesliontbijt met een bakkie thee. Mmmmm
Om een uur of negen op de fiets gestapt. Ik had niet echt een doel. Ik ben naar noord Cha-am gefietst en kwam in het vissersdorpje terecht. Ik wist niet eens dat dat er was. Een grote haven met mooie boten en er werd veel vis gelost. Blijft altijd leuk om te zien.
Daarna langs de kust doorgefietst. Er staan daar echt verschrikkelijke flatgebouwen en grote, dure hotels. Jammer. Waarschijnlijk zijn die appartementen van Bangkokkers die daar hun vrije dagen doorbrengen.
Toen kwam ik op de 2021 terecht, op die weg heb ik al een paar dagen gefietst. Loopt ook langs de kust, bij die flatgebouwen er iets vanaf. Gisteren zag ik daar een bord naar Kao Nang Phanthurat Forest Park. Toen had ik al zoiets, misschien leuk om daar heen te fietsen. Dat Park ligt maar 5 km van de weg. Op er naar toe.
Dat Park bestaat uit drie bergen. Op een ervan hebben ze een wandelroute uitgezet van 5 km. Dat was klauteren, stijgen en dalen over rotsen en paadjes door het bos. Mooi. Ik vond het ook wel spannend. Ik dacht dat ik alleen was en stel dat ik zou vallen en een been zou breken. Gelukkig liep er op gegeven moment voor mij een gezin die ik voorbij ben gegaan. Als er nu iets zou gebeuren, hadden zij mij in ieder geval ingehaald, maar ik ben niet gevallen. Er was ook veel bamboe, niet spectaculair maar wel mooi. De beloofde vogels en beesten heb ik niet gezien.
Na dit avontuur terug gefietst naar Cha-am (zelfde weg, door de haven) en bijna thuis een heerlijke bak noedelsoep gegeten. Daarna even een tukkie gedaan, wie weet blijf ik nu wakker tot 12 uur.
Oja, er is hier op de tv BVN. Dat is Nederlandse en Belgische tv voor het buitenland. Het zijn herhalingen, maar wel leuk om iets Nederlands te zien.
Vanavond nog even bij het feest gaan kijken en wat gegeten en een biertje gedronken. Het was enorm druk. Er werden veel wensballonnen opgelaten. Mooi.
Het is inmiddels 12 uur en het nieuwe jaar is hier begonnen. Allemaal de beste wensen. Maak er iets moois van.
Bedankt voor de goede wensen en leuke reacties.
Veel lieve groeten.

  • 31 December 2013 - 18:17

    Ineke:

    Toch gelukt om wakker te blijven? Grote meid. Een heel gelukkig nieuwjaar. De start kan al niet beter, zo op de fiets in Thailand!
    Onze fietsdozen en tassen staan in het bagagedepot op Schiphol. Nu wij morgen nog naar Schiphol en dan naar Cuba. Heerlijk en spannend.
    Erg leuk Jen jou vanmiddag gesproken te hebben. Wij gaan nu eten en dan begint hier oudejaarsavond.
    Slaap lekker en voor morgen weer veel plezier.
    Dikke kus

  • 31 December 2013 - 18:18

    Ineke:

    En weer genoten van je verslag!

  • 31 December 2013 - 18:25

    Ad:

    De aller beste wensen voor 2014 wij moeten nog wat uurtjes wachten,
    heel veel plezier in het mooie Thailand.
    groetjes en kusjes.
    Corrie en Ad xxx

  • 31 December 2013 - 19:03

    Ger:

    Jen, voor jou ook een heel mooi nieuwjaar met veel leuke meemaaksels, je bent in ieder geval goed begonnen. Voor ons nog zeven uur te gaan, het is al een geknal van jewelste hier in den Haag. xxx Ger

  • 31 December 2013 - 19:07

    Ted:

    Ik had je om 18.00 nog een sms'je willen sturen, maar ik dacht, Jennie ligt vast al op een oor, niet dus, zie ik nu net ineens dit bericht, dus nu via deze weg, HAPPY NEW YEAR en maak er maar weer een heel mooi jaar van met alleen maar hele leuke dingen.
    Liefs van Hans en Ted

  • 31 December 2013 - 19:41

    Angelique:

    Lieve Jennie,
    Voor jou ook alle goeds voor 2014!
    Ik geniet nog steeds van je verslagen!
    Wij genieten samen ook erg :)
    Xxx, Angelique

  • 31 December 2013 - 20:05

    Johanna:

    Lieve Jennie,
    Voor jou een gezond, liefdevol en gelukkig 2014, met nog heel veel mooie reizen en fietstochten.
    Dikke nieuwjaarsknuffel van Johanna

  • 01 Januari 2014 - 08:01

    Vera M..:

    Lieve Jennie.
    Voor jou ook een heel fijn jaar!!
    Geniet maar van iedere dag..
    e ik geniet met je mee...
    Liefs Vera...


  • 01 Januari 2014 - 17:33

    Annemarie:

    Hoi Jennie, wat een machtige tocht heb je weer gehad, het zag er inderdaad dampig uit op je zee-foto. De foto's zijn ook weer heel profie en een paar erg leuke; die van dat stoere meisje, die apenmoeder met baby, niet eng zo dichtbij? De foto van de haven met de kontrasten van oud en nieuw weer bijna een Op Pad prent!! Wat was dat weer een mooi pontje.Jammer voor je dat het daar zo druk is en je op dure kamers moet, of toch ook een beetje lekker? Lieve Jennie ik wens je een heel gelukkig 2014 met veel fietsplezier!!
    Liefs Annemarie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 189539

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: