Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

03 Januari 2014 | Thailand, Hua Hin

Woensdag 1 januari 2014
Weer een stukje naar het zuiden afgezakt. Over de tocht niet veel te melden. Een rustige weg langs een smal kanaaltje. Weinig verkeer. Twee orchidee kwekerijen tegengekomen. Stom dat ik niet even ben wezen kijken. Het is niet zo ver van Hua Hin, misschien ga ik er nog heen.
Ik zit in een leuk guesthouse (Bird guesthouse). Kamers zijn oké en er is een groot terras aan zee. Heel mooi. Heerlijk om daar te zitten met een boek. Ik heb ook weer eens een Nederlander gesproken. Dat is voor het eerst sinds ik alleen ben (op de telefoontjes na). Ik ben het Nederlands nog niet verleerd.
Hua Hin is leuk. Net als bij Cha-am herken ik niets van 10 jaar geleden. Misschien komt dat toch omdat het toen onze eerste kennismaking met Thailand was en alles nieuw voor ons.
Na de lunch heb ik nog een stukje gefietst. Ik kwam zo’n giga winkelcentrum tegen en ben daar blijven hangen.
Ook hier is het heel druk met toeristen. Ik hoor ook af en toe Nederlands praten.
Vanavond heb ik op de markt gegeten. Die markt is erg leuk. Een gedeelte op straat en gedeelte overdekt. Je kan er van alles kopen, niet alleen eten. Kleding, tassen, speelgoed, sieraden, souvenirs, cd’s, dvd’s, enz.
Ik blijf hier minstens twee nachten. Morgen maar eens kijken welke kant ik op ga fietsen, naar west, zuid of noord. Niet oost, want dan moet ik waterfietsen en wie weet zie ik bij het wakker de zonsopgang.
Donderdag 2 januari 2014
Zonsopgang gemist en ik ben naar het zuiden gefietst. Geen goede keuze. Alleen maar giga hotels en resorts. Je kan niet langs de zee fietsen. Zo jammer, maar ja het grote geld gaat voor.
Na een km of 15 vond ik het wel genoeg en ben richting terug gegaan. Ik zag in het westen in de verte een tempel. Ach, laat ik daar maar heen fietsen. Ik heb tenslotte nog geen tempel gezien. Goede keuze. Mooie tempel, maar ook leuk fietsen. Op een gegeven moment kwam ik in de buurt waar bungalowparken uit de grond gestampt worden. Ook weer heel veel.
Onderweg een hapje gegeten bij een tentje langs de weg. Lekker padthai. Ik had echt al ik denk een week geen padthai gegeten.
Ik ben nu weer in het guesthouse en ga lezen op het terras aan zee.
Ik heb besloten nog een dag hier te blijven en dan morgen naar noordwest te gaan fietsen.
Vanavond op een andere avondmarkt gegeten en ook nog even naar die van gisteren gelopen. Die van gisteren is een stuk groter en leuker.
Vrijdag 3 januari 2014
Kunstenaarsdorpje
Zo gezegd, zo gedaan. Na eerst ‘Wie is de mol’ op de BVN gekeken te hebben naar het noordwesten gefietst. Na een stukje klimmen zag ik een olifantenopvangplek. Leuk, even kijken maar. Heel klein, niet te vergelijken met Ayutthaya, maar toch leuk om weer olifanten te zien. Je kon ook een stukje rijden op een olifant, maar volgens mij is dat heel slecht voor ze en dat ga ik ook niet meer doen. Er was een olifant die 80 jaar is.
Een stukje verder een mooie tempel en nog een stukje verder een kunstenaarsdorpje, waar deze weken een grote tentoonstelling is. Dat was echt super. Veel kunstenaars die daar hun atelier hebben. Veel schilders, maar ook keramiek, staal, kleding, sieraden. Van alles dus. Daar heb ik me wel even vermaakt. Je kon ook van alles kopen, maar dat is niet handig op de fiets. Ik heb alleen wat kaarten gekocht.
Hierna weer terug richting guesthouse. Lekker alleen down hill. Het is trouwens warm vandaag, boven de 30 graden.
Terug in Hua Hin eerst een tentje gezocht om te lunchen en daarna relax lezen op het terras. Heerlijk dagje weer.
Morgen ga ik weer verder, richting nationaal park Sam Rot Yot.
Nog even een reactie. Dominique en Piet, ik vind jullie ontzettend stoer. Fietsen in Costa Rica en zo veel klimmen. 42 km van 800 naar 3100 meter. Petje af voor jullie. En wat zien jullie veel beesten en vogels. Prachtige foto’s.
Angelique heerlijk samen met Lucio. Het is je gegund.
En … iedereen bedankt voor de goede wensen. Ik zal mijn best doen om ze uit te laten komen.
Veel liefs weer van mij.

  • 03 Januari 2014 - 13:54

    Els:

    Leuk verslag weer.
    Mooie foto's, lekker dat terras aan de zee, heerlijk om te relaxen, geniet er nog van, hier somber weer en af en toe regen 8 graden, geen elfstedentocht.

    Dikke kus van Els

  • 03 Januari 2014 - 14:08

    Ad:

    Hoi zus je heb weer mooie fotos.
    Die vruchten kan ik niet thuis brengen ze lijken op olijven maar het blad niet.
    Heb je ze wel geproeft?
    Gr. Corrie en Ad

  • 03 Januari 2014 - 15:50

    Marjanne (kennis Van Ted En Hans):

    Hoi Jennie, wat maak je een prachtige reis, wij zijn 3 nov. net teruggekomen uit Thailand en volgen jullie/jou.
    In HuaHin zit een leuk tentje van een Nederlander Conny, genaamd Say Cheese. Haar zoon runt het daar. Het is vlak bij de klokkentoren, met je rug naar klokkentoren, grote straat oversteken en beetje schuin aan overkant straatje in, aan de linkerkant, kan niet missen. Hebben ook heerlijke koffie.
    Zijkant van de overdekte markt komt daar uit. Nog een mooie reis verder, wij lezen wel mee.

  • 03 Januari 2014 - 17:28

    Carla:

    O Jen, wat ziet het er allemaal weer mooi uit. Leuk ook die tip van Marianne.
    Groetjes van Evert en mij en van Sten, die een nacht bij ons logeert. Vanmiddag met hem naar de bioscoop geweest en een draak van een film gezien "Frozen", echt zo'n Disney geval. Maar volgende keer mag ik kiezen. ;-) xxx

  • 03 Januari 2014 - 19:34

    Ted:

    Ha die Jennie, leuk hoor Hua Hin, wij zaten daar in hotel Napalai, achter het hotel was een mooie tempel waar we toen leuk rondgewandeld hebben.
    Ben benieuwd of je nog een bakkie hebt gedronken bij de tip van Marjanne (Marjanne komt uit Wormer, waren Hans en ik laatst (augustus) nog geweest)
    Je gaat nu dus weer noordelijker, geen Prachuap Khiri Khan, de hoge tempel met de brutale aapjes.
    Veel (fiets) plezier weer verder en blijf maar leuke dingen meemaken en mooie dingen zien, je verslag en foto's waren weer genieten.
    xxx van Hans en Ted

  • 04 Januari 2014 - 12:23

    Ger:

    Ha die Jen. Je blijft maar lekker gaan zeg, mooie foto's Ben benieuwd naar Sam Roi Yot. Ik herinnerde me ineens weer de hele naam van dat meisje: Khin Le Nweh.
    Nog twee weken, ik heb er zo'n zin in. Koh Chang lijkt me ook super.
    Las wel op het nieuws dat de demonstranten in Bangkok van plan zijn het sociale leven stil te gaan leggen in het centrum vanaf de 13e gedurende vijf of twintig dagen (?).
    Ik hou het nieuws in de gaten. Ik heb ook al uitgezocht hoe je met de Link (skytrain) naar het vliegveld kan. Daar stuur ik je nog een mail over.
    Jen, ga lekker door met genieten xxx Ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 1118
Totaal aantal bezoekers 190358

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: