Khao Sam Roi Yod - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Khao Sam Roi Yod - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Khao Sam Roi Yod

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

04 Januari 2014 | Thailand, Sam Roi Yot

Zaterdag 4 januari 2014
Ik zit in Seaview Place Resort, 8km van het Nationaal park Sam Roi Yod. Mariëtte en Joost het resort is vlakbij jullie resort. Vanaf Hua Hin hooguit 100 meter naar het zuiden. Jullie resort ziet er ook mooi uit. Laat jullie verrassen, ik zal geen foto plaatsen.
Seaview is een klein resort met mooie kamers en een zwembadje. Ik heb voor het eerst gezwommen deze vakantie. Het is overdag erg warm.
De eigenaars zijn heel gastvrij. Je kan de hele dag koffie en thee pakken. De prijs is inclusief ontbijt. Ik heb weer wat van de prijs af kunnen krijgen. Normaal vragen ze bht 1500, omdat het nu niet druk is is de prijs bht 1000, maar ik betaal bht 800 inclusief ontbijt. Heb meteen voor 4 dagen geboekt, maar blijf waarschijnlijk tot de 13e hier. Mariëtte en Joost komen de 11e en blijven twee nachten. De 12e gaan we dan waarschijnlijk met elkaar fietsen. Ik ben dan wel lang hier, maar vind het denk ik wel lekker. Je kan hier alle kanten op en het resort is super. Een beetje boven de begroting, maar daar had ik rekening mee gehouden. De prijzen liggen hier hoger dan in andere delen van Thailand.
De 13e ga ik dan naar Prachuap Khiri Khan. Het park ligt namelijk tussen Hua Hin en Prachuap Khiri Khan in Ted. Ik ga dus wel naar de tempel op de heuvel met die vervelende apen.
En Marjanne ik las jouw reactie gisterenavond pas. De Nederlandse koffie en de boterham met pindakaas heb ik daardoor gemist. Wie weet een ander jaar.
De fietstocht vandaag begon op de grote weg nummer 4. Ik heb een heel gedetailleerde kaart van de omgeving gekocht bij de Tesco. Die verkoopt goede kaarten. Weer een andere kaart dan die ik met jullie (Annemarie, Liesbeth en Els) heb gekocht. Op deze kaart staan ook de km-paalnummers op. Zo zag ik dat ik al snel van die weg af kon. De rest van de tocht ging daarom over kleine wegen. Een stuk is splinternieuw asfalt. Er staan nog geen strepen op en het gedeelte voor de fietsers wordt afgescheiden met planten. Zal wel mooi worden.
Verder vandaag veel ananas. Dat was weer nieuw.
Ik zit nu aan de kust waar veel gevist wordt en waar ook dolfijnen moeten zitten. Ik ben benieuwd of ik ze ga zien. Misschien kijken of ik met een bootje de zee op kan.
Dit is zo’n verwenresort. Van de meneer krijg ik steeds bananen en de dochter heeft vanavond gekookt. Gebakken rijst met sla en toe meloen met een heerlijke zoete saus. Mmmmmm.
Morgenochtend om 8 uur ontbijt. Ik denk dat ik soep met toast krijg. Ik vind het allemaal prima, ze weten dat ik geen vlees eet.
Oja Ad. Die vruchten heb ik maar niet geproefd. Ik wil het risico niet lopen, dat ze heel giftig zijn en ik meteen dood neerval. En Els, de Elfstedentocht komt pas na 7 februari. Die wacht op mij. Misschien mag ik wel meedoen.
Ik ga dit bericht meteen plaatsen, zodat jullie weer weten waar ik ben en Ted gerust gesteld is wat betreft het paleis op de heuvel.
Dag lieve allemaal. Vandaag nog een fijne voortzetting van de zaterdag en morgen een goede zondag.
Veel liefs van mij.
Ps. Km-teller staat inmiddels boven de 1900. 2000 ga ik makkelijk halen (als ik niet van die enge vruchten ga proeven Ad).

  • 04 Januari 2014 - 14:01

    Vera M:

    Jij komt toch wel mooi de winter door! in februari wordt het al wat lichter..
    Je berichten zijn leuk om te lezen ,daar geniet ik van..
    Lieve Jennie geniet er van,fijn dat je bezoek krijgt..
    Lfs Vera.

  • 04 Januari 2014 - 14:13

    Ad:

    Ananas velden komen bekent voor [die zijn wel te eten hoor] hebben we wel gezien op Pukhet.
    Gr. Corrie en Ad xxx

  • 04 Januari 2014 - 15:33

    Els:

    Ha Jennie, verstandig dat je niet van die vreemde vrucht eet, neem maar annanas is beter.
    Want ik wil ook nog graag met jou naar Thailand.
    Geniet nog van je verwenresort.
    Dikke kus van Els

  • 04 Januari 2014 - 16:25

    Liesbeth:

    Ik sluit mee bij Elsje aan,blijf gezond!.alweer ruim twee weken in je eentje en je blijft genieten!Vanochtend J en M gezien op de roei,ze vertrekken woensdag en hebben er onwijs veel zin in.Morgen wordt de c3 gedoopt,jammer dat je hem zelf niet kan dopen,wie weet de volgende c4 want met al die nieuwe leden komt die er zeker.
    ik blijf je volgen via google maps,daar staan nog niet de kmpalen bij helaas dan kon ik je vertellen elk paadje doodloopt.Overigens wordt je ook al een aardig zakenvrouwtje,zo zie je maar afdingen werkt in het Thaise!
    Liefsbeth

  • 04 Januari 2014 - 19:21

    Ted:

    Lekker Jennie om even een tijdje op dezelfde plek te blijven, er is genoeg te doen en te bekijken in de omgeving, lekker de boel verkennen en een beetje luieren aan het zwembad. Leuk dat er roeimaatjes komen, kan je even lekker je verhaal kwijt, geniet er maar van. Super dat je toch ook nog naar Prachuap Khiri Khan gaat, maar pas op, de apen zijn echt heel brutaal, eentje had Hans zijn waterflesje afgepikt, draaide de dop er af en dronk de fles zo leeg, hahahaha, was superkomisch natuurlijk.
    Als je de trappen oploopt bij de tempel moet je halverwege eens naar beneden kijken, je ziet dan een groot complex (tempels?) met knalrode daken, was heel mooi om te zien.

    Veel plezier weer verder
    Knuffels van ons, Hans en Ted

  • 05 Januari 2014 - 00:10

    Johanna:

    Hoi Jennie, ik hoop voor je dat je dolfijnen gaat zien. Lijkt me gaaf. Mooi resort heb je uitgezocht. Geniet er maar lekker van.
    Liefs Johanna

  • 05 Januari 2014 - 22:49

    Annemarie:

    Hoi Jennie, eet je nu ook probleemloos sla? En de ananassen zijn zeker nog niet rijp? Leuk om Boemibol weer te zien met weer een hondje met een t-shirtje!!
    Machtig zeker om zo vlak bij de zee te zitten en dan nog een resort met uitzicht, maar niet om in te zwemmen? Waarom eigenlijk niet? Ik ben nog niet op de roei geweest, steeds te druk. Geniet, eet geen rare vruchten, want ik ben het met Els en Liesbeth eens.
    Geniet, en doe voorzichtig, liefs Annemarie

  • 06 Januari 2014 - 09:38

    Vera V:

    Hoi Jen, wat geniet ik toch van je reisverslagen en dan de foto's ssuper.Je hebt ook wel een super resort met dat zwembad en zee. Leuk om over een paar dagen Mariette en Joost te ontmoeten. Lekker even bij kletsen.
    Wanneer ik je al een heel goed en gezond 2014 heb toegewenst dan nu nog maar een keer.(weet het niet meer) Lekker eten doe je ook en voorzichtig ben je altijd al.
    Geniet van alles en ik kijk uit naar het volgende verslag.Liefs Vera

  • 07 Januari 2014 - 12:25

    Joost Mariette:

    Hi Jennie, mooi dat je al voor ons de streek aan het verkennen bent. Hoop dat je ook voor ons drieen een roeiboot kunt charteren zodat we 'n stukje kunnen varen? Wacht met hete eten van die verboden vruchten even tot wij er ook zijn! Morgen vertrekken we, we kunnen niet wachten en hebben er veel zin an, We gaan je zien....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 189471

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: