Trein en rare tempel - Reisverslag uit Lat Bua Luang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Trein en rare tempel - Reisverslag uit Lat Bua Luang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Trein en rare tempel

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

16 Januari 2014 | Thailand, Lat Bua Luang

Woensdag 15 januari 2013
Na een lange treinreis zit ik voor de tweede keer in Nakon Pathom. Nu in een ander hotel. Een Chinees Hotel en redelijk basic, zelfs geen wifi. Maar ja, het kost dan ook maar Bht 300 en het is voor één nacht. Dit hotel zit tegenover het station. Wel een herrie.
De trein vertrok vanochtend al met meer dan een uur vertraging en daar kwam onderweg ook nog eens een uur bij. Ik kwam om 5 uur aan in plaats van 3 uur. Het was prima. Een beetje harde banken, er was alleen derde klas.
Onderweg veel herkenningspunten van het fietsen, dan gaat de reis ook snel. Het nationale park, Hua Hin, Cha-am, Phetchaburi. Leuk hoor. En grappig hoe het landschap verandert, van de zee naar het platteland. Weer ooievaars, rijstvelden en suikerriet. De stationnetjes die voorbij trekken zijn echt prachtig, goed onderhouden met veel planten en bloemen.
De trein zat behoorlijk vol, veel niet local vakantiegangers (Farangs). In dit hotel zitten twee backpackers die ook in Prachuap instapten.
Ik heb Butcher’s Crossing van John Williams (Stoner) uitgelezen in de trein. Mooi boek, zeker een aanrader. Nu maar weer een thriller.
’s Avonds op straat gegeten en nog een rondje om de Stupa gewandeld en dat was het.
Donderdag 16 januari 2014
Ik heb me in hetzelfde resort geïnstalleerd als vier weken geleden. Dat was het eerste resort alleen en nu de laatste. Het plaatsje waar ik zit heet Lat Bua Luang. Ik weet niet hoe het resort heet. Morgen het laatste rukkie naar Ayutthaya, ik denk een km of 50. Vandaag toch bijna 85 op de teller. Ik wilde eigenlijk een bed ongeveer 10 km verder zoeken, maar raakte aan de praat bij een bak soep en niemand kon mij vertellen of er 10 km verder wel iets was om te slapen. Toen maar besloten om naar het vertrouwde adres te gaan.
Ik heb weer leuk gefietst vandaag, ik zat om kwart voor zeven op de fiets. Veel rijstvelden en alles over rustige provinciale wegen. Het is niet warm en het waait gelukkig bijna niet. Het hoogtepunt was toch wel een tempel. Ik ben blij dat ik nieuwsgierig ben, anders had ik deze niet gezien. Ik zag dus onderweg een tempel opdoemen met een heel grote witte Boeddha. Toch maar even kijken, ik heb de tijd tenslotte aan mijzelf.
De tempel was prachtig. Even verder fietsen en daar staan echt honderden Bhoeddha’s in allerlei soorten en maten. Nog een stukje verder zie ik een bruggetje met daarna beelden. Zoiets heb ik echt nog nooit gezien, zulke rare beelden. Bijvoorbeeld een cactus waar mensen in klimmen die achterna gezeten worden door wolven. Heel veel bloed. En dit soort beelden stonden daar allemaal. Zo maf en dat bij een tempel. Het is de Wat Phai Rong Wua (hell temple) (even googlen).
Ik kan er ook niets aan doen, maar er is bijna iedere dag wel iets bijzonders.
Vanmiddag bij de bungalow buiten zitten lezen op mijn stoeltje. Het is wel een bijzonder resort. Het is een komen en gaan van mensen die een bungalow voor een uur huren. Zodra ze weg zijn wordt de bungalow weer schoongemaakt. Als de bungalow bezet is, gaat er een rode lamp buiten aan. Bij mij brandt dus ook een rode lamp.
Dit was het weer. Bedankt weer voor alle reacties.
Ad: zonder fiets doe je weer heel andere dingen. We gaan naar een nationaal park met bergen en naar Ko Chang (een eiland).
En Annemarie ik heb een bereconditie. Klimmen, fietsen, ik krijg er geen genoeg van. Straks mijn derde deel van de reis. Heb ik ook veel zin in.
Een dikke knufknuf van mij.

  • 16 Januari 2014 - 15:41

    Ad:

    Hoi zus wat een aparte tempels.Ga je als je thuis ben in je achtertuin ook
    een tempel bouwen? je heb nu voorbeelden genoeg.
    Morgen gaat Gerda vliegen als ik het goed begreep! Leuk hoor heerlijk samen.
    Gr. Corrie en Ad P.S. leuk he Jim eerst alleen maar gekke bekken trekken maar deze
    was wel leuk xxx

  • 16 Januari 2014 - 17:03

    Johanna:

    Hoi Jennie, wat maak je toch aparte dingen mee.Leuk om er deelgenoot van te zijn.Liefs Johanna

  • 16 Januari 2014 - 18:54

    Liesbeth:

    Missie volbracht !!!!!Wijze vrouw,wat een belevenissen deze maand
    Ffe gegoogled bijzondere tempel prachtige gekte toch,en wat geniet ik van je foto,s en verhalen,tja alleen dat rode lampje aan je deur???
    En de volle maand bij de Stupa,weet je nog een maand eerder in A bij het olifantenspektakel?
    wat ik nog vragen wil, je al een spatje regen gehad?nou wij wel!! En nog steeds de ramen niet gelapt; dat zijn zo de besognes van een hollandse huisvrouw met andere woorden:
    Blijf nog maar effe genieten daar in het mooie thailand
    Groet ook voor het meisje in the sixty
    Liefsbeth

  • 16 Januari 2014 - 20:04

    Ineke:

    Weer fantastische belevenisen. Op naar je derde deel samen met Gerda. Heel veel plezier.
    Wij stappen morgen weer op de fiets richting Playa Giron. Cienfuegos is een mooi stadje met internet !!!
    Hé Jen heel veel groetjes en liefs uit Cuba. Xxxxx

  • 16 Januari 2014 - 22:17

    Vera V:

    Hoi Jennie wat een belevenissen zo met die rode lampjes in Vietnam heb ik dat ook meegemaakt
    The Red Light District voor 1 uur stands.Zie net dat Liesbeth schrijft over ramen lappen nu dat is bij net gedaan door de hulp. ze zijn weer lekker schoon zo voor m'n verjaardag.Wat schril al die beelden in dat park vooral die lange soort geraamtes. Prachtig die boom met de ooievaars heel bijzonder.
    Nog even en dan in de benen met Gerda
    Groetjes en tot het volgende verhaal (haal net de verjaardags kaart uit de bus bedankt
    Liefs Vera

  • 17 Januari 2014 - 12:04

    Ted:

    Ha die Jennie, wat een heerlijke belevenissen allemaal weer, de treinrit en de fietstocht langs de aparte tempels, bijzondere foto's ook, de lantarenpaal is ook weer super leuk.
    Gisteren lag de Nieuwjaarskaart van jou op de deurmat, leuk zo'n Thaise kaart, bedankt daarvoor.
    Gerda heb ik gisteren ook nog even aan de foon gehad, ze kan bijna niet wachten om te vertrekken, vandaag is het zover en morgen ga je haar zien, als ze het niet vergeet brengt ze een dikke knuffel over aan jou van ons.
    Inmiddels zit je denk ik weer in het vertrouwde Ayutthaya en gaat deel III van je reis in, fiets aan de kant en rondtrekken met Gerda, geniet er samen van en wij blijven jullie volgen.
    Knufknuf van ons, Hans en Ted

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 188594

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: