Ik ben weer in Ayutthaya en Gerda stapt in het vli - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ik ben weer in Ayutthaya en Gerda stapt in het vli - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ik ben weer in Ayutthaya en Gerda stapt in het vli

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

17 Januari 2014 | Thailand, Ayutthaya

Vrijdag 17 januari 2014
Heerlijk ontvangst hier. We hebben indruk achtergelaten meisjes en een goede.
Ik heb de kamer boven aan de andere kant naast de trap dan jullie kamer Liesbeth en Annemarie. Hij is wat kleiner, maar heerlijk. Ook een douchecabine.
Ik wilde vanochtend vroeg vertrekken, maar werd om kwart voor zeven wakker. Half acht is evengoed vroeg. Het was een leuke tocht over allemaal niet te grote wegen, waarvan een groot deel langs een watertje. Die weg was op veel stukken redelijk slecht en heel stoffig. Aan beide kanten rijstvelden met mooie gekleurde huisjes er in.
Ik ben nog even bij de baas van het guesthouse langs gegaan. Zijn dochter was er ook. Blij verrast waren ze dat ik even langs kwam. Mijn fiets ga ik daar stallen. Dan is zij niet zo alleen. Als ze haar maar niet verkopen. Mijn fietsdoos staat er ook nog.
Toch weer een uitzoekerij om bij het guesthouse te komen. Zijn we er al zo vaak heen gefietst.
Naast het guesthouse heb ik vanmiddag padthai gegeten. Mmm.
Na gedoucht en mijn wasje gedaan te hebben, ben ik meteen maar op zoek gegaan naar een koffertje voor deel III van de reis. Bij Robinson heb ik er een gekocht (weten jullie nog meisjes bij de Tesco-Lotus), maar die moest wel met de fiets mee terug en dat is toch een km of acht. Op de bagagedrager lukte niet, daar viel die af. Aan het handje dan maar. En ik reed ook nog volkomen verkeerd. Na een stukje tegen het verkeer in gereden te hebben, zag ik de brug over het spoor en het water. Als je daar eenmaal bent, dan lukt het wel. Bekaf en een stijve arm.
Vanavond over de avondmarkt gewandeld en op het hoekje bij de markt gebakken rijst gegeten, met een biertje erbij.
Ik heb trouwens op vier km na 2500 km op de teller. Die vier komen er de komende paar dagen ruimschoots op.
Ik heb vier heerlijke weken achter de rug en ga dit zeker nog een keer doen in mijn eentje. Of weer zo’n combi.
Liesbeth, Els en Annemarie jullie moeten de groeten terug hebben van de meisjes hier. De dame in het eethuisje op de hoek bij de avondmarkt vroeg waar de andere drie gebleven waren.
Liesbeth ik heb geen spat regen gehad. Apart hè.
Ik ga dit op de site zetten met wat foto’s.
Fijn weekend allemaal en tot het volgende stukje/
Veel liefs.

  • 17 Januari 2014 - 16:28

    Liesbeth:

    Doe dan de combi maar! Gefeliciteerd meisje en gelukkig ook geen extra band hoeven kopen? En geen fietsdoos,het moet zo zijn zoals het is goed he
    Liefsbeth

  • 17 Januari 2014 - 16:54

    Els:

    Ha Jennie
    Leuk om weer bij sixty te zijn, bijna alle kamers gehad
    Goed dat de fietsdoos er nog staat, wordt vast zijn volgende verzameling.
    Veel plezier met Gerda.
    Dikke kus van je zus Els

  • 18 Januari 2014 - 16:45

    Ad Brinkkemper:

    Hoi Jennie,
    Gisteravond met Han en Margreet naar de film geweest in de fabriek.
    Opeens vroegen wij ons af “we hebben Jennie al een tijd niet gezien”. Maar even googgle’n en we hebben je weer gevonden. Je reisverhalen zien er indrukwekkend uit.
    Veel plezier!
    Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 189147

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: