Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Chumphon

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

06 Januari 2016 | Thailand, Chumphon

5 Januari
En dan zijn we opeens in Chumphon. We wilden eigenlijk nog een nachtje strand en dan bij Wua Laen Beach. Heel veel resorts, oa die van Ted (Cabana Resort). Cabana is erg op z'n retour en de rest, na alle rust die we gehad hebben een beetje te veel reuring. Ook hadden we bijna geen geld meer en konden in de buurt niet pinnen. Ik was zelfs bijna mijn pas kwijt. Achterop de brommer van een agent naar nog een pinautomaat, ook die deed het niet (ja Liesbeth, je leest het goed, ik heb achterop een brommer gezeten). Met creditcard betalen lukt ook meestal, geen grote ramp dus.
We besloten om nog 15 km door te fietsen naar Chumphon. Eerst langs het treinstation om te informeren naar onze tocht richting Zuidoost. Dat gaat lukken. We hebben daar zonder moeite geld gepind. Toen een onderkomen zoeken. Drie hotelkamers bekeken die oké waren, maar een zwembad leek ons heerlijk. In het laatste hotel wezen ze ons op een guesthouse met zwembad. Daar zitten we nu. Zo'n mooie kamer (huisje), een prachtige tuin, het zwembad moeten we nog bekijken. En dat voor 700 bht (nog geen €20). (Chalicha resort).
We zijn blij dat we doorgefietst zijn. Het was wel redelijk heuvelachtig. Constant klimmen en dalen.
Henk jij straks een fijne snowboard vakantie en kom weer heel terug.
Grappig hè Johanna die vissen in die krant. Een foto waard.
En Carla, lijkt mij heerlijk zo'n hamburger en leuk een moeder/zoon dag.
Ad wij denken aan jullie en duimen voor Cor.
6 januari
Net de treinticket naar Phatthalung geboekt voor vrijdag 8 jan. We vertrekken om half zeven 's ochtends uit Chumphon en zijn om ongeveer half drie 's middags in Phatthalung. Een reis van acht uur. Voor twee tickets betalen we 134 bht (3,50 €). De fietsen moeten we vrijdag betalen. Dat zal ook zoiets kosten.
We zitten nu bij het mooie zwembad. Het is hier super, we blijven hier drie nachten.
Chumphon is een klein, overzichtelijk stadje. Je hebt hier alles, een Tesco, een shopping mal, een avondmarkt, veel restaurantjes. Het is ook vrij rustig, zeker waar wij zitten, net even buiten Chumphon, maar toch bijna alles op loopafstand.
Er is niets spectaculairders te melden, maar ik ga dit wel plaatsen.
Doeiiii allemaal. Xxxx
Oja, in 2003 waren we ook in Chumphon en hebben toen Michel en Nicole (neef en nicht) ontmoet, die waren op wereldreis. Ik kreeg van Michel een foto opgestuurd die ik hierbij zal doen. Els is daar aan het proberen om gebakken banaan bijna voor niets te krijgen.
Er komt ook een foto bij van Els en mij bij het zwembad van het resort waar we oud en nieuw gevierd hebben. We kregen die van de mevrouw toegestuurd.

• 06 Januari 2016 - 09:47

Lieneke Castel:

Weer een leuk verhaal met leuke resorts en ontmoetingen.
    Tip:
    Wij hebben net de financiele kant van onze vakantie op een rijtje gezet en concluderen het volgende:
    Met je creditcard in de hotels en resorts betalen is een erg gunstige koers.
    Als je pint wordt er gevraagd of je akkoord gaat met de omwissel koers in Euro's. Als je dan voor nee of annuleren kiest, kun je gewoon verder met de transactie en heb je een gunstiger koers (volgens de experts) dan dat je de omrekenkoers accepteert.
    Kan op de gehele vakantie toch een aantal biertjes meer opleveren.
    Fijne vakantie verder.

• 06 Januari 2016 - 10:37

Carla:

Dat ziet er toch relaxed uit meiden! En dan ook nog op stap met een leuke meneer. Groetjes C en E

• 06 Januari 2016 - 13:14

Ans:

Indrukwekkend meiden die huisjes op dunne palen... Je moestuintje past er dan wel mooi onder..
    En jullie genieten en uitrusten bij het zwembad en in jullie super onderkomen, veel plezier.
    Liefs Ans

• 06 Januari 2016 - 13:42

Vera V:

Goh meiden wat ziet het er allemaal leuk uit en om zo op een brommer te zitten is ook heel bijzonder.
    Jullie boffen wel hoor met zo'n zwembad heerlijk warm water en rust. Ik ga nu even op de fiets naar Wormerveer en het hier hartstikke koud.Prachtige foto's Groetjes en lfs Vera

• 06 Januari 2016 - 13:50

Johanna:

Ziet er allemaal 'cool' uit dames! Lekker genieten! Liefs Johanna

• 06 Januari 2016 - 20:03

Ted:

Ha die meiden, jammer dat het Cabanaresort op zijn retour was, was de tropische tuin ook niet mooi meer? Wij waren er in juni 2010, dus al weer even geleden, er kan veel veranderen in die tijd, maar gelukkig is er genoeg keus uit allerlei andere leuke optrekjes en jullie vinden altijd wel weer iets moois.
    Veel plezier met de treinreis naar Phatthalung, zal vast een mooie rit worden, 8 uur lang genieten van een mooi uitzicht vanuit de trein.
    Nu nog even genieten van Chumphon en omgeving, er is genoeg te doen en te zien zo te lezen.

xxx van Hans en Ted