Vissersboten - Reisverslag uit Songkhla, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Vissersboten - Reisverslag uit Songkhla, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Vissersboten

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 Januari 2016 | Thailand, Songkhla

Je ziet ook wel hanen in kooien voor hanengevechten Ad, maar de meeste lopen los te kraaien.
En inderdaad Johanna wat positieve nieuwsgierigheid kan geen kwaad. Toen ik twee jaar terug alleen aan het fietsen was, was ik blij dat ik niet bang en wel nieuwsgierig ben. Daardoor heb ik zoveel gezien en had ik leuke contacten. Ook nu met Els is dat zo.
Vanochtend hadden we een ontroerend afscheid uit het resort. We hadden het zo fijn daar en de eigenaresse genoot zo van ons. We hadden weer een super ontbijt. Weer pancakes, maar nu met toefjes slagroom en aardbeien ertussen.
We moesten nog op de foto met haar, samen met de Inky's.
We hebben vanochtend de nieuwe weg gefietst. De brug is ongeveer 7 km en de weg ruim 20 km. Het gaf een beetje een afsluitdijk idee, alleen veel mooier. Zoveel vogels en ook buffels. Het laatste stuk door de rijstvelden. Door al het water is het vruchtbaar.
We hebben nu een beetje rommelig resort. Het huisje is oké. De dame is erg aardig en vrolijk. Ze vertelde dat er vorige week Hollanders op de fiets waren en ook nog een keer een stel uit Zwitserland op de fiets. Grappig. En wij maar denken dat we uniek zijn. Niet dus.
12 januari
Vandaag weer een km of 50 afgezakt naar het zuiden. We zitten weer aan zee (Golf van Thailand) bij Sathing Phra.
Leuke fietstocht weer, voornamelijk langs de zee.,
Onderweg hebben we ontbeten op bankjes bij een school. We zitten net, komen er twee meisjes met flesjes water bij ons zitten. Gestuurd door de directeur van de school. We hebben wel een half uur zitten kletsen. Zo leuk.
Waar we nu zitten zijn veel vissers. Toen we aan het strand zaten, werden er vissersboten op het strand getrokken door een lier en daarna werden ze gelost. Er wordt hier veel inktvis gevangen. We hebben een hele tijd staan kijken. Echt iets voor jou Ad. Pracht gezicht.
We zitten in een mooi resort. We zien ze zee vanuit ons bed.
Vanochtend voor we vertrokken uit het vorige resort hebben we nog een bakkie gedaan met de mevrouw. Leuk mens.

• 12 Januari 2016 - 16:14

Ans:

Lijkt me heerlijk meisjes zo'n fietstocht langs de zee. Geniet er maar met volle teugen van hoor, de tijd gaat best snel. Hier is het echt snertweer met regen en hagel, winterse buien dus. Dikke knuffel Ans. xx

• 12 Januari 2016 - 16:58

Liesbeth:

Tjoh bijna al bij de grens van Maleisie,blijven jullie aan die kant bij de golf van Thailand.Wat een machtigenverhalen met weer veel onmoetingen en wat k je nog zeggen wilde:er moet echt wel een lantaarnpalenboek komen.m

• 12 Januari 2016 - 18:23

Ted:

Ha die zussies, wat is het toch allemaal genieten daar bij jullie, ben ook benieuwd tot hoever jullie afzakken naar het zuiden, Krabi staat niet meer op het programma zeker?.
    Ik had Cody weer voor een dagje, zó genieten van en met hem, het was alleen geen wandelweer helaas, de hele dag door regen en ook nog hagel gehad, dus lekker binnen gespeeld met hem, dat is geen straf voor deze oma, alleen maar genieten.

Lekker blijven genieten meiden en leuke dingen doen, xxx Ted

• 12 Januari 2016 - 19:14

Johanna:

Lieve Jennie en Els, jullie zijn echt wel uniek! Heerlijk verhaal, ik geniet er echt van. Lekker een huisje bij de zee, op het geluid van de branding is het heerlijk inslapen. Geniet maar met volle teugen. Liefs Johanna

• 12 Januari 2016 - 19:44

Ineke:

Weer fijn mee te reizen. Halen jullie Maleisië of is dat niet de bedoeling?
    Xxxx Ineke

• 12 Januari 2016 - 19:58

Carla:

Weer even bijgelezen en genoten van jullie verslag en de foto's. Het tekenen was weer erg leuk gisteravond. Er worden mooie dingen gemaakt. Onze nieuwe opdracht is n fragment maken. Veel fietsplezier meiden.

• 12 Januari 2016 - 23:28

Els:

Bedankt voor de leuke reacties.
    jammer van het vieze weer bij jullie,hier zoveel zon en ruim 30 graden.
    Jennie en ik genieten enorm, vooral van het onderweg zijn.
    Fijn dat wij dit samen kunnen doen.
    kus van Els

• 13 Januari 2016 - 12:15

Sonne:

Wat heerlijk om een paar keer per week in jullie wereld van nu te mogen vertoeven, fijner dan een mooi boek lezen!

• 13 Januari 2016 - 13:20

Johanna:

Mooie foto's, echt apart al die boten. De lantaarnpaal met kreeft is gaaf. En al die vogels, wauw. Knuffel Johanna

• 14 Januari 2016 - 10:38

Carla:

Prachtige foto's. Vooral de purper koet en steltkluut. Maar de rest ook skitterend. Ik begrijp alleen dat brrr boven de foto van dat mooie mannetje niet goed? Heeft hij iets vies in zijn hand?

• 27 Januari 2016 - 06:52

Ton En Vera:

Jullie genieten wij ook.nu in Phu Quoc.
    Ik kan me voorstellen nu dan het fietsen in Thailand relaxter is dan in Vietnam.
    Groetjes Ton en Vera