Ko Yo - Reisverslag uit Ko Yo, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ko Yo - Reisverslag uit Ko Yo, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ko Yo

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

14 Januari 2016 | Thailand, Ko Yo

13 januari
1000 Thaïse km's op de teller vandaag. En we zitten op een klein eilandje Ko Yo. Via een brug is dit eiland te bereiken. We zitten vlak bij Songkhla. We gaan niet naar de grens van Maleisië. We blijven in de buurt van het meer, misschien gaan we nog naar Hat Yai.
Krabi was al een tijdje van de baan. Ook ivm de terugreis met de trein. Surat Thani stond eerst ook op de planning. Het merengebied trok mij altijd al erg. Iedere keer werd mijn oog er naar toe getrokken op de kaart. Dit gebied heeft een negatief reisadvies (eigenlijk zuidelijker, meer naar de Maleisische grens). We hadden bij verschillende mensen in Thailand geïnformeerd en die zeiden dat het veilig is. We zijn blij dat we hier naar toe zijn gegaan. Mooi, rustig.
Liesbeth, ik ga alle lantaarnpalen een keer verzamelen en wie weet. Hoe is het met jouw boek? Klus zeker? En je gezondheid? Vietnamese beestjes uit je lijf?
Fijn om te lezen dat jullie genieten van het verslag. Ik vind het heerlijk om alles neer te schrijven. Inmiddels is het blog meer dan 62500 bekeken.
14 januari
We worden weer verwend. Vanochtend koffie met zoete kleefrijst in bananenbladeren erbij. Toen we voor ons fietstochtje vertrokken kregen twee pakketjes met kleefrijst, kip en gebakken uitjes. De kip was voor Els, die ze heerlijk vond en de rest was ook heerlijk. Onze lunch.
We hebben het eilandje omgefietst. Zo mooi. Een beetje jungle-achtig. Overal is men met vis bezig. Bootjes, netten, visdrogen, visrestaurants. Ook zagen we een grote slapende Boeddha. Farangs zie je hier niet.
Bij terugkomst kregen we een kan water met ijs.
Mijn fiets is ook weer schoon, ketting gesmeerd en de banden opgepompt. Komt zo de rest van de vakantie door.
Na deze actie zijn we naar het folkloristische museum geweest. Dat ligt op een berg achter ons resort. Een groot gebouw met zalen en in iedere zaal een thema: rijst, rietenmatten vlechten, visserij, pottenbakken, weven, speelgoed, enzovoort. Bijzonder is dat veel dingen nog steeds zo gaat en hebben wij gezien onderweg. Die rietenmatten, fuiken voor de visserij, cocosnootschrapers.
Al met al weer een leuke dag.
Vannacht heeft het geregend en na onze fietstocht ook een bui en in het museum weer een. Het is eigenlijk meer een warme stortdouche.
Oké, ik stop ermee voor vandaag.
Veel liefs van ons en we denken veel aan jullie. Xxxx

• 14 Januari 2016 - 12:44

Tonenvera:

Hoi,
    Jouw reisverslag was aardig om in vakantiestemming te komen. Wij vertrekken vanavond naar Bangkok en Vietnam.
    Nog een fijne vakantie.
    PS Hat Yai is een aardig stadje met een leuke markt. Wij hebben daar vorig jaar de bus naar Maleisie genomen. Een visum voor 3 mnd is gratis . Krijg je zo bij de grens.
    Groetjes
    Ton en Vera

• 14 Januari 2016 - 17:33

Carla:

Wat bijzonder om daar zo'n uitgebreid museum te vinden. Prachtige ijsvogel. De een na laatste foto: daar zit toch geen vogel in hoop ik? En wat een grappig huisje waar jullie logeren. Ach ach wat leuk weer allemaal.
    Geniet lekker meiden. lfs

• 14 Januari 2016 - 20:00

Johanna:

Wat een schitterende foto's weer! Die ijsvogel, de boeddha, de zonsondergang, het museum stuk voor stuk prachtig. Zo leuk! Nog veel plezier. Liefs Johanna

• 14 Januari 2016 - 22:51

Angelique:

Lieve Jennie en Els,
    Elke dag geniet ik weer van jullie reisverslag en prachtige foto's!
    Fijn dat jullie zo genieten!
    Liefs Angelique

• 17 Januari 2016 - 07:32

Ton En Vera:

Ja,wij zijn die Ton en Vera
    Wij zitten inmiddels in Bangkok en vliegen dinsdag door naar Vietnam
    Je kunt ons volgen op :tonenverareizen@gmail.WaarBenJij.nu
    Groetjes ,Ton en Vera

• 19 Januari 2016 - 17:15

Annemarie:

Hoi Jennie en Els,
    Wat een leuk verhaal weer, zijn er strubbelen aan de grens met Thai en Maleisiers, wist ik niet. Wat een enorme brug waar Els op de foto staat naar dat eiland, hoeveel km? Deense afstanden?
    Ja veel foto's zijn leuk, maar ik vroeg me ook af, of er zeker weten geen vogeltjes in die kooi zat van die lantaarnpaal, een erg originele trouwens. Leuk idee om naar dat folkloristisch museum te gaan, met zelfs echte Panorama 's . Het beestje is nog niet helemaal weg uit onze lijven, het doet de herinnering aan Vietnam langdurig blijven!
    Hier rent het leven voortdurend, dus geniet nog maar van het leven daar!
    Lfs Annemarie