Hat Yai - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Hat Yai - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Hat Yai

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

17 Januari 2016 | Thailand, Hat Yai

15 januari
In het kooitje zit geen vogel, maar een lamp. Het is een lantaarnpaal Carla.
We zijn inmiddels in Songkhla beland. Het stadje heeft ons nog niet kunnen bekoren. Wel zijn we met een kabeltreintje een heuvel opgegaan. Mooi uitzicht over de Golf van Thailand en het grote meer. Er is hier ook een zeehaven en een vissershaven. Daar kom je alleen niet makkelijk bij.
We dachten de weg naar de haven gevonden hebben, stonden er militairen met hun hand op het geweer. Even schrikken. Sorry, we zitten verkeerd.
En .... er zijn apen hier, bij de kabeltrein. Leuk!
16 januari
Vanochtend naar Hat Yai gefietst. Om 10 uur zaten we al in het resort.
We hadden geen zin meer in Songkhla. Gisteren wel leuk en lekker gegeten. In een restaurantje met livemuziek.
Vannacht onweer en buien. Toen we op de fiets stapten was het droog. Wel erg bewolkt.
We zitten nu op loopafstand van de drijvende markt, de stad is ongeveer 5 km ver.
Wat een leuke drijvende/avondmarkt. Op het water kleine bootjes waar op gekookt en gebakken wordt. Veel (inkt)vis. Er is ook een grote markt bij met eten, kleding, sieraden, speelgoed, etc. Wij hebben op de markt pad thai gegeten en ijs toe. Voor morgenochtend hebben we kleefrijst met mango gekocht.
Vanochtend hadden we ook kleefrijst en ananas als ontbijt. Hebben we onderweg gekocht.
Het is erg leuk hier. We hebben nog een nacht bijgeboekt. We hebben een heerlijk huisje (Win Resort).
Ook hier weer bijna geen Westerse toeristen. In de stad twee gezien en op de markt twee.
16 januari
Vanochtend eerst de was(je) gedaan en daarna in de buurt gefietst zonder doel. Dat zijn vaak de leukste fietstochtjes. Zo ook nu. We kwamen bij een giga markt terecht. Zo'n grote hebben we nog nooit gezien. Straten vol kramen met van alles en nog wat. Zo vaak gezien, maar blijft leuk. Allerlei eten, vlees, vis, groenten, kleding, speelgoed, tassen, enz. En eigenlijk kopen we niets. Je kan op de fiets gewoon niet te veel kopen.
Daarna zijn we nog naar een soort Bijenkorf geweest. Een winkel met Westerse kleding, schoenen, make up voor Westerse prijzen. Ook daar niets gekocht.
Nu zijn we aan het sabaien en meteen mijn verhaaltje afmaken en versturen met een biertje erbij.
Morgen gaan we weer naar het noorden, naar het meer. Zoals het er nu uit ziet gaan we ook nog naar Trang en de zee daar. Misschien ook nog een eilandje. We bekijken het per dag. Vanavond eten bij de drijvende markt en daarna Ajax luisteren en Feyenoord-PSV. Ad, spannend.
Jullie laatste weekend dag. Geniet er nog van.
Lfs van ons.

• 17 Januari 2016 - 09:31

Ad:

Hoi zussen.
    Ziet er weer leuk uit mooie fotos met aparte gebedshuisjes een goeie onweersbui
    is ook wel weer eens lekker bij ons ook mooi winter weer nu mooi zonnig geen
    wind en net onder nul er volgen nu een paar nachten met meer vorst,
    vanmiddag naar de KUIP hopelijk een goede wedstrijd en een goede afloop .
    woensdag met Corrie weer naar het ziekenhuis, lopen lukt nog niet.
    groetjes Corrie en Ad xxx

• 17 Januari 2016 - 14:08

Ted:

Ha die zussies, wat is het toch genieten daar bij jullie, mooie foto's weer en een leuk verslag, succes met de voetbal straks en voor morgen een leuke fietstocht als jullie terug richting het meer gaan, lekker blijven genieten meiden, liefs van Hans enTed

• 17 Januari 2016 - 16:47

Johanna:

Hoi Jennie en Els, mooie foto's weer en leuk verslag.
    Vanochtend sneeuw op de weg, eerst vegen en ruiten krabben, rustig naar de concertmeisjes rijden, want het was glad! En rara, na Wormerveer was de weg gewoon schoon en het gras groen ipv wit. Zo een gek gezicht! Prachtig concert gehad, Carla heeft ook voor jou genoten Jennie. Volgende keer ben jij er weer lekker bij. Nu nog niet aan denken en lekker genieten van Thailand. Dikke knuffel, Johanna

• 18 Januari 2016 - 15:02

Ans:

Weer een leuk verslag met super foto's. 'Schattig' die 2 verliefde vissen, jammer dat ze er zelf niet meer van kunnen genieten. Mooie foto's van de drijvende markt, prachtige kleuren. Zoals Johanna al schrijft, het was weer een mooi concert gister Jennie en Carla heeft genoten van jou kaart. Het was heel gezellig samen. In gedachten was je met ons mee hoor. Lieve Jennie en Els, knuffel van mij.

• 18 Januari 2016 - 22:16

Vera V.:

Hoi Jennie en Els wat blijven het toch leuke verslagen en vooral de foto's zijn prachtig en ook voor mij blijft het genieten. Hier is het nu echt een beetje winter met gladde stukken weg en een dun vliesje ijs op m'n
    gracht beneden. Wat Ans ook schreef de prachtige foto van die vissen. jullie hebben ze toch niet zo neer
    gelegd hé?? Lieve meiden nog veel plezier en tot het volgende bericht. Liefs Vera