Straffe wind tegen - Reisverslag uit Pak Phanang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Straffe wind tegen - Reisverslag uit Pak Phanang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Straffe wind tegen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

26 Januari 2016 | Thailand, Pak Phanang

25 januari
We zitten onder een afdak bij ons huisje en het plenst weer. Met bakken komt het uit de hemel. Onderweg hebben we maar één keer hoeven te schuilen. We hebben ons prachtige onderkomen verlaten na een heerlijk ontbijt. Dat adresje zullen we niet gauw vergeten.
We hadden iets uitgezocht een km of veertig verder. Nou, dat was tien keer niets. Zo'n troep overal. Zonde. Waar we nu zitten is het ook net aan. Grandview resort/hotel heet het, nou die Grandview hebben we niet vanuit ons afdakje. De kamer is oké en we betalen 500 bht. De mevrouw haalt eten voor ons vanavond op de markt en morgen
gaan we weer verder.
We halen adresjes om te slapen van Google maps. Daar staan meestal geen foto's bij. Daardoor blijft het spannend waar je terecht komt.
De natuur blijft heel mooi groen hier. Een feest om te fietsen.
Inmiddels hebben we het eten achter de kiezen. Het was heerlijk. Pad Tai, ananas en voor morgenochtend kleefrijst met mango.
Er kwamen wat dames uit de buurt, die waarschijnlijk hadden gehoord dat wij er waren, kletsen. Was gezellig. Een paar woorden Engels en heel veel Thais. Maakt niet uit, we begrijpen elkaar, zeker met Point-iT en het taalgidsje erbij.
26 januari
Vanochtend half acht op de fiets. Het is zwaar bewolkt en we beginnen met weinig wind. We willen naar Pak Phanang.
Na twintig km begint het te waaien, een straffe wind tegen. Dat kost energie. We hebben heet water mee voor een bakkie onderweg en we krijgen zowaar iemand op de koffie. Een oude man komt bij ons zitten en wil wel een bakkie. Hij zegt niets.
Vanwege de wind zijn we een paar keer gestopt. De eerste keer hadden ze alleen water uit ranzige bekers. We hoefden er niets voor te betalen. Ze zaten ons daar alleen maar uit te lachen en durfden niets te zeggen.
De tweede keer was in een vrij groot eettentje waar het redelijk druk was. Daar hadden ze wel allerlei drinken. We wilden naar CK Resort, we wisten dat het in Pak Phanang was, maar niet waar. Twee agenten tekenden de route uit. We waren in de buurt.
Onderweg naar CK Resort stopte een auto, er stapten twee jongens uit die ons allebei een flesje koud water gaven. Zo lief. We moesten toen nog drie km vertelden ze.
We zitten nu gedoucht heerlijk op onze veranda met een bamboebed.
Het is super hier en aan de zee. Dat was een verrassing, we dachten dat het resort aan een riviertje nog wat in het binnenland zou zijn.
Er zijn huisjes aan zee, aan het meer en achter de huisjes aan het meer, maar toch uitzicht erop. Daar zitten wij. Mooie houten huisje met een rood dak. We blijven hier waarschijnlijk wel een extra dag. Er valt hier in de buurt genoeg te fietsen.
We horen de zee ruisen, hij is erg wild. Er staat ook veel onder water hier in de buurt. Het resort gelukkig niet.
Uiteindelijk hebben we meer dan 60 km gefietst en staat de teller op ruim 1500.
Ted je gaat het resort vast wel vinden op internet.
We hebben het nog steeds leuk en gaan vanaf hier terug naar Phatthalung. Nog drie fietsdagen. 2 febr. gaan we met de nachttrein naar Damnoen Saduak.
Vanavond weer Ajax luisteren. Eelco en Jordi wij hopen voor jullie dat het een leuke wedstrijd wordt.
Knuf (brassa) voor iedereen.

• 26 Januari 2016 - 11:05

Ad:

Hoi zussen.
    Na regen komt zonneschijn ,maar na zonneschijn toch ook weer een keer regen
    maar bijt je er door heen want na vul zelf maar in.
    Maar weer een mooi onderkomen [ ga het zo ook weer opzoeken]en lekker aan zee.
    Blijf genieten want het is nu snel voorbij.
    Corrie der pootje gaat wat beter ze heeft nu fysio en wandelt wat met krukken
    over de galerij.
    Gr. Corrie en Ad xxx

• 26 Januari 2016 - 13:04

Carla:

Volgens mij zijn jullie een bezienswaardigheid daar. Enig ook zo'n oud mannetje die koffie meedrinkt.
    De foto's laten weer zien dat jullie in een prachtige omgeving zitten.
    In dit huis heeft de buikgriep toegeslagen. Gister begon het bij mij en nu ook bij Evert. Dus niet fietsen of wandelen maar tussen de slaapjes door in huis rommelen. Lieve zussen, blijf genieten van elk moment.
    lfs vanuit Zaandijk

• 26 Januari 2016 - 14:56

Johanna:

Hoi meiden, wat grappig dat er gewoon iemand ook een bakkie komt halen. Moet kunnen, jullie zijn ook hele lieve mensen. Prachtige plaatjes weer en inderdaad wat een water! Is het regenseizoen nu daar?
    Geniet nog maar even lekker!
    Liefs Johanna

• 26 Januari 2016 - 15:08

Ted:

Wat een gezelligheid allemaal weer bij jullie, een oude man op de koffie en dames uit de buurt voor een praatje, kortom genieten.
    Het CT Resort heb ik niet gevonden, waar staat CT voor en in welke plaats zitten jullie precies? Kon dat niet uit het verslag op maken.
    Nog een week en dan de treinreis terug naar het noorden, wat gaat het toch snel.
    Geniet er nog maar lekker van meiden.
    Hier vandaag een mooie lentedag, heb Cody te logeren en heb vanochtend lekker gewandeld met hem, was gewoon zacht buiten, nu is hij zijn middagdutje aan het doen, dus oma heeft even rust, hahaha
    Nou meiden, veel plezier weer verder en genieten.
    xxx van Ted

• 26 Januari 2016 - 20:57

Annemarie:

Hallo Meisjes, wat hebben jullie een bar weer, nauwelijks ervaring mee he, die zee ziet er ook wild uit. En wat een aandoenlijk mannetje die koffie met jullie ging drinken.. Nou zet hem op de laatste km.
    Hier stormt en regent het, dus tel je zegeningen. lfs. annemarie