Ranong - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ranong - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ranong

Door: Jennir

Blijf op de hoogte en volg Jennie

04 December 2016 | Thailand, Ranong

3 Dec
We zijn in de heuvels aangekomen. Omhoog en omlaag. Sommige geleidelijk aan, anderen pittig. Na ruim 60 km zijn we een onderkomen gaan zoeken en gevonden in Bang Boet Bay. Een kleinschalig resort aan zee van een dame die met een zweed getrouwd is (al 25 jaar) en van praten houdt.
Het is hier heel oorspronkelijk. Een klein haventje met vissershuisjes. Maar ook resorts en eettentjes.
Vanochtend regende het, niet hard genoeg om niet te vertrekken.
4 Dec
Een zeer onstuimige nacht. Uren bliksem en een gigantische, tropische regenbui.
Gisteren hebben we besloten om ons vandaag naar Ranong te laten brengen. Dat is 200 km hier vandaan eerst naar het westen naar de Birmese grens (Andamanse zee) dan nog wat zuidelijker. We verlaten de golf van Thailand.
Dit weer hebben we nog nooit meegemaakt. Meestal regent het in het zuiden als wij in noord zitten of andersom. En zoveel wind.
Als het goed is, heeft de nieuwe koning gisteren ja gezegd. De kroning is pas over een jaar, als de rouwperiode voorbij is. Als wij naar de nieuwe koning vragen, doen ze hun vinger voor hun mond. Men durft daar niet over te praten.
En dan zitten we opeens in Ranong, bekend om zijn hotsprings. En in een hotel met een zwembad en hete bubbelbaden. Te luxe. We hebben al gezwommen. Omdat we in een oud gedeelte van het hotel zitten, betalen we een fractie van wat ze in het nieuwe vragen en evengoed inclusief zwembad en ontbijt.
Onderweg ook het nodige aan regen gehad. Prima dat we het zo gedaan hebben met dat busje. De chauffeur kwam trouwens een uur te laat en toen ging hij ook nog minstens vijf minuten naar onze fietsen en zijn bus staan kijken. Hoe moet dat er allemaal in. Met hulp van ons lukte het.
Leuke reacties hebben we weer gekregen. Dank jullie wel.
Allemaal een fijne Sinterklaas. Hij zal ons vast niet weten te vinden.

• 04 December 2016 - 16:28

Lenie:

Hey Jennie en els en natuurlijk ook de andere dames.
    Wat weer een prachtige verhalen.
    Geniet er maar weer lekker van.
    Wij genieten van heerlijk winters weer. Prachtige luchten en heerlijk vriesweer.
    Hopen dat de vorst nu eens gaat doorzetten.
    Groetjes

• 04 December 2016 - 23:17

Johanna:

Mooie foto's!

• 05 December 2016 - 14:46

Ad:

hoi meiden.
    Ziet er weer leuk uit .de tempels van Ban Krut zijn mooi daar kun je beter naar kijken
    dan dat je zelf Bank Rut ben.
    Bang boet bay is ook erg mooi ook die hanen bij dat huisje. Zijn zeker vecht hanen in die kooien.
    jullie schieten zo lekker op naar het zuiden en gelukkig niet zoveel last van die buien.
    Maar weer veel plezier toegewenst.
    gr.Corrie en Ad xxx