Sinterklaas - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

07 December 2016 | Thailand, Ranong

5 Dec 2016
Dank u Sinterklaasje.
Wat een verrassing vanmorgen. Een gedicht, chocolade kikkers, een kikkersleutelhanger en een klein ijzeren fietsje voor ons alle vier.

Wat een vervelend weer. Bijna de hele dag regen, af en toe hoosbuien. Toch veel gedaan. We blijven een extra nacht in Ranong. We zijn naar een hotspring geweest. Liesbeth ging met haar voeten meteen in een van de heetste baden. Schrikken. Gelukkig niet verbrand.
We hebben ook op een vloer met vloerverwarming gelegen. Heerlijk. Zo'n hotspring is heerlijk met dit weer.

6 Dec
Vanochtend met lichte regen begonnen met fietsen. Heerlijk als de regenkleding weer uit kan. Mooie fietstocht naar Laem Son National Park. Een kleine 60 km. Heuveltje op, heuveltje af, niet steil. De laatste 10 km over een kleine weg door de mangroven heel mooi.

We slapen in Wasana Resort. Eigenaren zijn de Nederlandse Boudewijn en zijn Thaise vrouw Wasana.
Het is hier heel mooi (zelfs het weer) of de tijd heeft stilgestaan op de brommers en tv's na. Overal lopen buffels, ook over het resort. Veel reigers.
De bevolking is voornamelijk Moslim hier.
Er is een mooi strand en een pier met mooie longtailboten.

7 Dec
Gefeliciteerd Car.

Eerst ter geruststelling, wij zitten niet in het overstromingsgebied. Dat is oostelijker, de Golf van Thailand en niet de Andaman Zee.

Vandaag zijn we met een longtailboat op stap geweest, samen met twee andere Nederlanders, Johanna en Meindert, ook fietsers trouwens. We zijn naar een onbewoond eiland geweest, hebben gesnorkeld en door de mangroven gevaren. We kregen een lunch mee van Boudewijn. Heerlijke dag en mooi weer. Terug gingen we tegen de golven in en dat was af en toe beuken. Niet Els haar hobby.

Lieve mensjes, dit was het weer. We genieten nog steeds, ook van jullie reacties.
Dikke kus

• 07 December 2016 - 13:01

Vera.v:

dag lieve meiden wat leuk om deze verhalen weer te lezen en dat warme bad lijkt mij wel wat. het is hier kil maar droog. wat een prachtige foto's met die regenkleding en jullie zien er aller charmants uit.
    vanmorgen even Carla gebeld en haar toegezongen hieper de piep hoera( ze stond nog onder de douche)
    vanmidaag gingen ze weg. ik maak me klaar o0m te gaan boulen. doei lfs vara

• 07 December 2016 - 23:36

Ans:

Weer prachtige foto's meiden, die kleine man in het zijspan van de brommer, wat een schatje! De boot van de boottocht vind ik ook een heel mooi plaatje. Leuke verslagen weer Jennie! Veel plezier verder en liefs Ans.

• 08 December 2016 - 17:47

Johanna:

Lieve meiden, ik heb genoten van jullie foto's. Een gemotoriseerde box op wielen, geweldig!!!
    Prachtige foto van de buffel, mooi om na te schilderen. Veel plezier. Liefs Johanna