Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ao Nang

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

23 December 2016 | Thailand, Ao Nang

20 Dec 2016
27 graden en motterig. Mooi weer om de fietsen te wassen en de kettingen te smeren.

21 Dec
Met de Ferry naar Ao Nang. Ging prima en snel. Wat echt heel vreemd was dat op een gegeven moment de boot stopte en er mensen overgezet werden op andere boten. O.a. naar Ko Lanta, maar ook op kleine longtailboten. Wij konden gelukkig tot het eind aan boord blijven.

Het is hier zo mooi. Na weer wat zoekwerk zitten we in Jasmine Resort. Staat op booking.com. Heel kleinschalig en midden in de natuur tussen rotsen. Zo mooi, ook de kamers. En waar we gegeten hebben, of je in de jungle zit. En dit allemaal op ongeveer 3 km van het strand. We hebben twee nachten geboekt, maar blijven misschien wel langer.

Bij het restaurant is een zwembad waar we mogen zwemmen. Nog geen kilometer hier vandaan.

De temperatuur is ook nu onder de 30 graden. Heerlijk.

22 Dec
Heerlijk geslapen en meteen nog een nacht bijgeboekt. Drie nachten blijven we hier. Het is zo mooi en een prachtig fietsgebied.
Vanochtend naar Ao Nang gefietst en daar over het strand rond de baai gewandeld. Eerst toch maar waterdichte tassen gekocht. Ook een voor mijn fototoestel. Die heeft het zwaar te verduren met al dat zout.

Daarna over de boulevard gefietst. Te toeristisch. We zijn blij dat we in Jasmine zitten, ver van de drukte en toch dichtbij.

Na de lunch een hoogtepuntje: Giant Catfish Farm. Een jungletochtje, zo knullig. Vissen hebben we wel gezien en schildpadden in een veel te klein verblijf. We kregen allebei een zakje visvoer mee. Maar de beloofde krokodil hebben we niet gezien. En de olifanten waren er ook niet meer. Het kostte maar 100 bht voor 2 pers., is 2,80 €.

23 Dec

Veel regen vandaag en toch een leuke dag.
We moesten van kamer wisselen en omdat het regende hebben we gewacht tot onze nieuwe kamer schoongemaakt was. Om half 12 op de fiets gestapt. Het was even droog. We zijn naar Tub Kaek Beach gefietst in de motterige regen. Daar begon het echt te regenen. In een rieten hutje op het strand pad thai gegeten. Dat zijn de lekkerste.

Terug was het even droog en besloten we om bij de olifanten te gaan kijken. Wat zijn het toch een mooie beesten. Je kon op ze rijden, maar dat doen we niet, schijnt heel slecht voor ze te zijn.

Toch 27 km gefietst.

Nu zitten we op ons terras met een biertje en een waterig zonnetje.

Morgen gaan we naar Krabi.

Carla. Heroïnes betekent heldinnen.

We gaan met pijn in ons hart hier weg. Het is fijn hier, mooie huisjes, lieve mensen die zelfs Els haar wasje onder een afdak hebben gehangen.

Morgenavond begint de kerst. Fijne dagen allemaal. Kerst leeft hier niet. Geen Boeddhistisch en geen Islamitisch feest.

Liefs van Els en Jennie

• 23 December 2016 - 10:51

Carla:

Hallo heldinnen, wat weer een fantastische foto's. De kerstsfeer zit er hier goed in. Overal versierde/verlichtte tuinen en bomen. En dat fleurt het grijze weer lekker op. Onze boodschappen zijn gedaan, nu het huis een beetje poetsen en dan zijn we klaar voor het weekend met eten en familie. Dikke kerstkus en knuffel voor jullie van Evert en mij.

• 23 December 2016 - 16:36

Annemarie :

Hoi Jennie en Els,
    Wat hebben jullie al een mooie dagen achter de rug, lekkere fietstochten, mooie vaartochtjes, lieve onderkomens, en een beetje enge ontmoeting met die olifant: wel erg dichtbij!
    zwembadje ook niet verkeerd!
    Lieve Jennie en Els, bedankt voor de afgelopen weken waar ik jullie fietsvriendin mocht zijn! ik voelde me thuis bij jullie, thuis in Thailand!!
    Lieve sociale meisjes van Paassen hele gezellige kerstdagen zonder verplichte kerstdingen, bedankt voor jullie mooie wens, en blijf voorzichtig op de fiets!!
    liefs,
    Annemarie

• 24 December 2016 - 11:21

Henk Van Paassen:

hoi meiden wat leuk allemaal weer alleen jammer van de regen maar dan denk je toch weer een beetje aan thuis nou voor jullie geen kerst maar toch nog hele fijne dagen en nog de groeten van de bloedbank dames tot het volgende verslag
    groetjes henk

• 25 December 2016 - 12:14

Sonne:

Kerstdagen in het paradijs. hoe leuk kan je het hebben. Veel plezier!

• 26 December 2016 - 23:11

Annelène:

Leuke foto's de zussen van Paassen met z'n tweeën. Ik moest wel even goed kijken welke van de twee mijn roeimaat is. Gelukkig zag ik het aan de gekleurde bril van Jennie. Kerst is voorbij maar nu samen gezellig oud en nieuw. Lieve groet aan jullie beiden. Annelène