Weer een blubberpad - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Weer een blubberpad - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Weer een blubberpad

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

03 Januari 2019 | Maleisië, Klang

1 jan. 2019
We zijn weer in De Palma. Nu gelukkig geen dubbele boeking en wifi doet het in ons huisje.
Het verschil tussen de twee kanten van de Selangor rivier is groot. Hier is het veel rustiger. Aan de andere kant is alles Chinees, retaurants en winkels. Hier heb je Maleisische restaurants. Het Maleisische eten vinden wij lekkerder. Er staan bakken met eten en daar kan je uit kiezen. Veel groentes en we kiezen voor niet spicy. Bij de Chinese restaurants hebben ze bier en bij de Maleisische niet. Daar nemen we een sapje met ijs. Ook lekker.
Tegen de avond hebben we een boottochtje gemaakt naar een plek waar tientallen zeearenden op visvangst waren. Wow. En een paar grote varanen gezien.
2 jan.
Heeeeel relaxte dag. Een stukje gefietst omdat we moesten eten en water halen.
Bij terugkomst stond er een zak vol met lychees op onze weranda. Erg lief en lekker.
Toch nog wat gedaan, de kettingen gesmeerd en banden opgepompt.
Sinds tijden weer falangs gezien. Een stuk of 10, waarschijnlijk Russen, hier in het resort.
3 jan.
We zijn in Klang. Dit is niet ver van het vliegveld, 56 km.
Vanochtend dachten we laten we de Awol route volgen. Binnen de 5 km snapten we het al niet meer. Toch maar maps me en nu de wandelroute. Nou dat hebben we geweten. Zeker 5 km onverhard en een heel stuk blubber, wel langs een kanaal. De fietsen en wij weer onder de blubber. Gelukkig was er aan het eind van het pad een huis met een waterslang. Daarna hebben we de maps me fietsroute gedaan en dat was prima. Laatste stuk wel heel druk, dat komt omdat Klang een grote stad is vlak bij Kuala Lumpur.
De scholen zijn weer begonnen. We hebben even bij een school staan kijken en foto’s gemaakt. Raken we aan de praat met een vader. Hij kwam veel in Holland. Hij maakt sieraden en in o.a. Eindhoven worden die verkocht. Was weer een leuk contact zo onderweg.
Ook de manager van ons hotel. Hij heeft vrienden die fietsen en hij maakt foto’s van fietsers. Het lijkt hem wel leuk als wij met zijn vrienden een fietstocht gaan maken en hij dan foto’s maakt. Daar moeten we flink over nadenken. Ik heb wel gezegd dat wij als oude dames niet snel fietsen.
In De Palma kwam er een vrouw bij ons zitten die een drankje van Chinese kruiden verkoopt dat tegen alle kwaaltjes helpt.We mochten het wel proberen. Nou nee, eerst opzoeken wat voor kruiden het zijn. Van haar kregen we die zak lychees.
Het is leuk om met de locals te praten. Soms met maar een paar woorden Engels. De jeugd krijgt al vanaf lagere school Engels.
Oja, we werden vanochtend uitgezwaaid door heel veel apen en nagefloten door talloze vogels. Maleisië werd wakker.
Dit was het weer.
Lieve groeten van ons.

• 03 Januari 2019 - 06:35

Vera:

Nog de beste wensen voor 2019 en kom weer behouden thuis. Verstandig om niet zomaar van zo’n drankje te drinken. Hier is het nu prachtig weer en ik ga zo even wat boodschappen doen. De kerstspullen zijn opgeruimd lekker hoor. Lijkt mij leuk al die apen, maar ze kunnen ook vreselijk brutaal zijn. Gang even de foto’s goed bekijken. 70 miljoen is er hier de lucht in geschoten vreselijk, maar hetwas wel prachtig om te zien !!! Groetjes

• 03 Januari 2019 - 06:54

Carla:

De steiger naar de excursieboot is een schilderij waard. Mooi hoor! Fiets lekke meiden. Sorry dames. xx

• 03 Januari 2019 - 10:38

Johanna:

Ik vind bijna alle foto's wel een schilderij waard, echt schitterend weer. Wat leuk al jullie meemaaksels en al die aardige mensen. Geniet ervan. Dikke knuffel xxx

• 03 Januari 2019 - 16:10

Sonne:

Dat was weer genieten van verhaal en foto's. Prachtig. Maar wat ik niet kon thuisbrengen: wat zijn Falangs en nog wel Russische Falangs en zo veel. Ik heb het ook nergens kunnen vinden, ergens iets gemist?

Weten jullie al wat jullie de laatste dagen (zijn het er 10?) doen? In ieder geval fijne voortzetting van die prachtige fietstocht.

• 03 Januari 2019 - 17:28

Ted:

Ha die zussies, jullie schieten al aardig op, Kuala Lumpur komt in zicht, gaan jullie ook nog naar de eilandjes westelijk van waar jullie nu zijn? De fietstochten zijn prachtig in ieder geval.
    Ik ben benieuwd of jullie nog gaan fietsen met de man van het hotel en zijn vrienden, maar wel op de kleine steentjes blijven hè, hahaha!!

@ Sonne, Falangs zijn naar mijn idee Farangs (klopt dat Jennie?) Farangs betekent: Blanke buitenlander, op het internet is er wel het een en ander over te vinden.

Nou meiden, veel plezier weer verder.

xxx van ons, Hans en Ted