Phanom Sarakham - Reisverslag uit Phanom Sarakham, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phanom Sarakham - Reisverslag uit Phanom Sarakham, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phanom Sarakham

14 Januari 2020 | Thailand, Phanom Sarakham

13 jan. 2020
Blacky, het zwembad is heerlijk en wat luxe ook. En we betalen nog geen € 30 per nacht. Dit is wel de duurtste. De goedkoopste was € 15.
De bedden zijn heerlijk. Vaak hadden we keiharde bedden, of je op een plank slaapt.Maar hierna doen we weer normaal.
Vandaag een rustdag. Lekker bij het zwembad gezeten. Els heeft een berg vingerpopjes gemaakt en ik heb gelezen. En natuurlijk gezwommen. Er zitten veel vogels hier. Openbills, witte reigers, treurmainas en we horen de spoorkoekoek gillen. Verder duiven, piep kleintjes en normale. Heerlijk om zo bij het zwembad te zitten en het allemaal te bekijken.
Het is vandaag heel rustig in het zwembad in vergelijking met gisteren. Toen waren er veel kinderen, maar die zijn nu weer naar school.
Om een uur of vier zijn we een eettentje gaan zoeken. Vroeg want we hadden de lunch overgeslagen. Komen we op een geweldige avondmarkt terecht. Zo leuk. En met leuke eettentjes. De meeste zijn nog niet open. Maar een jonge kok snapt wat we willen en maakt een gebakken rijst met papayasalade voor ons. Smullen. En natuurlijk een Chang biertje erbij.
14 jan.
Na 52 km zij we in Phanom Sarakham aangekomen. Om 7 uur zaten we op de fiets. Afscheid genomen van het heerlijke bed.
De eerste km’s waren over een vrij drukke weg. Jammer, maar ja ...
Toen kwamen we op weg 4014. Wow. Groene rijstvelden, langs een irrigatiekanaal, waar niet al te veel water in staat. Ogen op steeltjes Liesbeth. Vogels, visnetten. Wij waren gestopt bij een visnet, een mevrouw kwam naar ons toe en demonstreerde hoe het visnet omhoog gedraaid moest worden.
Ook veel visvijvers, waar wel water in staat.
We kregen weer tientallen duimen omhoog vandaag.
Ik zat mij te bedenken dat ik nog geen aalscholvers heb gezien deze reis. Nog geen 100 meter verder een aalscholver. Ik moet ook maar eens aan die zak met goud denken die ik nog niet gezien heb.
Ook moet ik onderweg vaak denken aan wat ze van ons denken. Twee van die niet jonge vrouwen met bepakte fietsen en rode gezichten van de inspanning. Moet er toch grappig uitzien.
Vandaag over twee weken vliegen we terug. Ook weer prima. Zien we in ieder geval onze (klein)kinderen weer en onze vrienden.
Oké, dit was het weer.
Dag allemaal.

• 14 Januari 2020 - 11:40

Je zou toch denken dat zo'n watertje snel leeggevist is. Hopelijk voor de locals valt dat mee.
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt Jen. Bij ons wordt gewerkt aan de Gortige Berichten. Deze komt volgende week weer uit. Martine is de boel aan het schoonmaken (wat een heerlijke luxe is dat toch). En ik ga vanmiddag naar Tot Ziens, andere glazen in mijn bril laten zetten. Hopelijk krijg ik dan een beter zicht.
    Gisteravond heerlijk getekend. We hadden een klein e club maar dat zag je al op de app.
    En.....ik neem een gitaar over van Ans. Daar word ik heel blij van. Hoewel het me erg moeilijk lijkt om een melodie eruit te krijgen. Ik ga het in ieder geval proberen.
    Wel meisjes, geniet weer lekker van jullie prachtige tocht.

• 14 Januari 2020 - 13:17

Ans:

Wat weer heerlijke verhalen meisjes en leuke foto's. Een paar verslagen terug, ontbijten midden op dat zandpad, geweldig! Echt genieten om met jullie mee te 'fietsen'.
    En ja... Carla gaat gitaar spelen, heel leuk, kunnen we samen oefenen, ben het ook weer een beetje aan het oppakken.
    Lieve vriendinnen geniet weer verder van jullie avontuur en liefs xxx

• 14 Januari 2020 - 15:30

Hoi lieve meiden,
    wat een leuk verhaal weer. Een beetje luxe mag toch, gewoon lekker van genieten. De foto's zijn ook weer mooi. Ik geniet ervan. Er zijn ook weer veel foto's bij om na te tekenen Jennie.
    En tja wat de mensen denken als ze jullie zien: ze denken vast wat een kanjers zijn dat!
    Liefs Johanna

• 15 Januari 2020 - 05:51

Bettina Drion:

Weer leuk om te lezen Jen! En ik zou jullie graag willen zien fietsen daar! Liefs Bettina