Bak Khat/Bueng Kan - Reisverslag uit Bueng Kan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Bak Khat/Bueng Kan - Reisverslag uit Bueng Kan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Bak Khat/Bueng Kan

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

02 December 2013 | Thailand, Bueng Kan

Zondag 1 december 2013
Wat een fantastische dag weer. Nog steeds starten we met een graad of twintig. De wind was wel iets aangetrokken, een flinke drie en helaas tegen. We zaten om half acht weer op de fiets. Thermoskannen heet water mee en yoghurtjes, cornflakes, bananen en koekjes. Het eerste stuk langs de Mekong door Phom Phisai, daarna een stukje 212. Na een afslag richting Mekong kwamen we op een onverharde weg terecht. Het eerste stuk zand en daarna redelijk harde gravel. Zo mooi. Tussen de rubberbomen, geoogste rijstvelden (een klein veldje was net gepland en had een prachtige groene kleur) en prachtige groententuinen. Een lust voor het oog. Er waren veel velden met pepertjes. Overal werd er volop gewerkt. We fietsten ook door kleine dorpjes en we waren weer een bezienswaardigheid. Bijna iedereen roept ons na en er wordt ook veel gelachen om ons. Vier van die iets oudere vrouwen met een volgeladen fiets is natuurlijk, zeker hier in Thailand, een vermakelijk gezicht. De kinderen roepen ons na met “Hallo”. Of ik Rena hoor roepen, die roept ook tegen iedereen “Hallo”.
5 december is onze koning Bhumibol jarig. Hij wordt 86 jaar. Door het hele land zie je gele en rood/wit/blauw/wit/rode vlaggen hangen en portretten van de koning. Hij wordt heel erg vereerd. Voor beledigen van de koning kan je zo in de gevangenis terecht komen.
Liesbeth schreef het al in haar e-mail naar haar familie en vrienden dat eigenlijk in plaats van de zwarte Pieten de Thaipoppen verboden moeten worden. Dat is toch een belediging voor alle Thaise vrouwen. Wie doet er mee aan een actie?
We zitten heel toevallig in het zelfde hotel als in 2008. We zagen het pas toen we het grote plein achter het hotel zagen. Daar zal morgenochtend waarschijnlijk een grote markt zijn. Het hotel is erg veranderd. Er is nu een zwembad bij , een restaurant en veel meer kamers.
Iedereen die ons eetwerk heeft meegegeven (koekjes, dropjes, etc) , we genieten er onderweg van. Heerlijk.
We hebben tot nu in ieder onderkomen wifi. En het werkt ook steeds goed. Daar kunnen ze in Europa nog wat van leren.
Maandag 2 december 2013
We zitten in een prachtig resort (Deewala) in Bueng Kan. Ruim 60 km ten oosten van Pak Khat waar we gisteren verbleven. De eerste 20 km reden we tussen de rubberbomen en leuke kleine plaatsjes, daarna een stuk 212 en het laatste stuk weer langs de Mekong. Wat is het toch heerlijk om onderweg te zijn op de fiets.
Voor we vertrokken hebben we ontbeten in het hotel en hebben over de markt achter ons onderkomen gelopen. Weer zo’n authentieke markt met deze keer ook kakkerlakken, sprinkhanen en larven. Maar ook heel mooi uitgestalde groentes. Heel kleurrijk. Ook veel kleding, gereedschap en huishoudelijke dingen. Zo’n markt blijft leuk. En … ook nu weer de enige toeristen in het hele stadje. Je ziet hier in deze streek geen toeristen en het is hier zo mooi.
Een kort stukje deze keer. Ik ga zo lekker verder met mijn boek. Het kan zijn dat we even geen wifi hebben, omdat we morgen waarschijnlijk naar een homestay gaan.
Bedankt allemaal weer voor de reacties.
Veel liefs van Annemarie, Liesbeth, Els en Jennie

• 02 December 2013 - 15:30

Ger:

Wat gaan jullie lekker. Morgen naar Kham Pia? De markt achter het hotel Bak Khat kan ik me nog herinneren. Het hotel misschien, was het toen zo'n rij kamers buiten met veel verhuur voor een uur?
    Erg leuk ook om de foto's te bekijken, lekker pauze met de stoeltjes en onder afdakjes.
    Geniet zoveel als jullie kunnen! xx Ger.

• 02 December 2013 - 20:56

Paula:

Goed om te lezen dat jullie genieten!! Dikke kus van ons

• 02 December 2013 - 22:53

Ineke:

Heel fijn dat jullie actie voeren tegen de thaithai. Ik doe mee.
    Nou 'iets oudere vrouwen' genieten jullie maar lekker. Wij genieten dan ook...van jullie verhalen. Liefs Jan en Ien.

• 02 December 2013 - 23:17

Johanna :

Hoi meiden, pardon oudere vrouwen, jullie doen het goed hoor. Geniet er maar lekker van. Ik geniet van de foto'sen het reisverslag. Dikke knuffel.

• 02 December 2013 - 23:59

Els:

Leuk stukje weer Jennie, blij dat ik mee mag reizen :)

• 03 December 2013 - 00:22

Liesbeth:

Leuke foto's Jennie

• 03 December 2013 - 00:22

Liesbeth:

Leuke foto's Jennie

• 03 December 2013 - 11:30

Ted:

Hoi meiden, wat is het toch genieten om jullie te volgen, met een Thaise landkaart op tafel weet ik precies waar jullie zitten, blijf genieten van al het moois en leuks onderweg, er is zoveel.

xxx van Hans en Ted

• 04 December 2013 - 22:39

Harm En Margreet:

Hoi sportieve dames,
    Wij genieten enorm van jullie verslagen. Wat maken jullie een machtige trip. Leuk zijn ook jullie "bakkie doen" momenten! We zouden er zo bij willen zijn. Heel iets anders dan met een busrondreis. Iedereen die we spreken over jullie reis, is dolenthousiast. Er wordt met jullie meegeleefd. Hier is het morgen Sinterklaas maar dat is weer een andere wereld........
    Nog veel plezier!
    Liefs van Harm en Margreet