Ben Tré en Vinh Long - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ben Tré en Vinh Long - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ben Tré en Vinh Long

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

01 December 2015 | Vietnam, Vĩnh Long

De dag begon heel zonnig en warm. Zeker boven de 35 graden. Weer vroeg ontbijten en op de fiets. Eerst naar een prachtige tempel (pagode). Chua Vinh Trang. Met een grote, witte staande, liggende en lachende Boeddha. De tempel stamt uit 1849 en heeft veel doorstaan.
Daarna over kleine, smalle, betonnen weggetjes gefietst. Langs prachtige planten, pommeLo's, allerlei soorten palmen, en nog veel meer. Regelmatig weer omdraaien omdat de weg ophoudt. Ook fietsten we regelmatig langs één van de armen van de Mekong.
Onderweg heerlijke vegetarische soep gegeten bij twee dames. Weer een paar woordjes Vietnamees geleerd.
In het hotel zitten nu ook vier fietsende, Hollandse mannen. We zijn niet meer uniek hier.
Vanavond mijn favoriete gerecht Banh Xéo gegeten. Rijstvellen met rauwe groenten en kruiden. Je maakt een soort loempia en dipt die in een lekker sausje.
Morgen verkassen we.
1 december
Gisteren waren we in Ben Tré. Mooie fietstocht er heen en later hebben we nog gefietst over twee eilandjes via twee pontjes. We zaten in een leuk guesthouse (met zwembad) met een jonge man uit Papendrecht op een motor, een jongen uit Nederland die in Singapore heeft gestudeerd en voor hij teruggaat naar Nederland eerst nog even Azië gaat verkennen, een gezinnetje uit Nederland met een kindje van vier die een half jaar aan het reizen zijn en nog een man uit Londen. De eigenaar komt uit Nieuw Zeeland. Er werkt een jongen van half in de twintig. Hij bracht ons naar een restaurant en dronk een biertje met ons en begon te zingen en stopte toen wij klaar waren met eten. Best wel aandoenlijk.
Nu zitten we in Vingh Long. We hebben er weer een bijzondere tocht van gemaakt. Over weggetjes die eigenlijk die naam niet verdienen. Het begin prima, betonplaten van nog geen meter breed,op een gegeven moment werd het wat hobbelig en opeens was de weg weg en reden we over een onverhard paadje, werd het blubberig en kwamen we bruggetjes tegen die bestonden uit een paar balken waar we met z'n drieën fiets voor fiets over moesten brengen. Een avontuur dus dat we niet hadden willen missen. Uiteindelijk kwamen we weer op een gewone weg en via twee ponten kwamen we in Vingh Long.
We hebben nu een hotel met een restaurant aan de Mekong. De eerste biertjes zitten er al in.
Dadelijk gaan we proberen om geld te scoren. Dat valt niet mee. Maestro is niet zo geliefd hier.
Alles gaat nog steeds goed met ons. Liesbeth haar fiets heeft de val overleefd.
Leuk jullie reacties. Daar genieten wij van. Bedankt.
Foto's plaatsen gaat moeizaam, maar ik blijf het proberen. Af en toe even terug bladeren om foto's te bekijken.
Ik ga dit berichtje plaatsen. Doeiiiii en liefs.

• 01 December 2015 - 13:21

Johanna:

Spannende verhalen weer! Zo leuk om te lezen. Liefs Johanna

• 01 December 2015 - 15:09

Carla:

Het klinkt weer geweldig. Begint de warmte al te wennen? Hier is het 11 graden en vooral grijs met veel regen. Dus met de auto naar het gymclubje en Evert niet roeien. Veel plezier meiden. grtjs

• 01 December 2015 - 15:13

Ted:

Is het bij hoedjes passen gebleven? Of toch ook nog gekocht? Leuk verslag en foto's weer.
    Gisteren was "Memories" met o.a. Ho Chi Minh, we zagen ook de vele brommertjes waar jij het over had Jennie, hectische stad inderdaad.
    Veel (fiets) plezier weer verder, xxx Ted

• 01 December 2015 - 17:56

Willemijn:

Fijn om weer een verhaal van jullie te lezen! En wat bijzonder dat jullie toch zoveel Nederlanders tegenkomen. Ze zitten natuurlijk overal in de wereld, maar dat ze zo talrijk zijn daar in Vietnam vind ik toch wel grappig.
    Ondertussen zit jullie eerste week er alweer op. En die van ons dus ook. Alles gaat goed hier. Alles is nog heel. Robert heeft je verwarmingsketel bijgevuld. :-)
    Het heeft hier behoorlijk gestormd, met de wind pal vanuit het westen, dus recht op je slaapkamer. Jouw huis maakt een stuk minder herrie dan ons huis als het stormt! Gelukkig maar, want ik ben niet zo'n held, zoals je weet.
    Geniet van de biertjes, de Mekong, de fietstocht en het gezelschap!

• 01 December 2015 - 19:14

Lenie:

Wat klinkt het allemaal geweldig. Als ik gepensioneerd ben, mag ik dan ook mee?
    Maar terwijl jij fietst Jen, zit ik lekker in de zwarte stoel van Ans.

• 01 December 2015 - 20:04

Vera M:

Lieve Meisjes
    Wat weer een spannend verslag !Leuk hoor,
    Ik geniet daar van
    Gister fijn geschilderd en met een sponsje gewerkt
    Het word leuk en ben er zeer tevreden over
    Liefs Vera M

• 01 December 2015 - 20:42

Henk :

nou meiden dat klinkt allemaal weer geweldig maar misschien de volgende keer toch maar een mountenbike pakken.
    nou veel plezier verder geniet van alle spannende dingen
    groetjes henk

• 02 December 2015 - 03:45

Els:

Ha meiden

leuk verslag weer en mooie foto's, heel herkenbaar, ik zag ook een nuog mia stalletje, lekker!
    Jullie zoeken wel weer spannende weggetjes op, leuk hoor.
    Hebben jullie die lekkere yohhurt al gevonden?
    Hier alles ok, lieve groeten van Els

Ik ga zo naar Alma, Eva bewonderen.

• 02 December 2015 - 10:28

Ad:

Hoi meiden
    Het ziet er allemaal weer gezellig en spannend uit geniet er van.
    Wat betreft Corrie van middag 2 dec. weer naar het ziekenhuis krijgt ze
    nieuw gips en mag ze voorlopig de eerste 5 weken helemaal niet steunen
    op haar voet dus alleen maar in haar rolstoel door het huis tuffen.
    Jullie veel fiets plezier.
    gr. Corrie en Ad.

• 03 December 2015 - 09:02

Sonne Reneman:

Zojuist alle verslagen en foto's gelezen en bekeken. Genoten! Zoals je kunt begrijpen ook JALOERS. In een volgend leven ga ik dit ook allemaal doen. Fijne tocht verder meisjes!

groetjes v Sonne

• 03 December 2015 - 11:46

Ans:

Wat een leuke weggetjes en bruggetjes lieve dames en weer een prachtig verslag. Liefs Ans.