Mooie resorts - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Mooie resorts - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Mooie resorts

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

09 December 2016 | Thailand, Takua Pa

8 december
53 km hebben we vandaag afgelegd, waarvan 44 over highway 4, de Petchkasem Road. Deze weg is 900 km lang en loopt van Bangkok naar Phuket. Van hier tot Phuket is het nog 200 km.
Dit stuk weg is mooi. Wel heuveltje op en heuveltje af, met soms een heftig stuk, maar je rijdt tussen de bergen met stukken regenwoud.

Gisterenavond afscheid genomen van Boudewijn, Wasana, Johanna en Meindert. We hebben het heerlijk gehad daar, een verwenadresje.

Onderweg kwamen we een wereldfietser tegen. Hij komt uit Liverpool en is daar ook gestart. 11.000 km had hij er al op zitten. Heerlijk vond hij het om even met ons te praten. Hij fietst vandaag nog door naar Myanmar.

Bij onze frisdrankstop zagen we Johanna en Meindert nog even. Zij fietsen langere etappes dan wij. Wij vinden tot een km of 70 genoeg.

Nu zitten we in I-In resort. We hadden niet verwacht zo'n mooi resort langs de 4 tegen te komen. Prachtige huisjes en nog een zwembad ook en 3 km van het strand.

9 Dec
En weer in een prachtig resort, midden in de jungle: Kuraburi Greenview Resort. Een huisje met een rietendak en een buitendouche. Ook weer een zwembad en dat is na het fietsen heerlijk.

Het wordt steeds zonniger en warmer (31 graden vandaag). Vroeg met fietsen beginnen is belangrijk. Om twaalf uur staat de zon pal boven je hoofd en heb je geen schaduw van de bomen.

Vandaag weer over de 4 gefietst met een uitstapje naar een mooi, klein vissersdorpje met een pier waarvan de boot naar Ko Surin vertrekt.
Vlak voor het resort nog even een pittig klimmetje van een kilometer. Voordeel morgen beginnen we met een afdaling.

Je ziet hier veel rubber- en olieplantages. Annemarie wil graag een palmoliefabriek bekijken. Helaas, dat feest ging niet door. Niet eens één minuut. Misschien komen we er nog een tegen, waar het wel mag.

In andere verslagen had ik het vaak over vogels die we onderweg tegenkwamen. We hebben er al veel gespot, maar geen foto's van genomen. Komt nog wel. Openbill, ijsvogel, zee-arend, Thaise merel (verschillende soorten), etc.

De km teller staat op ongeveer 660 km. De 800 gaan we wel halen.

Gisterennacht hebben Els en ik voetbal geluisterd, tenminste het laatste stuk, want na het fluitsignaal van AZ en Feyenoord viel de stroom uit.
Zo Eelco, dat wordt weer kaartjes bestellen voor de volgende EL-wedstrijd. Of ben jij dan in Japan.

Jullie weekend gaat beginnen. Ga er maar lekker van genieten. Wij doen niet anders.
Dikke

• 09 December 2016 - 10:33

Els:

Leuk verslag weer van Jennie
    Nu een flinke tropische regenbui, maar we zitten droog op de weranda met uitzicht naar de jungle!
    lfs Els

• 09 December 2016 - 12:00

Carla:

Hoi dames, het ziet er weer geweldig uit allemaal.
    Lijkt mij heerlijk zo'n buitje bij 31 graden.

Jennie: wat is dat facetimen een uitvinding, nietwaar.

Ik heb een hele leuke verjaardag gehad. Wat een bezienswaardig museum is dat van de hedendaagse kunst van de Aboriginals. We hebben de naam van één van de kunstenaars meegenomen en zijn van plan om haar op te zoeken in Australië. Haar woonplaats ligt enigszins in de buurt waar wij komen.

Door jullie verhalen en ons plan voor volgend jaar, beginnen de reiskriebels te werken.

Lieve groetjes vanuit Zaandijk.

• 09 December 2016 - 12:03

Margreet Slot:

Echt superleuk allemaal. Leuk verslag om te volgen ook en die mooie foto's. Geniet er van!

• 09 December 2016 - 18:57

Angelique:

Wat ziet het er weer prachtig uit allemaal!!!
    Hier gezellig Sinterklaas gevierd en vandaag dan weer de kerstboom opgezet :)
    Liefs Angelique

• 10 December 2016 - 16:49

Vera V:

wat een leuke verhalen weer en wat beleven jullie toch allemachtig veel echt om (jaloers) van te worden.
    Warmte is toch wel lekker, want het is hier nu mistig en kil.
    Wat zijn dat allemaal voor mensen met zwemvesten ? gaan zij raften? Ook leuk die foto's van een boten
    kerkhof. Kijk uit naar het volgende verslag. Leuk om de foto te zien van Suus Eefje en Eelco.
    Voor nu veel liefs en groetjes uit Krommenie

• 10 December 2016 - 19:46

Ted :

Hoi meiden, nog steeds in het mooie resort met de rieten dakjes, ziet er echt zo paradijselijk uit en zo genieten, of inmiddels weer verder richting Phuket?
    Toen wij op Phuket waren (2010) zaten wij in Karon, The Old Phuket, toen nog het oude gedeelte van het hotel, ben benieuwd waar jullie terecht komen.
    Heel veel (fiets)plezier weer verder.
    Liefs van ons, Hans en Ted xxx