Si Sa Ket - Reisverslag uit Sisaket, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Si Sa Ket - Reisverslag uit Sisaket, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Si Sa Ket

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

31 December 2019 | Thailand, Sisaket

30 dec. 2019
Pfff bijna 80 km gefietst. We zijn in Si Sa Ket. Mooie namen die steden.
Het was een prachtige tocht. Een klein stukje grote weg, verder kleine, goede wegen. Er was weer genoeg te zien. Er werden uien geoogst en die hingen ook te drogen in grote open schuren. Chilipepertjes, veel groene rijstvelden, suikerriet, rubber.
Het was niet druk op de weggetjesl.
Onze koffiestop deden we bij een soort houthandeltje. We hebben zelf heet water en koffie mee. Het was heel gezellig met de familie. Zij wat woordjes Engels en wij wat Thaise woordjes. En een vingerpoppetje voor het kind.
We kwamen twee bruiloften tegen. Bij een was de weg gewoon afgesloten, voor ons werd een uitzondering gemaakt. Bij een andere kwam een man ons uitnodigen om wat te eten. Dat hebben we niet gedaan. We hebben wel een tijdje staan praten. Die man had een mooie sjaal om. Hij had er maar één en wilde één van ons niet teleurstellen. Als hij er twee had gehad, hadden we ze gekregen. Schattig toch.
We zitten in een huisje in een mooie tuin en blijven weer twee nachten. Het heet: Bansuanrachawadee.
31 dec.
Oudjaarsdag. Op naar 2020.
Vanochtend kregen we ons ontbijt op de weranda. Wat een luxe. Alleen het sapje viel niet zo goed, ananassap. Weet je nog Gerda in de Mekongdelta hadden we ook een keer ananassap waar we misselijk van werden. Morgen slaan we dat over.
Een echte rustdag. Klein rondje gefietst, wat boodschappen gedaan.
Fietstas laten maken, die hing van plakband aan elkaar. Hopelijk is het gelukt en anders gaat het plakband er weer om.
Verder niets te melden. Goed uiteinde allemaal en een goed begin. Kijk uit met vuurwerk.
Xxxxx van ons.

• 31 December 2019 - 10:14

Ad:

Hoi zussen.
    wij wensen jullie een prettige jaarwisseling en een goed begin van
    2020 ,het schiet bij jullie al lekker op de jaar wisseling het is hier nu 10.00 uur
    dus wij hebben nog even te gaan
    groeten uit een rustig Zevenhuizen.
    Corrie en Ad xxx

• 31 December 2019 - 14:00

Blacky :

Een heel goede jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2020. Voor jullie. Groetjes Blacky

• 31 December 2019 - 15:20

Vera:

Dag lieve meiden het is weer een prachtig verslag en weer genieten van de foto’s en inderdaad de tas heeft wel een opknap beertje nodig.
    Het is hier prachtig weer met veel vuurwerk lawaai. Schrik me zo nu en dan het rambam en ben erg benieuwd voor hoeveel geld er de lucht ingaat. Zonde
    As vrijdag is de uitvaartdienst van Annemarie. Het blijft maar door mijn hoofd spoken onwerkelijk. Wij gaan van de vrijdag groep allemaal naar de Vermaning in Koog a/d Zaan.
    Ik wens jullie een goede jaarwisseling toe en voor 2020 niets dan goeds liefs Vera