Si Maha Phot - Reisverslag uit Si Maha Phot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Si Maha Phot - Reisverslag uit Si Maha Phot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Si Maha Phot

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 Januari 2020 | Thailand, Si Maha Phot

11 jan. 2020
Hebben wij weer. Zitten we op bed, gaat opeens het licht uit. Airco uit gedaan en het licht doet het weer. Een paar tellen later, weer het licht uit. Al het personeel mee naar onze kamer, dat helpt niet.
Nu zitten we in de kamer aan de overkant van de gang. Tijdens de grote verhuizing, ging het licht weer aan, maar we blijven nu in de nieuwe kamer.
Wat een avontuur.
Wat waren we verdwaald vanochtend. Tot 5 km voor ons resort ging het goed. Daarna stuurde maps me ons over zandpaden waar echt niet op te fietsen was. Op een gegeven moment stuurde hij ons weer terug. Nou echt niet. We zagen ergens happers bij een watertje staan. Die zijn daar ook gekomen via een weg. De weg, die wij dachten dat ze die genomen hadden, was een gravelweg, die zijn we gevolgd en die kwam uit op een snelweg 3 km van het resort dat we uitgezocht hadden. Zucht. Uiteindelijk hebben we wel 3km met de fiets lopen zeulen over een zandpad.
We hebben een mooie kamer, maar het resort is verder niet veel. Morgen gaan we verder.
We hadden een mooie fietsdag (op dat zandpad na), zaten al om half 7 op de fiets, we waren vroeg wakker.
12 jan.
Wat een mooie route naar TawaRavadee Resort in Si Maha Phot. En maar 42 km. Op maps me zie je niet over wat voor soort wegen hij ons stuurt, alleen de grote snelwegen hebben een oranje kleur (die willen we niet) en de andere wegen wit. Stippeltjes betekent onverharde wegen, maar die gaan we vermijden na onze ervaring van gisteren.
We begonnen met een slingerweggetje door een dorpje en daarna iets grotere slingerweggetjes door de prachtige natuur. We voelen ons bevoorrecht dat we hier mogen fietsen. Er is hier veel water.
Ons ontbijt namen we bij een tempel. Als je geen plekje kan vinden om te zitten, kan dat altijd bij een tempel of school.
We kwamen door een stadje en daar was het toch druk. Een grote overdekte markt en verder werd er overal groente, vlees e.d. verkocht, waar je ook keek. We keken onze ogen uit.
Het resort is luxe met een zwembad en tuin. We hebben een mooie grote kamer met uitzicht op de tuin. Vanaf de weg is er een oprijlaan met bamboe. Erg mooi. Het ligt op een groot, vrij nieuw industrieterrein (leuk hè Carla), maar daar merk je niets van. Er moet veel groen in de buurt zijn, dat gaan we morgen ontdekken, we blijven twee nachten.
Meer hebben we niet beleefd. Ga foto’s uitzoeken en plaatsen.
Liefs van ons.

• 12 Januari 2020 - 14:24

Carla:

Wow, een industrieterrein: boffers! Dat gaan jullie toch wel onderzoeken neem ik aan. ;-)
    Wij gaan straks nog een nieuwjaarsdrankje doen met broer en zus in Bergen.
    Even bijpraten met elkaar. Voor jullie weer veel plezier onderweg en in jullie onderkomen.
    Gelukkig kregen jullie geen lekke band op het zandpad. xx

• 12 Januari 2020 - 16:00

Blacky:

Wouw olifanten-fonteinen zwembad, prachtig fijn (denk ik). Genieten!