Wij zijn goed aangekomen - Reisverslag uit Samut Prakan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Wij zijn goed aangekomen - Reisverslag uit Samut Prakan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Wij zijn goed aangekomen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

10 December 2022 | Thailand, Samut Prakan

10 dec. ‘22

Zo, we zijn in Thailand, in Samut Prakan, 30 km ten zuiden van Bangkok aan de Golf van Thailand. Een prima vlucht gehad.

Els was donderdagochtend naar mij gekomen en we hebben samen haar fiets ingepakt. De mijne had ik dinsdag al gedaan.

Ewald was om half vijf bij ons met zijn bus.

Inchecken ging heel snel. We hoefden niet in de rij te wachten, maar mochten naar een speciale balie vanwege de fietsen (of onze leeftijd ).

We hadden een overstap in Dubai. We vertrokken op tijd, maar het was geen prettig toestel. Heel weinig beenruimte en oud. Jammer.

Het tweede stuk ging beter. Op tijd vertrokken en op schema geland. En, Els en ik kregen een grote rode roos van een stewart. Heel bijzonder. Ook bij de douane kregen we voorrang en dat was vanwege onze leeftijd.

Onze bagage was er snel, ook de fietsen. Een busje regelen lukte ook meteen en drie kwartier later waren we bij ons hotel.

10 dec.

Prima hotel met wifi en televisie.We hebben vannacht naar het Nederlands elftal gekeken. Wat spannend en weer door strafschoppen niet verder. Jammer, maar het geeft ook rust.

Daarna hebben we heerlijk geslapen en werden om half 11 (Thaise tijd) wakker.

We hebben eerst de fietsen uitgepakt en rijklaar gemaakt. Ze hebben de reis ongeschonden overleeft.

We zijn meteen maar een stukje gaan fietsen. Vlakbij is een grote markt en van daar vaart een pont die we morgen moeten hebben.

Het is heerlijk om hier te zijn, een soort van thuiskomen. De geluiden en geuren. De Thaise glimlach en de ratten die over de markt rennen (dat is wel wennen).

Onze lunch was papayasalade, heerlijk.

Het is nu half negen, we hebben gegeten en zijn klaar voor vandaag.

Ik ga dit plaatsen en proberen er ook foto’s bij te doen.

Fijn weekend, wij gaan morgen fietsen.

Veel liefs

• 10 December 2022 - 14:56

Ton:

Hoi, fijn dat alles voorspoedig is gegaan en jullie je al snel weer “thuis” voelen in Thailand.

Veel plezier en groetjes,

Ton

• 10 December 2022 - 14:57

Ad:

leuke fotos en nu heerlijk gaan genieten

• 10 December 2022 - 14:58

Corrie:

• 10 December 2022 - 15:16

Gerda Schregardus :

Veel plezier. En fijn dat ik mag mee genieten van jullie fietsreis

• 10 December 2022 - 15:26

Mary V Vliet :

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Het avontuur kan beginnen.

• 10 December 2022 - 16:15

Liesbeth:

heerlijk meiden ,ik voel de temperatuur en ruik de markt en behandels worden als dames op leeftijd is ook niet verkkerd toch.?

• 10 December 2022 - 16:31

Sonne:

Goed om te horen dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad en nu weer genieten! Ook voor mij, al ben ik nog nooit in Thailand geweest, voelt het een beetje als thuiskomen door weer mee te mogen leven met jullie dagelijkse avonturen, geillustreerd door Jennies prachtige foto's.

• 10 December 2022 - 19:10

Hedwig:

fijn Jennie en Els dat jullie eindelijk weer in Thailand zijn. Leuk om de komende tijd weer jullie verslagen te lezen en foto’s te bekijken. Vooral lekker genieten dames! Jullie doen het toch maar even!

groetjes

• 10 December 2022 - 19:12

Margreet Koot:

• 10 December 2022 - 22:53

Yvonne Kramer:

Jennie en Els , wat fijn voor jullie dat jullie weer hier kunnen reizen ! Mooi dat jullie ons laten mee genieten. Veel plezier, goede reis en een fijne vakantie!

• 11 December 2022 - 09:10

Blacky:

Dit wordt weer genieten, de verslagen te volgen. Dank jullie wel…..

• 11 December 2022 - 12:22

Angelique:

We gaan weer meegenieten van jullie reis!

Veel plezier samen.

• 11 December 2022 - 12:36

Yvonne:

Els en Jenny, fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen. Het is toch weer een hele trip. [e-1f609] Nu lekker genieten en ik ga jullie volgen. Groetjes van ons uit een koud Reeuwijk [e-1f44b]