Sam Roi Yod - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Sam Roi Yod - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Sam Roi Yod

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

23 December 2022 | Thailand, Sam Roi Yot

21 dec. ‘22

Ik kreeg vandaag het droevige bericht dat Ron Kiburg is overleden. Hij was pas 71 jaar. Door Ron ben ik in Zaandam terecht gekomen en daar ben ik hem dankbaar voor. Rust zacht Ron.

Ik heb mezelf een nieuwe fietscomputer cadeau gedaan. Mijn oude (die ik ooit hier gekocht heb) kreeg ik niet meer goed ingesteld. Ik ben er blij mee.

We zijn naar het mooie treinstation gefietst en het centrum van Hua Hin. Bird Guesthouse konden we niet meer vinden Liesbeth. Is waarschijnlijk afgebroken.

Hier zijn aanmerkelijk meer toeristen dan in Cha-am, ook veel overwinteraars.

Leuk weetje voor wie het nog niet weet: het wordt hier rond zes uur licht en donker.

22 dec.

Wat in de omgeving gefietst. Een klein heuveltje geprobeerd en dat kunnen we nog. Ergens een ijsje gegeten, onze eerste. Verder relaxen (vakantie vieren).

23 dec.

Mooie fietsdag weer. 46 km en bijna alles over bijna nieuwe fietspaden. Dat is heerlijk, kan je lekker om je heen kijken zonder uit te kijken. We fietsten langs velden vol ananas. Ze waren nog niet rijp. Windje weer in de rug en een strak blauwe lucht. De laatste km of 20 langs de kust. We zijn in Sam Roi Yod Beach (zo heet ook ons [holiday) resort). Je hebt hier drie vissershaventjes. Die blijven fotogeniek. Er is de laatste jaren veel geld geïnvesteerd aan de boulevard en kustlijn. Wat jammer is dat je in die stukken niet de zee in kan. Waar wij zitten wel. We heben op het strand gegeten.

We hebben al twee keer meegemaakt dat we nageroepen werden met: “Hé Dutch”. Hoe weten ze dat?

Verder krijgen we veel duimen omhoog en worden nageroepen met vragen als: waar kom je vandaan, waar ga je heen, etc., terwijl we voorbij fietsen. Zo grappig. En ze vinden ons strong.

Onderweg een heel mooie tempel gezien. Niet zo’n geel/gouden, maar bruin/gouden.

Dit is het weer even. Morgen fietsen we weer verder.

Fijne kerst en niet te veel eten.

Liefs van ons.

• 23 December 2022 - 11:48

Ad:

• 23 December 2022 - 12:02

Mary V Vliet :

Wat een gezellig verhaal weer. Het idee dat jullie alweer 2weken onderweg zijn. En nog een hele maand voor de boeg hebben. En onderweg is iedereen even aardig voor jullie. Maar jullie zijn natuurlijk ook 2 mooie mensen.

Gr vanuit een druilerig Gouda.

• 23 December 2022 - 12:32

Liesbeth:

leuk meiden , heb even de boeken nageslagen en we zaten toen 600 meter verder op bij de Fransman die zich toen heftig zorgen maakte vanwege de storm en toen de bommen in huahin

genieten dus , hier depri weer

• 23 December 2022 - 14:35

Lieneke Castel:

Leuk zeg. Jullie eerste ijsje. Wij hadden oo het busstation ook een heerlijk ijsje.

Sam Roi Yot heeft een prachtige grot. De moeite waard om er de trap voor op te lopen. Afgelopen zomer werd er verbouwd en was hij niet bereikbaar.

Ben benieuwd.

Veel plezier op de fiets.

• 23 December 2022 - 16:21

Nelleke:

Hoi Jennie en Els, heel leuk om op deze manier met jullie mee te reizen. Geniet van en met elkaar. Lieve groet, Nelleke.

• 23 December 2022 - 17:11

Hedwig:

Hoi Jennie, dat is wel even aangrijpend natuurlijk dat Ron is overleden. Te jong. Fijn om jullie verslagen te lezen en dat jullie het zo naar de zin hebben. Af en toe ben ik wel stikjaloers hoor. Heel veel plezier en zie uit Naarden volgende verslag.

• 23 December 2022 - 20:57

Vera :

Hoi Jennie en Els,

gecondoleerd Jennie ik las het in de krant en een paar maanden geleden zag ik in Zaans Erfgoed, dat hij uit het bestuur was gegaan. Te jong

jullie genieten lekker en ik van de verhalen. Nu ben ik bezig met zilver poetsen. Voor eerste Xdag hebben Adi en ik een visschotel besteld..

pik wens jullie ook gezellige Xdagen en tot de volgende keer. Vera

• 24 December 2022 - 00:26

Angelique:

Prachtige foto's weer! [e-1f44c][e-1f3fc]

Fijne Kerstdagen! [e-1f385][e-1f618]

• 24 December 2022 - 01:36

Lieneke Castel:

Gecondoleerd met het verlies. Extra pijnlijk als je onderweg bent en geen afscheid kunt nemen.

• 24 December 2022 - 11:19

Ted:

Zo grappig de kapper bij het station, mooie foto's verder ook, jullie genieten weer.

Fijne Kerstdagen [e-1f332]en een knuf van ons, Hans en Ted [e-1f618]

• 24 December 2022 - 12:59

Ad:

hoi zussen wat een mooie foto's weer , heel triest wat betreft Ron.

jullie fijne kerstdagen en weer veel fiets plezier.

groetjes van Corrie en Ad

• 24 December 2022 - 14:54

Johanna:

Lieve Jennie en Els,

fijn om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien. Er zitten prachtige bij. Wel naar om zo te moeten vernemen dat Ron is overleden. Sterkte, maar geniet ook van jullie vakantie.

Liefs Johanna