Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phuket

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

20 Januari 2023 | Thailand, Phuket

19 jan. ‘23

Gisteren laat in de middag zaten we weer zonder stroom. Volgens de meneer van het resort het hele eiland. Daardoor was ons restaurantje gesloten en konden we ook geen water tappen.

De meneer bracht ons met zijn brommer met zijspan naar een restaurantje waar we padthai haalden en thuis opaten. De kokkin moest bij het licht van een zaklamp bakken. De meneer had kaarsen gehaald en bij kaarslicht dineerden we. Om een uur of acht hadden we weer licht.

Ik zat in het bakje naast de brommer en Els in amazonezit achterop. Het was weer een meemaaksel.

Die waterkruiper is geen donderpad Ted. Hij heeft geen vinnen en ogen. Evengoed bedankt Ted.

Als verrassing en afscheid vlogen vanochtend een stuk of zes hornbills over. Zo’n mooi gezicht.

We fietsten richting de ferry langs een school en daar waren groepen verklede kinderen. Zag er uit als een wedstrijd, er stonden namelijk bekers klaar.

De overtocht was een makkie, een half uur. Het was een kleine ferry met een passagier of twintig. En we werden verwelkomd door apen.

Het is hier op Phuket een soort thuiskomen. Zo leuk om hier te zijn. Het is druk met toeristen. Prima voor de toeristenindustrie. En dan zitten we niet eens in het drukste gedeelte van Phuket. Hier zijn geen grote discotheken.

20 jan.

Nachtmarkt is op 5 minuten lopen vanaf hotel. Gisterenavond, toen we naar de nachtmarkt liepen, regende het. Gelukkig maar een klein buitje. Het is een gezellige nachtmarkt waar van alles te koop is: eten, kleding, snuisterijen. Dat vinden we leuk.

We hebben heerlijk geslapen, prima bed.

Als ontbijt hadden we kleefrijst met mango.

Vanochtend zijn we naar het vliegveld gefiets om het inpakken van de fietsen te regelen. We brengen de fietsen maandag om 10 uur weg en dan worden we dinsdag opgehaald en hebben ze de ingepakte fietsen bij hun.

Vanmiddag over het strand gewandeld. Prachtig. Sorry Koh Yao Noi, maar Phuket staat met stip op één.

Er liggen veel boomstronken op het strand, waarschijnlijk overblijfselen van de Tsunami. Ook liggen er boten die op het strand tussen de casuarinabomen zijn gesmeten.

In 2003 zijn wij hier geweest met Gerda. Wij sliepen toen in een huisje op het strand in het Sirinat National Park. Die huisjes zijn met de Tsunami verdwenen.

In 2006 waren we hier met Gerda en Ad. Toen waren er nog veel verwoestingen te zien. Alleen de meest toeristische stranden waren opgeknapt. Niet waar wij nu zitten. Op de stronken en boten na, zie je er hier ook niets meer van. Er staan wel tsunami waarschuwingstorens met sirenes.

Dit is een heel verhaal geworden. Ik ga het plaatsen. We genieten van Phuket.

Fijn weekend allemaal en doeg.

• 20 Januari 2023 - 09:54

Margreet Koot:

Mooi woord, meemaaksel. Dappere meiden, op de brommer voor pathai. Leuk Phuket, fijn geregeld met de fietsen weer. Hier sneeuwt het. Blijf lekker daar, heerlijk.

• 20 Januari 2023 - 10:05

Carla Verhoeff:

Leuke belevenissen en mooie foto's weer! Een nachtmarkt, wat gezellig! Daar zou ik ook wel over willen struinen. Jullie hebben heerlijke laatste loodjes zo te zien en te lezen.

Bereid je maar vast een beetje voor... hier natte sneeuw en ongezellig koud, dus geniet nog maar ff héél goed!

• 20 Januari 2023 - 10:19

Vera Voogd:

Hoi Jennie en Els wat een verslag is het weer geworden. Wat leuk dat jullie weer zoveel herkennen. Wel weer gek om nu weer bezig te zijn met de terugreis.. Hier is het pestweer. Grauw en regen. Geniet nog even van al het leuks en van de kleef rijst met [e-1f96d] en de warmte liefs. Vera

• 20 Januari 2023 - 10:20

Hedwig:

Dank voor jullie mooie reisverslagen en mooie foto’s. Het was genieten om op deze wijze met jullie mee te reizen. Goede terugreis en het is vast fijn om weer familie en vrienden te zien en zal het wennen zijn aan grijze luchten. Hou de warmte en jullie mooie ervaringen maar lang vast!

• 20 Januari 2023 - 10:38

Yvonne:

Wat een belevenissen weer en wat een leuke foto's. Helaas geen foto van jullie op de brommer, [e-1f604] ha ha.

Geniet er lekker van, hier koud en sneeuw [e-26c4]groetjes

• 20 Januari 2023 - 10:48

Blacky:

Prachtig weer, geniet van elk verslag. Nog even en de terugreis gaat komen. Reis veilig en bedank voor het mee-genieten.

• 20 Januari 2023 - 11:15

Els:

Ik neem wat warmte mee voor jullie,als er nog ruimte over is in mijn fietstas

Liefs Els

• 20 Januari 2023 - 11:17

Jennie:

En ik ook.

• 20 Januari 2023 - 11:32

Lieneke Castel:

Leuke meemaakten hebben jullie.

Gelukkig toch een warme maaltijd.

De laatste loodjes, extra van alles genieten dan.

Genoten van jullie verslagen. Zo herkenbaar.

Gr. Lieneke en Hans

• 20 Januari 2023 - 11:44

Hermien:

[e-1f602]dat had ik wel willen zien, jij in een bakje en Els in amazonezit. Wat een meemaaksel!

Een hele goede terugreis en bedankt voor het mooie verslag! En de warmte, die jullie in fietstassen meenemen! Hebben wij hier nodig.

Hartelijke groet,

Hermien

• 20 Januari 2023 - 12:37

Sonne:

Genoten weer van het verhaal en prachtfoto's. Bracht wat zon en warmte hier, want ik zit compleet ingesneeuwd. Zelden zoveel sneeuw gezien, de deuren kunnen niet meer open, want de bamboe belemmert dat. Dus jullie verslag was meer dan welkom!

Groet en nog fijne dagen.

Sonne

• 20 Januari 2023 - 12:43

Mary V Vliet :

De laatste halte van jullie vakantie, voordat jullie weer naar ons natte Nederland gaan. Wat een mooie en fijne vakantie hebben jullie gehad en nog hebben. Ik zou zo zeggen geniet van de laatste dagen. En ik zie je binnenkort in van Noord, Els. En misschien komt je zus ook een keer langs.

Gr Mary

• 20 Januari 2023 - 14:22

Angelique:

Weer een prachtig verslag met mooie foto's!

Geniet nog even lekker samen van de prachtige omgeving en mooie stranden. Wij genieten hier met jullie mee.

Xxx

• 20 Januari 2023 - 15:08

Nelleke:

Hallo Els en Jenny, het was heel leuk om jullie belevenissen te lezen. Geniet nog even van de warmte en al het moois daar. Tot weerziens in het koude Nederland.

• 20 Januari 2023 - 16:11

Johanna:

Heerlijk meiden, die meemaaksels. Geniet nog maar even lekker daar. Goede reis terug.

Liefs Johanna