We zijn weer thuis - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

27 Januari 2023 | Nederland, Zaandam

25 jan. ‘23

Nou lieve mensen we zijn weer thuis. Dit is echt het laatste verhaaltje. Op de valreep gisteren na het eten op het strand een regenbuitje.Er werden overal parasols opgezet en dat was niet voor de zon. Toen we op onze kamer waren nog een heuse onweersbui.

Verder hebben we bijna geen regen gehad. Het is niet warmer geweest dan 32 graden. De wind kwam steeds uit het noorden en noordoosten. Prima fietsweer.

De fietsen hebben het uitstekend gedaan. In het begin liep mijn voorrem aan, maar dat heb ik gelukkig kunnen maken. Nul lekke banden.

We hebben relaxt gefietst en toch nog de 1200 km gehaald.

Hoogte punten: Phuket, Koh Yao Noi en Surat Thani (mangrovetunnel).

We hadden een mooie tocht bedacht, langs de zee en door het binnenland. Dorpjes waar bijna geen toeristen komen en stadjes met af en toe een farang. Een stad was een welkome afwisseling. Bekijks en aandacht hadden we genoeg. Wat wil je twee niet jonge dames op bepakte fietsen. Ze vonden ons vooral strong.

Wat we gaan missen: elkaar, het onderweg zijn, het eten, de prachtige natuur, de geluiden van de natuur zoals van vogels en de lieve mensen, het weer.

We vonden steeds mooie, schone onderkomens met goede bedden en bijna altijd wit beddengoed.

Voor het navigeren gebruikten we maps me en daar vonden we ook onderkomens en bezienswaardigheden. Het wordt eigenlijk steeds makkelijker en landkaart of reisgids gebruikten we niet.

Plannen voor een volgende reis zijn er al, maar houden we nog even voor onszelf.

Oja, we werden opgehaald door Ineke, Ted en Henk (zussen en broer). En het is koudhier in Nederland en dat is wennen.

Maar weer lekker om in je eigen bed te slapen en iedereen weer te zien. Kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden.

Dit was het, tot onze volgende reis.

Heel veel liefs van Els en Jennie (de zussies).

• 27 Januari 2023 - 09:23

Carla Verhoeff:

Hoi Els en Jennie, fijn dat jullie weer veilig thuisgekomen zijn! Jullie kunnen terugzien op een fantastische reis en jullie zijn weer veel mooie ervaringen rijker. Nu begint het nagenieten en zo'n reis smaakt vast naar méér.

Ik vond het hartstikke leuk dat ik mee kon lezen. Hou me maar op jullie lijst hoor!

Groetjes, Carla

• 27 Januari 2023 - 11:09

Mary V Vliet :

Deze reactie is voor mij ook het einde van een reis door Thailand, ik heb genoten van het verslag. Els,weer thuis in je eigen fijne huisje. Alweer een bloemetje op tafel gezellig. Ik zie je snel weer. Gr Mary.

• 27 Januari 2023 - 12:06

Lieneke Castel:

Fijn om thuis lang na te genieten van jullie reis. Lekker weer in eigen land en.....alvast plannen maken voor een vervolg.

Leef je dromen.

Leuk dat we met jullie mee mochten reizen met jullie verhalen.

We hebben ervan genoten.

Bedankt en blijf fit en gezond.

Wij gaan as dinsdag naar huis.

• 27 Januari 2023 - 12:30

Johanna:

Fijn meiden dat jullie weer veilig thuis zijn. Deze reis hebben jullie weer in de pocket, dat neemt niemand jullie af. Ook fijn dat ik mee mocht reizen met jullie verhalen, foto's en meemaaksels! Tot gauw.

Liefs Johanna

• 27 Januari 2023 - 12:52

Yvonne Kramer:

Els en Jennie,

Leuk om jullie verhalen mee te beleven via jullie verslagen...

Resect dat jullie deze avonturen nog steeds doen.

Groetjes, óók van Chris,

Yvonne Kramer

• 27 Januari 2023 - 13:17

Liesbeth:

lieve meisen ,ik had het gevoel er bij te zijn en dank daarvoor ; heerlijke verhalen en gezond van lijf en leden weer terug

• 27 Januari 2023 - 14:20

Angelique:

Welkom thuis Jennie en Els!

Weer genoten van jullie reis in Thailand.

Dank daarvoor! X

• 06 Februari 2023 - 17:20

Rosalie:

Hii Jennie en Els,

Ik kon jullie helaas niet vinden op Facebook… Ik wilde jullie laten weten dat ik en Luuk onze sleutelhangers aan onze backpack hebben hangen. Ze zijn met ons weer terug in Nederland.

Hopelijk hebben jullie een goede reis en terugvlucht gehad.

Groetjes van Rosalie en Luuk uit Koh Yao Noi [e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2640]️