Kuala Selangor - Reisverslag uit Kuala Selangor, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Kuala Selangor - Reisverslag uit Kuala Selangor, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Kuala Selangor

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

29 December 2018 | Maleisië, Kuala Selangor

27 dec. 2018
Ik ben nog een meemaaksel vergeten. Gisteren toen we van het pontje kwamen, wilde ik een foto nemen. We zetten onze fietsen neer, komen er opeens een stel terreur apen aanrennen op Els haar fiets af en weg Els haar waterflesje. Dat was schrikken.
Het blog is inmiddels al meer dan 125.000 keer bekeken. Best een beetje trots.
We hebben hier een invasie ringmussen.
Rustige dag vandaag. Niet verkast. Beetje rondgefietst en buiten bij het huisje gezeten, gehaakt en gelezen.
Vanochtend veel regen.
28 dec.
Fietsdag vandaag. Mooi, zonnig weer. Alles over provinciale wegen. Rustig en goed asfalt.
Veel landbouw om ons heen. Rijstvelden in verschillende stadia. De meeste zo mooi groen. Maar ook veel casave, maïs, suikerriet, bananen, citrusvruchten, verschillende palmen en nog veel meer. Genieten.
En tientallen ijsvogels en honderden zwaluwen. Twee keer een zwarte wouw gezien, een grote roofvogel. In de lucht zie je ook regelmatig een Brahmase wouw. Die is een stuk lichter van kleur.
Vanochtend afscheid genomen van de mevrouw en haar dochter van het vorige resort. Nog even op de foto en een pak koek voor onderweg. We hebben het heerlijk gehad.
Nu zitten we in een apenresort. Vanmiddag een invasie apen. Het plaatsje heet Kuala Selangor en het resort De Palma hotel. Houten huisjes en een zwembad. Helaas doet internet het niet. We wilden hier graag langer blijven, maar helaas vol. Veel hotels zijn vol.
29 dec.
We zitten nu in een hotel nog geen 5 km van De Palma. Een mooi, nieuw hotel met een zwembad. We waren wel teleurgesteld, misschien gaan we na nieuwjaar nog een paar dagen naar de apen.
Hier hebben ze alleen wifi in de lobby. Het schijnt dat het signaal hier in de buurt heel zwak is.
Wat een feest hier. Goed dat we weg moesten uit De Palma, anders waren we in die hoek blijven hangen. Kuala Selongar bestaat uit twee delen doorsneden door de Selangor rivier die weer uitmondt in de Indische oceaan.
De kant waar we nu zitten heb je aan de rivier tientallen restaurants op palen, voornamelijk Chinese. Heerlijk om doorheen te fietsen en dat hadden we niet willen missen.
Aan de kant van De Palma heb je een park op een heuvel: Bukit Melawati. In een treintje achter een tractor kan je mee naar boven. Daar boven zijn honderden apen. Zo leuk. Ze worden door iedereen gevoerd, maar zijn niet vervelend. Toch weer een super mddag gehad.
Nou Carla, ik moet je denk ik teleurstellen, maar de meeste vogels vliegen weg voor ik mijn fototoestel klaar heb.
Een heel verhaal weer.
Kijken jullie uit met vuurwerk.
Fijne jaarwisseling. Liefs van ons.

• 29 December 2018 - 07:53

Carla:

Nou Jen, dan zoeken we ze op op het WWW.
    Het contrast tussen jullie en de dames van het resort valt me op.
    Jullie route klinkt heel mooi en leuk afwisselend. Lijkt me super om na te doen. ;-)
    xx

• 29 December 2018 - 08:27

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    leuk jullie meemaaksel, het woord trouwens ook.
    De foto's zijn weer leuk, vooral die overdekte fiets, lijkt me wel lastig met harde wind.
    Liefs Johanna

• 29 December 2018 - 15:13

Bettina Drion:

Leuk om weer te lezen, Jen. En mooie foto’s! Je hebt trouwens een prijs gewonnen van de postcodeloterij: een reiskoffer! :-)

• 30 December 2018 - 00:49

Els:

Leuk om alle reacties te lezen,fijn dat er zo meegenoten wordt met onze fietstocht door Maleisië!
    Lieve gr van Els

• 30 December 2018 - 05:39

Lieneke:

Het is niet alleen voor jullie genieten maar ook voor de volgers die in gedachten met jullie mee reizen.
    We wensen jullie een mooie oudejaarsavond en een gezond en spannend 2019. Veel fiets plezier.
    We kunnen de kaart met de routen niet op het blog zien, andere jaren zagen we altijd de route op de kaart in jullie blog.
    Maps me heeft me geinspireerd en ga ik beslist uit testen.

• 30 December 2018 - 06:33

Ted:

@ Lieneke, rechts bovenaan staat "Toon op kaart" of je klikt op het blauwe vierkantje waar het uitroepteken op staat (ook rechts boven, er verschijnt dan vanzelf de route, bij mij lukt het in ieder geval wel!!

Wat is het toch genieten meiden, alsof ik er zelf bij ben, in gedachten fiets en geniet ik met jullie mee, fijne tocht weer verder en een mooie jaarwisseling en mooi begin van 2019, liefs van ons xxx

• 30 December 2018 - 14:22

Annemarie:

Lieve Jennie en Els , gelukkig dat er ook aardige apen zijn! Ik wens jullie een goed uiteinde en een gelukkig 2019!!! Lfs Annemarie