Laatste nacht aan de Mekong - Reisverslag uit Khemarat, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Laatste nacht aan de Mekong - Reisverslag uit Khemarat, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Laatste nacht aan de Mekong

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

25 December 2019 | Thailand, Khemarat

24 dec. 2019
Toen we gisterenavond gingen eten was het stikdonker en heel rustig in de straat langs de Mekong.Het geplande restaurant was waarschijnlijk dicht, daarom een ander gezocht en gevonden. Prima gegeten.
Vanochtend hadden we met Heather en Chris voor het ontbijt afgesproken. Fijne mensen.
Na het afscheid zijn we vertrokken, verder de Mekong afzakken. Zij gaan naar Savanaketh/Laos.
Wie weet komen ze een keer naar Nederland.
We hadden op maps me een guesthouse gevonden, maar dat was het niet en nog twee ook niet. Nu zitten we in Thanawadee Inn in Dan Ton.
Onderweg zagen we een bezienswaardigheid en ontmoetten daar twee jongens. Zij vertelden het een en ander van de bezienswaardigheid. Er was een boomstronk van 700 jaar oud en een drum van 1000 jaar. Leuk om te weten.
De eerste 15 km van de tocht ging over een drukke weg die behoorlijk op en neer ging. Het laatste stuk was prachtig. Velden vol tomaten. Je rijdt door de groententuinen van Thailand hier.
Op zoek naar een onderkomen fietsten we door over dezelfde weg en hadden nog een 12 km te gaan. Op eens stop, brug weg. Gewoon helemaal naar beneden gestort.
Wij weer terug, helaas, en naar de grote weg. Gelukkig vonden we daar een resort met mooie huisjes.
Avondeten scoren viel heel niet mee hier. Er was wel een avondmarkt, maar meer voor de afhaal. Uiteindelijk een noedelsoep restaurantje gevonden en nog lekker ook.
25 dec. 2019
Zalig kerstmis.
We zijn in Khemarat.
We zitten in een guesthouse/houten huisjes (Salakpet) aan de Mekong. Annemarie en Liesbeth wij hadden hier een vierpersoonskamer. Leo zat naast ons. Nu hebben we als buren een stel uit Duitsland.Ze hebben hun hondje mee en trekken met de brommer door Thailand.
Dit is onze laatste plek aan de Mekong. Morgen gaan we richting de Mun river. Ubon Ratchathani is nog ruim 100 km hier vandaan.
Vanochtend weer vroeg begonnen met fietsen. Het was een mooie, glooiende weg. Gisteren zaten we tussen de tomaten, nu de casave.
Een paar km voor Khemarat stopten we voor drinken. Of de tijd had stil gestaan, zo authentiek. Deed me denken aan Laos.
Ga zo in het restaurant het stukje plaatsen in het huisje is geen wifi.
Fijne kerstmaaltijd straks en liefs van ons.

• 25 December 2019 - 14:03

Angelique:

Merry X-mas

• 25 December 2019 - 19:22

Lieneke:

Lieve meiden,

Mooi verhaal weer van een bijzondere fietsreis met weer veel indrukken. Het is nooit saai hier. Genieten nu het nog kan is het codewoord. Fijn dat dat bij jullie ook goed lukt.
    Groeten,
    Lieneke en Hans

• 26 December 2019 - 12:01

Sonne:

Hallo Jennie en Els,
    Eindelijk de tijd gevonden alle reisverslagen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Wat een belevenissen weer. Ik heb er zeer van genoten en het is ook heel leuk om ze achter elkaar te lezen. Fijne tocht verder, op naar een nieuw vers jaar!
    Wat vindt het Thaise volk eigenlijk van hun nieuwe koning, of is dat geen bespreekbaar onderwerp?