Trakan Phut Phon - Reisverslag uit Trakan Phut Phon, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Trakan Phut Phon - Reisverslag uit Trakan Phut Phon, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Trakan Phut Phon

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

27 December 2019 | Thailand, Trakan Phut Phon

26 dec. 2019
Voor zevenen uitgezwaaid door onze Duitse buren en hun hondje. We moesten ze wakker bellen (met de fietsbel).
Ruim 50 km voor de boeg. De eerste helft wordt er erg aan de weg gewerkt. Vaak heel vervelend. De weg is smaller en bij bruggen is de weg slecht, geen strepen op de weg en we missen onze km paaltjes.
De tweede helft is de weg klaar. Daar zijn de strepen weer en ook de km paaltjes. Heel raar, ziet er veel minder saai uit. Oja, we fietsen op de 2050 tot Ubon.
Wat een verschil van accommodatie. Gisteren piepklein en nu heeeeeel groot, 15 x 5 meter. Gisteren 3 x 3 meter. Gisteren betaalden we € 15 en nu € 18.
In Supron Lakeview zitten we. En ook vlak bij een Tesco Lotus.
We hebben het nog steeds naar onze zin en het fietsen gaat ons goed af.
27 dec.
Vandaag niet inpakken en wegwezen. Rustig wakker worden. Koffie/thee op bed en het ontbijt niet onderweg, maar in de kamer.
Daarna zijn we toch een stuk in de omgeving gaan fietsen. Zo mooi hier. Kleine (deels onverharde) wegen. Doel was een meertje. Onderweg net geplante rijst en cassave dat op de weg lag te drogen. Kleine huisjes. Opvallend is dat er niet overal troep ligt. Gisteren tijdens het fietsen was het triest, wat een troep (vooral plastic).
Bij het meertje was het prachtig, het leek een duinlandschap. We hebben 20 km genoten.
Nu wat reacties op de reacties.
Over de nieuwe Koning wordt niet gepraat. Als je reageert op bijvoorbeeld een ketting met de afbeelding van de oude Koning, krijgt men tranen in z’n ogen. Men was dol op de oude Koning. Overal hangen nog afbeeldingen van hem.
Waarom de Vriendschapsbrug zo heet, zal zijn vanwege de vriendschap tussen Laos en Thailand.
Huisjes op palen zal beide zijn, water en beesten. Als ze op vrij hoge palen staan, wordt de ruimte eronder gebruikt om te zitten of spullen/troep onder te bewaren.
En Lieneke, ik denk dat ik te vriendelijk pai pai roep. De honden lachen me uit. Gillen en dreigen helpt wel.
Overal bij rijstvelden zie je kanaaltjes.Door de goede irrigatie van de rijstvelden, kan men minstens twee maal per jaar oogsten.
We hebben onze vrije dag gebruikt om de fietsen te wassen. Straks de kettingen smeren en ze zijn weer top.
Nieuws is weer op. Fijn weekend allemaal.
Lfs

• 27 December 2019 - 08:23

Ad:

Goede morgen zussen het is hier vrijdagochtend de kerst weer achter de rug,
    gezellige eerste kerstdag gehad met de kinderen en kleinkinderen tweede
    kerstdag rustig aan met Corrie
    Het zijn weer heerlijke fietsdagen voor jullie zo te zien aan de fotos, wat een prachtige
    plaatjes weer.Ook leuk dat jullie nog bij de BRUGWEG waren
    Nou maar weer mooi fiets plezier, gelukkig verlost van de Mekong grapje we kijken er
    weer naar uit.
    groetjes uit Zevenhuizen xxx

• 27 December 2019 - 11:42

Ted:

Hoi meiden, ook hier zijn de Kerstdagen weer voorbij, 1e Kerstdag waren Kuno, Iris en Cody bij ons, het was erg gezellig, lekker gegeten en spelletjes gedaan (Keezen, kennen jullie dat?), ook hebben wij met Marit en Robert ge-face-timed, het was leuk om hun weer even te zien via de foon, helaas geen witte Kerst bij hun, ze maken het goed en zijn lekker aan het verbouwen, ze maken van 2 kamers 1 grote kamer.
    Gisteren een rustig dagje gehad, was/ben niet helemaal fit, keelpijn en verkouden, lekker bankhangen met de TOP 2000 aan op de TV.

Jullie gaan lekker trouwens, al een aardig stuk achter de rug, heb de kaart hier op tafel liggen. Maar jullie genieten lekker overal van, je maakt zo veel moois mee onderweg tijdens het fietsen, die kapotte brug was wel héél apart, waren jullie niet met borden of zo gewaarschuwd onderweg? Je staat toch wel even raar te kijken als je ineens niet meer verder kunt.

Vandaag een vrije rustige dag, ook fijn en morgen naar Ubon Ratchathani zeker?

Fijne fietstocht morgen én genieten.

xxx van ons, Hans en TEd

• 28 December 2019 - 08:16

Henk:

Hoi meiden zo te zien hebben jullie het nog ateeds geweldig ik ben weer heel terug uit de sneeuw we hebben gigantisch veel sneeuw gehad en twee dagen stralend weer dus ik kan er weer een paar weken tegen groetjes Henk