Tweede keer Lad Krabang - Reisverslag uit Lat Krabang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Tweede keer Lad Krabang - Reisverslag uit Lat Krabang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Tweede keer Lad Krabang

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

18 Januari 2020 | Thailand, Lat Krabang

17 jan. 2020
Wat een leuke stad Chachoengsao. Gisterenavond was er een gigantische avondmarkt. En druk dat het was.
Nog even een weetje. In de onderkomens staat regelmatig een waterkoker met zakjes koffie, maar bijna nooit thee. Thailand is geen theedrinkend land.
Wij hebben een waterkokertje mee en een thermoskannetje. ‘s Morgens nemen we koffie/thee op bed. Het themoskannetje nemen we gevuld mee voor onderweg een bakkie. Als ontbijt kopen we joghurtjes of melk met een zakje wat lijkt op brinta. Ontbijten doen we onderweg.
Bij de ontbijt/koffiestop heb je vaak leuke contacten. De Thai is nieuwsgierig. Het eerste wat ze willen weten is, waar je vandaan komt. Holland kennen ze wel van de bloemen, molens en voetballers.
Daarna komt dan de leeftijd en waar onze mannen zijn. Nou de mannen laten we thuis, die moeten werken om onze reis te betalen.
Altijd heel gezellig, vooral omdat we elkaars taal niet meester zijn.
Vanochtend zijn we naar Wat Sothon geweest. Een groot complex met verschillende tempels. Het is druk. Wat grappig is dat iedereen met gekookte eieren loopt te zeulen. In manden en eierrekken. Wel honderd te gelijk, wat wel duizenden eieren oplevert. Wat ze daar mee doen, geen idee. Ik vond ook niets op internet hierover. Els vroeg het aan mensen en Els verstond iets van oud en nieuw (2020).
Er staan verschillende gouden buddhabeelden in de tempels, waar men stukjes goud op plakt.
Er is ook een kleurige Hindoetempel. De vloeren in de tempels zijn ook prachtig. Ik zal een paar foto’s bij het verslag plaatsen.
We hebben lekker gewandeld tussen de tempels en langs de Bang Pakong rivier, waar het tempel complex aanligt.
Op de markt tegenover het complex hebben we heerlijke padthai gegeten.
Het is nu kwart voor vijf en we zitten aan een riviertje bij het resort te lezen en pommelo te snoepen. Het is zo rustig hier, je hoort alleen vogels en kikkers.
18 jan.
En nu zijn we in Lad Prabang. We zijn hier de laatste dagen ook, maar in een ander gedeelte. Het was makkelijker om eerst hierheen te gaan en dan naar Samut Prakan.
Het eerste en laatste gedeelte van de tocht hierheen was druk, maar het tussen stuk staat meteen in de top 5. Gefietst tussen de viskwekerijen en rijstvelden. Uitgefloten door honderden vogels. Ze zitten op de elektriciteitsdraden en rond de rijstvelden en viskwekerijen. Ze laten zich niet fotograferen. Veel reigerachtige, steltkluten, openbills, ijsvogels, drongo’s, zwaluwen, enz.
Onderweg kwamen we een honderdjarige markt op palen tegen en die hebben we bekeken. Het lijkt op een floating market, maar dan zonder bootjes. Heel bijzonder en geen toerist te bekennen (op ons na).
In het water er omheen zagen we een vliegende vis. Wow.
We zitten in een saai hotel, daarom hebben we na de lunch ons vermaakt met een stel mannen die een grote kerstboom op een te kleine vrachtwagen wilden vervoeren. Lachen.
Nieuws is op.
Doeiiii en liefs

• 18 Januari 2020 - 15:26

Johanna:

Prachtige foto's meiden. Die tempels zijn mooi, de vloer en de leeuwen/honden ook. Dat zijn vaak tempelwachters om de tempel te beschermen.
    Jullie moeten de hartelijke groeten van Francien en Wim hebben, daar waren we vandaag om te tekenen.
    Liefs Johanna

• 21 Januari 2020 - 08:15

Vera :

Dag lieve meiden ik dacht dat ik al gereageerd had. Niet dus ,!! Prachtige foto’s nu ga ik eten en naar de gym geniet nog even van het prachtige land