Ancient city - Reisverslag uit Samut Prakan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ancient city - Reisverslag uit Samut Prakan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ancient city

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

20 Januari 2020 | Thailand, Samut Prakan

19 jan. 2020
Heftige fietstocht vandaag. Drukke snelwegen die overgestoken moesten worden. Om niet over te steken, vonden we een wegje onder de wegen door. Een betonnen pad van nog geen meter breed en wel een halve km lang. Fietsen was niet mogelijk, maar we hadden wel twee keer een brommer die ons tegemoet kwam. Spannend. En langs het pad, wat een armoe. Golfplaten huisjes aan een smerig watertje.
Oja, het eerste stuk veel containeropslagterreinen.
We fietsten stukjes over een drukke weg met een file. Die file kwam omdat er grote plassen water op de weg stonden. Dat water kwam niet van de regen, zal wel lekken in de waterleiding zijn.
Ook fietsten we door leuke stadjes met overdekte markten. Bij die markten is het druk, er staan auto’s op de fietsstrook.Je moet dan wel bij de les blijven. Goed opletten of ze je wel zien.
Maar we zijn op de plaats van bestemming. Baan Paknam Hotel in Samut Prakan. Mooi, vrij nieuw hotel.
Wat is Samut Prakan een grote drukke stad. We wilden kijken waar de ferry was voor dinsdag. Niet gevonden nog. De stad ligt aan een brede inham vanaf de zuid Chinese zee.
20 jan.
Regen bij het wakker worden. Dat zijn de eerste druppels deze vakantie.
Vanochtend naar Ancient City geweest. We hebben gebruik gemaakt van een taxi vanwege het drukke verkeer. Was achteraf niet nodig. ‘s Middags hebben we het nog een keer gefietst.
Ancient City is een openlucht museum over Thailand. Het park heeft de vorm van Thailand. Van iedere provincie hebben ze wel iets nagebouwd. Veel tempels en paleizen. Ook oude Khmer tempels en kleurige beelden. Allemaal heel veel en het is zeker de moeite waard. De entree was niet weinig: bht 700 (kregen geen 65+ korting). De taxi daarentegen was maar bht 70.
Bij de ingang stonden honderden fietsen, daar hebben we gebruik van gemaakt.
Naast ons hotel is een goed eethuisje. Gisterenavond hebben we gewokte groenten met rijst gegeten en als lunch net papayasalade met rijst.
Nog een leuk weetje. Vlak bij het hotel kan je op de skytrain stappen naar Bangkok. Grappig toch, maar doen we niet.
Oké, nieuws is weer even op. Ik ga foto’s uitzoeken en plaatsen.
Lfs weer van ons

• 20 Januari 2020 - 15:13

Carla:

Wow, wat is de wereld toch mooi. De vloer in je vorige stukje vind ik ook prachtig. Vooral de vissen. Mooi onderwerp voor mijn volgende tekenopdracht, namelijk twee schilderijtjes voor in de keuken van Taeko en Brett. Vanavond begin ik aan het laatste blokje voor de kleinkinderen, nu voor Nola. Waarschijnlijk de blauwborst. Je ziet de foto;s op de app. Dikke kus en knuffel voor allebei.

• 20 Januari 2020 - 17:31

Sonne:

Wat zien jullie toch veel en wat een prachtfoto's. Genieten vvor de thuisblijvers, maar raken jullie nog niet verzadigd?

• 20 Januari 2020 - 21:09

Vera:

Wat een verhaal is dit weer en mooie foto’s . Heerlijk om dit verhaal te lezen. Nu zijn bijna alle verhalen over, maar dan hoor ik ze wel persoonlijk. Geniet nog even