Samut Sonkhram - Reisverslag uit Samut Songkhram, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Samut Sonkhram - Reisverslag uit Samut Songkhram, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Samut Sonkhram

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

14 December 2022 | Thailand, Samut Songkhram

13 dec. ‘2 2

We zijn in Samut Songkhram en hebben een schattig huisje buiten het dorp aan de Mae Klong.

We hebben ongeveer 50 km gefietst en het was een heerlijke tocht. Een km voor we er waren hadden we een grote plas, toch nog natte voeten.

Het eerste stuk reden we langs een grote weg, verder mooie kleine weggetjes. Wel veel bruggen (pfff klimmen), het is erg waterrijk hier.

We hadden een resort in ons hoofd, maar daar aangekomen zag het er erg uitgestorven en rommelig uit.Ik had waar we nu zitten (Baan Siriporn resort), ook opgeschreven en die is geweldig, mooie tuin, leuke huisjes.

We hadden een thermoskan met heet water mee voor een koffiestop. ‘s Morgens nemen we joghurt met een soort brinta.

We navigeren met maps.me, dat lijkt op google maps. Je kan de route op fietsen instellen en dan zoekt hij kleinere wegen. Zo handig.

Zoeken naar een eettentje vanavond. In de buurt helemaal niets. Na een aantal kilometers wandelen, zagen we prachtige verlichting op een heel grote markt met veel eettentjes. We hebben heerlijk patthai gegeten.

Er was van alles te koop. Kleding, speelgoed, snoep, auto’s. En er was live muziek en kermisattracties voor kinderen.

14 dec.

Opvallend hier dat veel mensen mondkapjes dragen, ook buiten. Zelfs kleine kinderen. Het is niet verplicht.

Rustig aan vandaag. Een stukje gefietst en mangosalade bij een straattentje gegeten. Zo lekker.

Je kan overal op straat eten. Ze komen aan met een karretje, een paar tafels en stoelen en zetten die op straat. Ik heb foto’s gemaakt.

Vanavond eten we in het resort.

Nog even voor wie het niet weet, men rijdt hier links. Opletten, maar ook dat went snel.

Het is vandaag net nog geen dertig graden. Prima weer.

Morgen gaan we richting Phetchaburi.

Ik ga dit plaatsen, bedankt voor de reacties bij het vorige verslag.

Voor de schaatsers, doe voorzichtig.

Liefs

• 14 December 2022 - 11:15

Els:

fijn zo'n zus die jullie op de hoogte houdt,ik geniet daar ook enorm van liefs Els

• 14 December 2022 - 13:00

Ted:

Mooie foto's en verhaal weer meiden en wat genieten jullie weer, doe zo voort, dan genieten wij met jullie mee, liefs van ons vanuit een mooi zonnig maar koud Waddinxveen [e-1f618]

• 14 December 2022 - 14:11

Hermien:

De markt van Samut Songkhram heb ik op YouTube bekeken. Leuk dat je tegenwoordig zoveel informatie kunt opzoeken en vinden. Het was alsof ik in de trein zat.

Eigenlijk weet ik heel weinig over Thailand. Fijn dat je me een inkijkje geeft, Jenny. Dat ze daar links rijden is ook helemaal nieuw voor mij.

Ik verheug me alweer op het volgende verslag.

• 14 December 2022 - 16:09

Mary V Vliet :

Ik zit hier in de zon naar jullie reisverslag te kijken mooi hoor al die indrukken. Als ik straks op mijn kamer ben ga ik de markt bekijken

Doe voorzichtig en tot het volgende reisverslag. Gr Mary

• 14 December 2022 - 16:56

Carla Van Twuijver:

Hoi Jennie en Els,

Wat doen jullie dat weer goed. Dat huisje, daar zou je wel een paar maanden willen blijven. Ziet er zo leuk uit. Bij ons alles oke. Afgelopen maandag een nieuwe ketel besteld, de oude moet vervangen worden. En gister een afspraak gemaakt voor het schilderen van de woonkamer (plafond en lange wand). Ook verdiep ik me in adressen met bonsai boompjes en Japanse tuinlantaarns. Misschien lukt de aanschaf al voor 25 januari. ;-)

Warme (koude) groet uit Zaandijk

• 14 December 2022 - 20:36

Hedwig:

Wat ziet het er geweldig uit, heerlijk ontspannen, mooi resort, genieten dames! Zo fijn voor jullie dat het weer kan ! Dank oor het verslag en de foto’s