Chai Buri - Reisverslag uit Chai Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Chai Buri - Reisverslag uit Chai Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Chai Buri

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

19 December 2019 | Thailand, Chai Buri

18 dec. 2019
Het is wat warmer. We begonnen vanochtend om 8 uur met 20 graden en nu om 2 uur is het 31 graden. Het waait bijna niet.
Vandaag hebben we 46 km gefietst en we zijn in Ban Paeng. Over het resort en het stadje valt weinig te vertellen. Niet veel aan. Zes jaar geleden toen we hier waren was de koning jarig. Annemarie, Liesbeth, Els en ik werden toen uirgenodigd voor een groots feest. Dat was een belevenis.
De fietstocht was prachtig en daar gaat het om.
Het grootste stuk over kleine asfaltwegen en een stukje over de 212. De 212 valt te vergelijken met een provinciale weg in Nederland. Tweebaans met aan beide kanten een strook voor fietsers. Niet vervelend.
Honden onderweg zijn vaak héél vervelend. En nooit één, maar meerdere. Het beste is om af te stappen, te schreeuwen of met een stok te dreigen. Eigenlijk zijn ze bang voor je en druipen af.
Vanochtend om acht uur maakten we wat leuks mee. Er kwam muziek uit de luidsprekers op straat en toen begonnen de honden mee te janken. Oeps.
Oja, we zagen net aangeplante tabaksplanten. Tabakteelt heb je hier veel.
19 dec.
En weer een ongelooflijk mooie plek waar we terecht zijn gekomen. In Chai Buri. Het ligt op de hoek van de Mekong en een zijtak. Een houten gebouw met beneden en boven kamers. Wij zitten boven, hebben aan twee kanten ramen en kijken zowel over de Mekong als over de zijtak. Er is naast onze kamer een groot terras met prachtig uitzicht. In het hele gebouw hangt kunst. Beschilderde panelen. Hoe krijgen we het voor elkaar.
De tocht hierheen was ook top. Veel velden vol tabaksplanten en een vlakke weg.
We hielden deze keer een drinkstop bij een winkeltje en dat is toch wel erg leuk. Een meisje sprak wat Engels, we hadden zo’n lol met haar. Ze wees naar een man en zei dat hij single is. Wij ook zeiden wij. Koppelen leek haar wel wat. Hihi.
In verband met de warmte gaan we morgen om zeven uur beginnen met fietsen.
We hebben bijna 600 km gefietst.
Oja, voor Lieneke en Hans en Ton wij hebben in Ban Paeng in een goed restaurant gegeten: Im Jang Restaurant. Eigenaars zijn een Engelsman en zijn Thaise vrouw.
Nu bij de homestay waar we zitten is een groot restaurant.
Genoeg nieuws. Ik ga plaatsen.
Fijne kerstvoorbereidingen.
Liefs van ons.

• 19 December 2019 - 12:41

Ted:

Dat is weer genieten meiden, wat een mooi plekje hebben jullie weer gescoord zo aan de Mekong, prachtig ook de beschilderde panelen. Geniet van deze plek en morgen weer van de fietstocht naar het volgende verblijf, altijd weer spannend waar jullie dan weer terecht komen, liefs van ons vanuit een vrij zacht Waddinxveen

• 19 December 2019 - 13:58

Lieneke En Hans:

Leuk hoor die bijzonder plekjes. Ik heb het opgeschreven en als we er komen gaan we er zeker eten.
    Wij genieten enorm van alles bier. We dachten dat het resort waar we nu zijn niet zoveel zou zijn maar het valt erg mee. Mooi huisje en heerlijke TomYam Pla gegeten met watermeloen na, muziek uit Laos. Prachtig.
    Veel plezier. Wie weet ontmoeten we elkaar wel ergens.

• 19 December 2019 - 18:52

Vera Meester:

Wat fijn dat jullie zo genieten..en lekker fietsen...Hier is het ook fijn weer niet koud ik heb vanmiddag heerlijk gewandeld..Jennie en Els lekker genieten en liefs van mij..

• 19 December 2019 - 23:11

Johanna:

Hoi meiden, wat een leuke verhalen weer en gave foto's. Die vrucht/bloem (canonballtree) wat is dat?
    Mooie kunst hangt daar aan de muur. Prachtig plekje hebben jullie.
    Liefs Johanna

• 23 December 2019 - 14:20

Lieneke:

Vandaag gearriveerd in Ban Paeng.
    De Engelsman van Om Jang gesproken tijdens een biertje aan de rivier. Jammer voor ons, vandaag gesloten en een kleine break tot en met 25 december.
    Er moet altijd een reden zijn om terug te komen. Dit is er alvast één.