Mukdahan - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Mukdahan - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Mukdahan

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

23 December 2019 | Thailand, Mukdahan

22 dec. 2019
Een fijn kerstfeest en nieuwjaar.
Vanochtend zijn we naar de tempel geweest: Wat Phra That Phanom. Het is een pelgrimsoord. De tempel is gebouwd voor zowel de Thai als de Laotianen. Er is aan aanlegsteiger voor boten uit Laos in het dorp. De tempel dateert vermoedelijk uit 535 v.C. Hij is zeven keer herbouwd of gerestaureerd. De laatste keer na een regenstorm in 1975.
Vanaf de pier loopt een korte weg onder een Disneyachtige boog, gebouwd door de Laotianen, door een tempelpoort naar de huidige Chedi.
Het is zondag en heel druk. Met bussenvol komen ze naar deze tempel. Indrukwekkend.
Wij hebben kaarsen en wierook gebrand voor diegenen die het nodig hebben.
23 dec.
Gisteren middag zijn we naar de Tesco geweest en hebben oa koffie gekocht. Op de terugweg ergens gegeten en de lekkerste maaltijd tot nu toe gescoord. Zoetzure vis, zo lekker klaargemaakt. Mmmmm. En een Chang biertje erbij.
We hebben vroeg gegeten, we wilden Ajax luisteren. Ze speelden om 18.15 uur Thaise tijd. We hebben genoten van de wedstrijd.
Mooie fietstocht vandaag over een goede asfaltweg, door kleine dorpjes.
Onderweg twee keer twee wereldfietsers tegengekomen. De eerste twee fietsten door en met de andere twee was het even gezellig. Een gepensioneerd stel uit Amsterdam. Ze zijn een half jaar aan het fietsen en nu zo’n beetje op de helft.Ze zijn oa in Hanoi geweest en gaan nu naar Vientane/Luang Prabang (Laos) waar hun dochter ook heen komt.
Zij vonden vanochtend een kaartje van Heather en Chris onder hun snelbinder. Ze zaten in hetzelfde hotel en daar zitten wij nu ook: Riverfront hotel. (Annemarie en Liesbeth we zaten hier 6 jaar geleden ook).
Voor het hotel raakten we aan de praat met twee Duitse meneren, hun Thaise vrouwen en hun 78 jarige moeder. Zij vinden ons zo stoer op de fiets. Nou ze zijn niet de enigen. De thai onderweg vindt ons strong.
Terwijl we staan te praten voor het hotel, komen Heather en Chris naar buiten. Ze zijn nog hier en we gaan weer een biertje drinken met ze.
Nu onderweg. Er werd rijst geplant. Niet plantje voor plantje, maar rollen. Net als bij ons de grasrollen. Leuk gezicht.
We zagen veel net geplante rijst.
En we kwamen een vriendschapsbrug tegen, de derde. Eén in Nong Khai, één in Nakhon Phanom en nu hier in Mukdahan. De bruggen zijn geschonken door Australië. Ontwikkelingsgeld.
Dit was het weer. Lieve groeten van ons.

• 23 December 2019 - 13:18

Liesbeth:

leuke berichten weer Jennie, gezellig die ontmoetingen.
    The riverfront weet ik nog goed, daar had ik die lekke band en zijn we uiteindelijk met de fiets in de tuktuk naar de fietsen aker geweest die vol liefde de band geplakt heeft.t
    oen zat het hotel vol met schoolkinderen
    veel plezier maar weer!

• 23 December 2019 - 13:31

Johanna:

Heerlijk verhaal weer meiden en leuke foto's. Jullie ook een fijne kerst.
    Die vriendschapsbrug, staat dat voor de vriendschap tussen Thailand en Laos?
    Liefs Johanna

• 23 December 2019 - 15:03

Bettina Drion:

Weer leuk allemaal, mooi die ontmoetingen onderweg. En yes, jullie zijn ontzettend stoer!

• 24 December 2019 - 14:24

Vera:

Dag meiden wat is het weer een leuk verhaal en met mooie foto’s en wat leuk om weer bekenden te zien en een biertje te drinken. Wat zijn er toch veel westerlingen die dar in het oosten aan het fietsen zijn. Ik ga nu de deur uit om naar Jisp te gaan(familie bezoek).
    Ik wens jullie hele goede Kerstdagen toe en zal zo nu en dan aan jullie denken