Water - Reisverslag uit Samut Sakhon, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Water - Reisverslag uit Samut Sakhon, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Water

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 December 2022 | Thailand, Samut Sakhon

11 dec. ‘22

Bedankt voor de reacties.

Wat een bijzondere dag hadden we. We hadden geen haast. Rustig onze tassen ingepakt en hup op de fiets. Eerst naar de pont. Heel vreemd, er lagen giga plassen op de straat en het had niet geregend . Misschien de markt schoongespoten? Maar bij de pont stond het ook blank. En toen we van de pont kwamen ook. Een gevalletje van overstroming. Onderweg ook hele stukken weg blank. En dan ook echt blank, we reden met onze trappers onder water de weg over. Best wel spannend.

Hierdoor waren we de weg kwijt en hebben sommige stukken wel drie keer gefietst en daardoor meer km’s dan gepland. Het was erg warm en we fietsten natuurlijk midden op de dag.

Onderweg verder nog twee leuke dingen meegemaakt. We hadden het even gehad en stopten bij een klein restaurantje.Daar zaten twee mannen en een vrouw. Een man heeft als hobby fimpjes maken, de andere man was zijn assistent en de vrouw liet de twee mannen de omgeving zien. We raakten met ze aan de praat en toen vond hij ons zo interessant dat hij een filmpje (interview) van ons maakte.

En de tweede meemaaksel. We waren in Samut Sakhon (daar slapen we vannacht) en zaten even te kijken hoe we moesten rijden, stopt er een auto en krijgen we twee zakken chips en een “Welkom in Thailand”. Zo leuk.

Nu zijn we moe en zitten op bed. We gaan om een uur of acht eten, dat kan aan de overkant van de weg.

12 dec

Onderstaand verhaaltje staat op facebook van de Thaise meneer die een filmpje van ons maakte:

#เมืองไทยน่าเที่ยวมาแล้วมาอีก20ปีติดต่อกัน

สองพี่น้องชาวฮอลแลนด์…พี่สาว”คุณจินนี่”75ปีน้องสาว“คุณเอลส์” 74ปีกับจักรยานคู่ชีพมาเที่ยวประเทศไทยทุกปี(เว้น2ปีช่วงโควิด)ตั้งแต่ปี2545โบกรถบ้างขึ้นรถลงเรือไปเหนือล่องใต้อิสานและตระเวนหลายประเทศลาวเวียตนามกัมพูชามาเลเซียศรีลังการวมระยะทางประมาณ50,000กิโลเมตร

Two healthy Dutch siblings …Older sister "Khun Jennie" 75 years old, younger sister "Khun Els" 74 years old with their bicycles.Theybvisit to Thailand 20 times (except for 2 years during Covid ) since 2003, sometimes hitchhiking, getting on a boat, riding up-north, down-south, northeast and to many countries, such as Laos, Vietnam, Cambodia, Malaysia, Sri Lanka. Total distance was estimated to 30,000 miles.

Vandaag weer een aparte dag. We zijn met de trein naar Samut Songkhram gegaan. In Samut Songkhram gaat de trein over een markt. Als de trein eraan komt worden de kramen ingeklapt en de spullen van de rails gehaald. Kijk maar op YouTube. We zijn er al een paar keer geweest, maar nooit met de trein. Het was een uur rijden en het kostte pp 10 baht is 30 cent. Onderweg zagen we veel wegen en huizen onder water staan. Morgen moeten we op de fiets die kant op. Hopelijk kunnen we het water ontwijken, zo niet dan nemen we de trein.

Onderweg veel witte reigers, drongo’s en andere vogels gezien. Nog geen ijsvogel.

De trein vertrok van een schiereilandje met veel streetart en mooie stoeptegels. Volgens een mevrouw is dat voor de toeristen.

Leuke dag en de omgeving is prachtig. Straks als alles wat droger is, wordt hier zout gewonnen.

Weer genoeg te lezen.

Veel liefs van ons.

• 12 December 2022 - 16:51

Margreet Koot:

Avontuurlijke start, ladies. Genoeg te beleven leuk voor ons om te lezen bij de houtkachel. Erg koud hier.

• 12 December 2022 - 17:02

Paula:

Spannend zeg! Doe voorzichtig! X

• 12 December 2022 - 17:15

Mary V Vliet :

Spannend allemaal dames,en leuk die contacten onderweg. Daar houd ik van. Ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal m

• 12 December 2022 - 20:08

Liesbeth:

weer heel wat meemaaksels Jen ,machtig om te lezen ,de markt weet ik nog ,hoewel we de trein toen niet zagen .spannend morgen met de overstromingen maar er is in your mnd altijd een oplossing en …geen haast hebben[e-1f6a3][e-1f3fd][e-1f44d]

• 12 December 2022 - 21:29

Dominique En Piet:

Hoi Jennie, hoe leuk is het weer om jullie avonturen te volgen! Heel veel plezier en hou het veilig é.

Vele groetjes

Piet en Dominique

vanuit Fuerteventura [e-1f609]

• 12 December 2022 - 23:02

Ina En Fred:

Wat een leuke verslagen van de reis en wat maken jullie veel mee. Jammer dat het zo nat is ....[e-1f683][e-1f68b]

• 12 December 2022 - 23:29

Hermien:

Wat een meemaaksels! Ik geniet. Dank je wel.

• 13 December 2022 - 00:23

Lieneke Castel:

Jennifer en Els.

Wat een leuke spannende dag hadden jullie.

Het interview is heel leuk om te zien en luisteren.

Met de trein naar de markt hebben wij ook een paar keer gedaan.

Heel bijzonder.

Klopt van het water , het is heel hoog tijd geweest en alles heeft onder water gestaan of staat nog onderwater.

Hidden Holliday House waar wij sliepen, stond het lage gedeelte ook onderwater.

Zij hebben een bamboe bungalow aan de rivier maar was nu niet bereikbaar.

Wij zitten in the middle off nowhere.

Resort aan de rapids van de rivier.

1 huisje is bezet.

Het is ook een camping.