Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

20 December 2022 | Thailand, Hua Hin

19 dec. ‘22

Er worden veel gebouwen en wegen hier in Cha-am slecht onderhouden. Zo jammer. Veel half vergane en niet afgebouwde gebouwen/hotels. Ook wordt alles in de natuur gegooid, plastic, glas.

Gisteren deed de wifi het wel, maar de tv niet. Finale hebben we geluisterd via de radio. Heel spannend. TV op de ipad lukt niet buiten Europa, radio wel.

Vanochtend hebben we een stuk door het stadje gefietst, oa naar het station en een markt.

Bij een klein restaurantje heerlijke vissoep gegeten. Dat gaan we meer doen .

Het hoogtepunt van de dag was toch wel het strepen trekken op de weg voor ons. Eerst wordt er met touw dat door krijt is gegaan een lijn getrokken. Daar komt vloeistof op, dan gele verf in het midden en witte aan de zijkant en daar overheen nog een vloeistof. Als het lukt, plaats ik een filmpje.

‘s Avonds op het strand gegeten. Het zag er heel gezellig uit. Een stuk strand was verlicht en er stonden wat tafels en stoelen. Aan de straat werd in verschillende stalletjes gekookt. Wij namen gebakken rijst en papayasalade. Voor het ontbijt van morgen hebben we kleefrijst met mango meegenomen.

Al met al, weer een geslaagde dag.

20 dec.

En weer een geslaagde dag. We hebben 35 km gefietst en zijn nu in Hua Hin. En weer een heus fietspad, zo’n 20 km. Windje in de rug, om en nabij de 30 graden, strak blauwe lucht. Heerlijk.

We fietsten ongeveer 2 km van dekust af langs rijstvelden over een rustige, nieuwe weg.

We zitten 4 km vanaf het centrum van Hua Hin in een prachtig onderkomen met zwembad. We blijven hier misschien wel drie nachten.

We hebben weer heerlijk gegeten in een hip, druk restaurant. Zoet/zure vis met rijst.

Het nieuws hier is op. Ik ga foto’s uitzoeken en dit plaatsen.

Dag allemaal, liefs van Els en Jennie

• 20 December 2022 - 15:28

Ineke:

Wat heerlijk om jullie te volgen. Het is te lezen dat jullie enorm genieten.

Veel plezier lieve meiden. Kus Ineke

• 20 December 2022 - 16:10

Sonne:

Wat ziet het er allemaal leuk en lekker uit. Dat huisje, wat een plaatje! Ben benieuwd of we "het strepen trekken" nog te zien krijgen. Veel plezier meiden!

Gr. Sonne

• 20 December 2022 - 20:50

Carla:

Hi kanjers, inmiddels is het hier wat warmer, ongeveer 10 graden. Dus als het droog is is een boodschap op de fiets goed te doen. Ik vermaak me met het maken van het boek over mijn verjaardagsfeest(-en). En krijg nog veel leuke reacties en bedankjes. Superaardig van iedereen.

Fijn dat alles goed met jullie gaat. Rustig aan en lekker genieten.

xx

• 21 December 2022 - 08:17

Mary V Vliet :

Dat met die strepen begrijp ik niet helemaal. Maar dat hoor ik nog wel eens. Volgens mij eten jullie heerlijk en nemen jullie overal de tijd voor. Geen haast. Niets moet alles mag.

Gr Mary,

• 21 December 2022 - 10:11

Blacky:

Echt een andere wereld. Leuk om te lezen…

• 21 December 2022 - 11:24

Paula:

Dank voor de update, fijn dat jullie zo genieten!