Cocosnoot plukkende apen - Reisverslag uit Lang Suan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Cocosnoot plukkende apen - Reisverslag uit Lang Suan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Cocosnoot plukkende apen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

06 Januari 2023 | Thailand, Lang Suan

3 jan. ‘23

In sommige winkels en restaurants kan je je temperatuur opmeten ivm covid. Het is niet verplicht, net als mondkapjes.

Voor 11 uur en tussen 2 en 5 uur mag er in de supermarkten geen alcohol verkocht worden, in restaurantjes wel.

We hebben wat geshopt in Chumphon. Zelfs slippers gescoord.

Als lunch vissoep gegeten en ‘s avonds weer in ons favoriete restaurant gesmuld aan de rivier.

4 jan.

Wat een dag. Kunnen we een heel boek over schrijven.

Het leuke, we hebben heerlijk en mooi gefietst. We gingen naar het plaatsje Sawi.

We fietsten voornamelijk langs cocospalmplantages.

We werden ingehaald door brommers met zijspan. En tot onze verbazing zaten in de zijspannen apen. Er ging meteen een lichtje branden. Die apen worden gebruikt om cocosnoten te plukken. Ad op Ko Yao Yai heb jij daar een filmpje van gemaakt.

Na ongeveer 50 km waren we in Sawi na een klein stukje grote weg en voor de rest mooie, kleine, gladde asfaltwegen en bijnaalles vlak.

In Sawi was geen fatsoenlijk onderkomen te vinden. We wilden vanaf Sawi een stuk met een auto doen vanwege een stel heftige klimmen. We besloten om meteen een auto te regelen.

Zo gezegd, zo gedaan. Een auto geregeld, maar verkeerd begrepen. Ze bracht ons niet naar waar wij wilden, Pak Nam Lang Suan. De dame was niet bereid om ons verder te brengen. Ze sprak ook geen engels.

Gelukkig was er vlakbij waar we afgezet waren een restaurantje met wifi. Daar waren ze heel behulpzaam en met translate lukte het om een auto te regelen die ons bracht waar we wilden.

Dit plaatsje valt ontzettend tegen. Een bouwput en weinig accommodatie.

We hebben een slaapplek gevonden die er net meedoor kan en zwakke wifi.

Morgen gaan we verder.

5 jan. Ruim 60 km gefietst en nu in prima resort met goede wifi.

Het was een feest om te fietsen, maar daarover meer in het volgende verslag.

Dit verhaal ga ik plaatsen.

Bedankt weer voor de fijne reacties en liefs van ons.

• 06 Januari 2023 - 08:56

Margreet Koot:

Oh jee, soms beland je ergens waar je niet wilt zijn. Taalprobleempje. Toch wel avontuur.

Lekker genieten, dames.

• 06 Januari 2023 - 09:19

Yvonne:

Wat een belevenissen weer, heel leuk weer om te lezen.

Fijn dat het weer is gelukt jullie verhaal te plaatsen [e-1f44d]

Groetjes

• 06 Januari 2023 - 09:53

Lieneke Castel:

Wat een avontuur. Maar lekker gefietst en daar doen we het voor. Gelukkig is er altijd iemand bereid om te helpen.

Groetjes uit Laos.

Lieneke en Hans

• 06 Januari 2023 - 10:41

Mary V Vliet :

Het kan niet altijd meezitten. Maar handig zo te zien die fietsen op de auto. Jullie mogen jezelf best eens verwennen vooral als je weet dat er klimpartijen aankomen. Genieten dames, hier schijnt ook het zonnetje.

Gr Mary.

• 06 Januari 2023 - 11:16

Ad:

Hoi zussen toch weer leuke belevenissen wat betreft met die auto`s

hoort er ook een keer bij. Ik heb deze week nog film zitten kijken van

onze fietstocht toen en kwam ook het stukje tegen van apen die cocosnoten

plukten weer grappig om te zien.Weer veel fietsplezier gewenst.

groetjes van ons uit Zevenhuizen

• 06 Januari 2023 - 16:05

Vera Voogd :

Wat een leuk verslag is dit en ik vind het knap van hoe jullie het taxi [e-1f695] hebben opgelost.

• 07 Januari 2023 - 01:30

Angelique :