Chaiya - Reisverslag uit Chaiya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Chaiya - Reisverslag uit Chaiya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Chaiya

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

06 Januari 2023 | Thailand, Chaiya

5 jan. ‘23

Na ruim 60 km fietsen zijn we in Tha Chana. Eigenlijk teveel km’s, maar er is hier weinig accommodatie.

We zijn nu 70 km ten noorden van Surat Thani.

Blij dat we het net niet resort konden verlaten. Wat een rommel daar. Zo zonde.

We zagen onderweg oliepalmen en een palmoliefabriek. We worden begeleid door allerlei vogelgeluiden. Op de electriciteitsdraden zitten vogels (ijsvogels, bijeneters, drongo’s, zwaluwen, etc.), maar als je stopt voor een foto vliegen ze weg. Zo flauw.

We vonden een resort met kleine huisjes. 10 x zo leuk als die van gisteren. En hier hebben we goede wifi.

6 jan.

De scholen zijn in Thailand weer begonnen. We worden weer nageroepen door kinderen in schooluniformen en als we voorbij zijn beginnen ze (ons uit te) te lachen. Vast een raar gezicht twee van die iets oudere vrouwen op de fiets met fietstassen.

Vandaag hebben we bijna 30 km gefietst. We zitten in een klein resortje met huisjes. Prima plek.

Na 20 km op 4112 kwamen we in een mooi dorpje Chiaya. Daar hebben we joghurt, koffie en thee ingeslagen.

Iets buiten het dorpje is het resort.

Vlakbij zijn twee attracties. Een gebedsgebied voor monniken (vrouwen en mannen) en een warmwaterbron. Die bron was vies en koud.

De omgeving is mooi hier.

Ik zag een auto afgeladen met vruchten van de oliepalmbomen.

We hebben het naar onze zin hier, maar gaan morgen toch verder naar Sarut Thani. Een paar dagen in een stad met een avondmarkt. We zijn benieuwd.

Dit was het weer. Net het verslag over de cocosnootplukkende apen geplaatst en nu weer een.

Fijn weekend allemaal en liefs van de zussies.

• 06 Januari 2023 - 13:05

Mary V Vliet :

Het moet niet gekker worden. 2verslagen op 1dag. Maar leuk hoor al die belevenissen

Gr Mary

• 06 Januari 2023 - 13:46

Ted:

Hoi meiden, fijn dat de wifi het weer deed, dus hebben wij flink wat leesvoer, 2 verslagen op 1 dag.

Wat een belevenissen weer en wat een ervaring met de "fietstaxi" [e-1f631] maar gelukkig is het weer goed gekomen, had ook niet anders verwacht jullie kennende, zijn niet voor 1 gat te vangen [e-1f61c]

Blijf lekker genieten van de prachtige omgeving en de mooie onderkomens.

En veel (fiets) plezier weer [e-1f6b4][e-1f6b4][e-1f334]

Knuf van ons, Hans en Ted [e-1f61a]

• 06 Januari 2023 - 15:57

Vera Voogd:

Hoi meiden wat leuk om nu het verslag te lezen, terwijl ik jullie nog net aan de telefoon heb gehad. Het was leuk om jullie te horen. Wat een belevenissen hebben jullie gehad. Ik moet het voorlaatste verslag nog lezen. Fijn dat jullie nu weer in een goed [e-1f44d] resort zitten. Tot de volgende keer.

• 06 Januari 2023 - 23:57

Hermien:

Toch leuk dat schoolkinderen jullie nog zien. Hier is een iets oudere vrouw onzichtbaar, ook met fietstassen!

Veel reisgenot maar weer en rust maar lekker uit in zo’n mooi huisje. Geeft vast voldoening zo’n lange tocht.

Tot het volgende verslag,

Hermien