สวัสดีปีใหม่ - Reisverslag uit Bang Saphan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu สวัสดีปีใหม่ - Reisverslag uit Bang Saphan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

สวัสดีปีใหม่

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

01 Januari 2023 | Thailand, Bang Saphan

30 dec. ‘22

สวัสดีปีใหม่(sawadie piemai)

Na 32 km fietsen zijn we in Bang Saphan Beach, World Cat Resort. Aan het strand en een zwembad.

De eerste 10 km ging langs het strand, links casuarinabomen en rechts cocospalmen.

Grappig zijn de brommerrijders met bamboestokken van wel 10 meter met op het eind een mes. Een hand voor de brommer en de andere voor de bamboestokken. Met die stokken en mes snijden ze cocosnoten uit de palmen.

Ze zijn het strand bij het resort aan het versieren met lichtjes en bloemen. Dat is voor morgen, oud en nieuw. Er komt ook vuurwerk.

Het eten is lekker in het resort. Ze hebben alleen veel niet. Als lunch wilden we padthai, hadden ze geen noedels. Vanavond wilden we groentes, hadden ze dat niet en wel padthai.

Maar, ze hadden wel tapbier. Een sport hier is om geen (twee vingers) schuim te hebben. We schenken liever ons biertje zelf in.

31 dec. Oud jaar

Relax dag. Ontbeten met joghurt aan het strand. Het waait hard.

Als lunch op het strand papayasalade gegeten. Er wordt gewoon een tafel neergezet met alles wat nodig is om papayasalade te maken en ze maken het ter plekke en hoe jij hem wilt. Erg lekker.

Daarna een stukje gefietst en nu zitten we te kijken naar de voorbereidingen van vanavond, oud en nieuw.

Het is jammer dat het zo hard waait, het is niet lekker om aan het strand te zitten.

Waren we gisteren samen bij het zwembad, nu is het lekker bedrijvig. Men springt hier met kleren en al in het zwembad. Niks eerst even douchen.

Ik denk dat het resort zo’n beetje vol is. Een stuk gezelliger. We zijn de enige farangs.

Rond het hotel en aan het strand zit men te barbecueën.

Het ziet er aan het strand gezellig uit.

Allemaal een goede jaarwisseling van Els en mij.

• 31 December 2022 - 14:50

Mary V Vliet :

Lijkt mij leuk al die voorbereidingen voor oud en nieuw. Heerlijk om na te kijken en zelf niets te hoeven doen. Geen boodschappen voor de visite die vanavond komen. Ik stond vanmorgen om 8 uur bij de lidl voor oliebollen, hoort er toch bij. Ik wens jullie beiden een gezond 2023 en nog heerlijk 28 dagen te gaan.

• 31 December 2022 - 14:51

Margreet Koot:

Kunnen jullie ook de Top 2000 horen? Jullie zijn lekker bezig, krijg er helemaal zin in.

• 31 December 2022 - 14:52

Lieneke Castel:

Goede jaarwisseling en nog veel fietsplezier in de komende maand in Thailand.

• 31 December 2022 - 15:48

Ad :

Fijne jaarwisseling gewenst hier waait het ook hard

Bij 15 graden niet normaal. Hartelijke groeten van ons

• 31 December 2022 - 19:23

Blacky:

Een fijne jaarwisseling voor jullie. Hier stormt het ook behoorlijk, regen en behoorlijk zacht. En een strand is niet in de buurt. Op naar middennnacht en dan beginnen we aan 2023. Veel geluk daar voor jullie en iedereen natuurlijk.

• 31 December 2022 - 19:55

Vera Voogd:

Lieve meiden wat is het weer leuk om het verslag te lezen. Ik zit met Corona thuis en luisteraar al het vuurwerk geknal.

de coronatest was positief op woensdag en sindsdien zit ik grotendeels thuis en met het mondkapjes voor in de winkel boodschappen ben niet beroerd of zo, maar heb wel flink gehoest. Heb wat NJ bijeenkomsten afgezegd. Geen punt.

Het vorige antwoord op jullie belevenissen is niet verstuurd. Ik drukte wat verkeerds aan EN weg was mij epistel hoop, dat het nu beter gaat.

Els en Jennie ik wens jullie een hele goede jaarwisseling en voor 2023 niets dan goeds en een goede terugreis over een paar weken.

liefs Vera

• 01 Januari 2023 - 01:00

Angelique:

Gelukkig en gezond nieuwjaar!

Xxx Lucio en Angelique