Ban Krut - Reisverslag uit Ban Krut, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ban Krut - Reisverslag uit Ban Krut, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ban Krut

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

29 December 2022 | Thailand, Ban Krut

28 dec.’22

We hoorden net van Ien dat de kroonprinses van Thailand ernstig ziek in het ziekenhuis ligt. Alle festiviteiten, zoals Oud en nieuw, worden afgelast. In plaats daarvan wordt gevraagd te bidden voor haar herstel. Heftig hoor.

Vandaag wat gefietst en gewandeld. Het is mooi hier. We zitten vlak bij een nationaalpark. Daarvan zijn er veel in Thailand.,

Toen we nog op bed zaten vanochtend spotte Els een hop. En vanmiddag zagen we een ijsvogel die wel op de foto wilde.

In de tuin van het resort zitten veel vogels. De hele dag hoor je ze.

Helaas hebben ze hier in het resort minstens 10 blaffende honden. Ze beginnen een beetje aan ons te wennen, maar het is wel schrikken steeds.

Als we niet weg zijn, staat radio 2 aan, de top 2000.

De waarbenjij.nu werkt niet zo goed. Het verslag met foto’s staat er nog niet op. Balen.

Wat een verwennerij, de mevrouw (Jaew) van het resort komt een schaal met watermeloen brengen.

29 dec.

Het is nu 4 uur en we zitten aan het zwembad van Ban Krut Resort. We hadden een mooie tocht over alleen maar kleine wegen. Veel kokospalmen. Bedankt maps.me.

We kwamen langs een prachtig vissershaventje. Zo authentiek.

En een straat met prachtige lantaarnpalen. We tien verschillende.

De waarbenjij.nu doet het gelukkig weer. Het vorige verhaal met foto’s staat erop. En vandaag gaat dit ook de lucht in.

In 2003 hadden we hier onze eerste Aziatische fietstocht. Wat is er veel veranderd sinds die tijd. Toen reden we veel over highway 4 en werden we belaagd door honden. Honden zijn er nog wel, maar die houden zich redelijk rustig.

We zien onderweg borden staan waar honden gevoerd mogen worden. Daar zie je dan bakken met rijst enzo liggen. Daarom lopen ze waarschijnlijk niet midden op de weg. Dat is voor het verkeer ook veiliger. Men wil ze niet aanrijden.

De onderkomens zijn nu luxe met een warme douche en vaak een zwembad. Er zijn veel nieuwe wegen met fietspaden.

Lieneke, hier in het zuiden is het ook niet zo warm. Wij gebruiken ook de airco bijna niet. ‘s Nachts koelt het af naar beneden de 20 graden en overdag is het hier ook niet boven de 30. Als de zon tussen de middag op je hoofd brand tijdens het fietsen, is het evengoed zweten.

Lieve lezers, bedankt voor de reacties. Daar genieten we van.

Het nieuws is weer op. Morgen fietsen we weer verder.

Liefs van de zussies.

• 29 December 2022 - 12:51

Mary V Vliet :

2 verhalen op 1 dag het kan niet op. De Hop, heb ik ook op Tenerife, gezien bij ons appartement. Een pittig vogeltje met zij of haar kuif. Het is hier grijs weer maar niet koud 10 gr. Gr uit Gouda.

• 29 December 2022 - 14:03

Angelique:

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst ondanks de zieke kroonprinses.

Xxx

• 29 December 2022 - 14:51

Lieneke Castel:

We hebben gehoord dat er een nieuwe wet is voor dieren.

Je mag je hond niet mishandelen of slaan of schoppen. Ook mogen ze ze niet uit hun lijden verlossen. Ze moeten een natuurlijke dood sterven.

Het zal nog heel wat voeten in de aarde hebben om de wet na te leven.

• 29 December 2022 - 18:30

Nelleke:

Hallo Els en Jennie,

Leuk om weer te lezen dat jullie het fijn hebben daar. Hele andere natuur en cultuur, en nu zo’n zieke prinses. Wens jullie een fijne jaarwisseling.

Groetjes Nelleke [e-1f64b]‍[e-2640]️