Mangroventunnel - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Mangroventunnel - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Mangroventunnel

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

08 Januari 2023 | Thailand, Surat Thani

7 jan. ‘23

We hebben een hotel die meteen met stip in de top 3 staat. In Surat Thani na 54 km fietsen. En we hebben voor het eerst wat regen gehad.Niet erg, maar genoeg om te schuilen en onze regenjas aan te trekken.

We schuilden bij een tankstation waar vier meisjes werkten en de een bij de ander het haar aan het verven was. Grappig.

We fietsten tussen de rubberbomen en oliepalmen. Vrachtwagens vol palmolievruchten raasden met veel herrie voorbij.

We zagen ook nog wat bijzonders. Aan bomen hingen plastic zakjes met iets erin … levende slangen. Die kan je kopen. Liever niet.

Gisteren zagen we een man die ons een gigantische, vette kikker liet zien. Brrrr.

Surat Thani ligt in een soort delta, daarom regelmatig een brug over de zijarmen met mooie uitzichten.

Er zitten twee Nederlandse backpackers in hetzelfde hotel als wij. Voor het eerst dat we Nederlanders tegenkomen.

In Surat Thani zien we meer falangs. Je kan hier vandaan naar populaire eilanden.

Rond een uur of vijf zijn we naar de avondmarkt gefietst. Er was niet zo veel, waarschijnlijk vanwege de regen.

8 jan.

Vandaag de eerste levende slang gezien die voor ons overstak. Wel zie je veel platgereden slangen.

Vanochtend hebben we een busje geregeld die ons dinsdag naar Ao Nang (strand van Krabi) brengt.

We hebben vandaag bijna het leukste van de vakantie gedaan. Met een bootje met een staande roei(st)er door de mangroventunnel gevaren.

Els las op internet iets over de mangroventunnel. Wij er heen op de fiets. Het was bij een drijvende markt, daar kan je kaartjes kopen voor zo’n boottochtje. We hadden geen idee wat ons te wachten stond. We voeren dus echt door een tunnel van planten. Zo mooi. Ik hoop dat de foto’s het een beetje weergeven.

De drijvende markt is niet zoals je bij Bangkok ziet. Dit zijn stalletjes langs smalle paadjes waar je eten kan kopen. Wij hebben een soort wafels met maïs en kokos gegeten. Mmmm.

Daarna hebben we nog over een eilandje in de rivier gefietst.

Nu zitten we op ons balkonnetje met een koppie thee. Het is half zes en het begint al een beetje donker te worden.

Het nieuws is op. We vinden het nog steeds leuk in Thailand.

Heel veel liefs van ons.

• 08 Januari 2023 - 12:43

Lieneke Castel:

Heerlijke fiets monturen. Het leuke is dat het bijna altijd erg meevalt.

Een heerlijk hotel is super om bij te komen en lekker je eigen ding te dôen.

Fijn genieten, Jennie en Els.

Wij hadden bewolkt weer en ongeveer 23 graden.

Gr. Lieneke en Hans

• 08 Januari 2023 - 12:51

Wil:

Heerlijk genieten daar: pracht avontuur!

• 08 Januari 2023 - 13:35

Blacky:

Geniet er van. Mooie plek, mooie avonturen. Geniet met jullie mee….

• 08 Januari 2023 - 13:35

Sonne:

Prachtig allemaal. Die mangrove tunnel, wat een paradijs.

• 08 Januari 2023 - 15:10

Mary V Vliet :

Wat super op dat bootje, oner die bomen door. Die slangen vind ik ook eng. En die wafel ziet er lekker uit. Ik snap dat jullie nog steeds genieten. En een beetje regen 1dag is toch niet erg.

Gr Mary

• 08 Januari 2023 - 15:46

Hermien:

Geweldig door zo’n groene tunnel! Ik denk dat het in het echt nog veel mooier is.

En dan die dikke kikker: daar zou ik direct vegetariër van worden!

Veel reisplezier.

• 08 Januari 2023 - 17:09

Angelique:

Prachtig die boottocht door die mangrove tunnel [e-1f44c][e-1f3fc]

• 08 Januari 2023 - 20:08

Johanna:

Prachtig die mangrovetunnel, lijkt me heel speciaal. Alles wat jullie laten zien is apart voor me. Jullie zijn in een wereld waar ik nog nooit ben geweest, ik kijk mijn ogen uit!

Liefs Johanna

• 09 Januari 2023 - 23:07

Paula:

Wauw wat leuk die tocht! Weer iets nieuws aan het lijstje toegevoegd! X

• 10 Januari 2023 - 12:43

Karin :

Zuks genieten hè meiden!

• 14 Januari 2023 - 10:40

Carla Verhoeff:

Ik loop een beetje achter... Heel bijzonder die mangrove tunnel! Zo leuk om steeds mee te lezen en mee te genieten! Nog een hele fijne voortzetting!