Koh Yao noi - Reisverslag uit Ko Yao Noi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Koh Yao noi - Reisverslag uit Ko Yao Noi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Koh Yao noi

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

14 Januari 2023 | Thailand, Ko Yao Noi

13 jan. ‘23

Het is acht uur ‘s ochtends en al 26 graden. Het heeft geregend en het voelt klam aan.

Ontbijten, tassen inpakken, fietsen opladen en naar de pier. Het is een hele drukte. Passagiers voor Ko Lanta vertrekken eerst. Dan een boot naar geen idee. En onze boot ging eerst naar Koh Yao Yai (yai is groot), mensen afzetten en ophalen, toen werden oa wij afgezet op Koh Yao Noi (noi is klein en koh eiland). En wat nog aan boord was ging naar Phuket. Als wij naar Phuket gaan, gaan we met die boot. De meneer van de boot verheugt zich er al op.

En toen op zoek naar een onderkomen. Het was behoorlijk warm en de weg ging op en neer. Eerst maar wat eten en drinken. Springrolls en een mangoshake.

Er kwam een stel uit Nederland (Eemnes) op een mooie roze brommer, ook eten daar. Roselien en Luuk. Was even gezellig. Zij zitten in een huisje in een prachtige natuur. Daar willen we heen de laatste nacht voor we naar Phuket gaan.

Oké, nu het onderkomen voor vannacht. We hadden bij booking.com wat gezien: Holiday resort. Mooi resort met drie lagen huisjes tegen een heuvel met allemaal uitzicht op zee. Ze hebben helaas een huisje voor maar één nacht en eigenlijk op de minste plek, met wel zeezicht. Maar we zijn blij dat we wat hebben. Morgen op zoek naar een nieuwe plek en niet aan de zee.

14 jan.

Na een prima ontbijt op zoek naar een volgend onderkomen. Dat valt niet mee. Alles wat we bedacht hebben was vol.

Bij een barretje in het dorpje raken we aan de praat met een Fin. Hij weet wel iets en wil er wel heen rijden op zijn brommer om te informeren. Helaas gesloten. Maar de schat had nog wat om zich heen gekeken en zag een telefoonnummer. De mevrouw van het barretje belt en jawel bingo. Leuke huisjes vlak bij en op loopafstand van het dorpje. We blijven hier drie nachten en hebben voor de twee nachten hierna Kunna House geboekt via booking.com. Dat ligt midden in de natuur. Daarna gaan we naar Phuket.

Voorlopig zijn we onder de pannen en is het nieuws op.

Volgende verslag meer over de prachtige natuur hier.

Fijn weekend en lieve groeten?

• 14 Januari 2023 - 10:20

Mary V Vliet :

De aanhouder wint zeggen ze altijd. Jullie zijn echt doorzetters, weten niet van opgeven. Maar jullie hebben heerlijk nog 2 weekjes te gaan. Hier is het regen,en nog eens regen. En veel wind. Gisteren op de nieuwjaarsborrel, nog over jullie gehad. Dat we het zo stoer en knap vonden al die belevenissen.

Gr Mary.

• 14 Januari 2023 - 11:03

Carla Verhoeff:

Ik ben weer bij met het lezen van jullie avonturen. Fijn dat het huisje in de natuur gelukt is. Leuk hoor, al die contacten onderweg. De een helpt de ander en zo kom je weer verder. Jullie kunnen vanaf nu maar het beste de hele dag op jullie horloges kijken, dan gaat de tijd lekker langzaam! [e-1f604] Nee hoor, lekker genieten! [e-1f44d][e-1f3fc]

• 14 Januari 2023 - 12:01

Hermien:

Wat leuk dat je ons Thaise woordjes leert. Als ik jullie was zou ik ook nog een dag lekker naar de ao gaan met die klamme hitte. En voorlopig weten jullie waar jullie slapen. Toch een lekker idee.

Tot de volgende keer.

• 14 Januari 2023 - 14:41

Blacky:

Dank jullie lieve groeten terug….

• 14 Januari 2023 - 21:24

Johanna:

Spannend hoor, jullie zoektocht naar een onderkomen, maar toch gelukt! Goed zo meiden. Leuk die vertaling van de woorden. Nog even lekker genieten!

Liefs Johanna

• 14 Januari 2023 - 21:59

Lieneke Castel:

Heerlijk. Het komt altijd goed. Er is altijd wel iemand die je wil helpen.

Mooi Jennie en Els.

Nog veel plezier.

Gr. Lieneke En Hans

• 15 Januari 2023 - 10:20

Margreet Koot:

Heerlijk, dat avonturieren. Leuk eiland voor een paar dagen. Lekker eten. Mooi, mooi, mooi. Dank voor alle verhalen.

Margreet en Frans

• 15 Januari 2023 - 12:18

Ad:

weer leuk voor jullie op die eilanden mooi om te zien dat onderkomen

waar we ge overnacht hebben en de fietsen onder de bagger zaten.

Geniet er nog weer van,

groetjes van ons uit een kletsnat Zevenhuizen.