Strand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Strand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Strand

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 Januari 2023 | Thailand, Ao Nang

11 jan. ‘23

De fluitketel fluit en fluit en fluit. Tenminste het geluid dat de krekels maken, lijkt op een fluitketel. En dat gaat de hele dag door.

De tickets voor Ko Yao Noi zijn geboekt. Vrijdag de 13e gaan we en de overtocht duurt maar een half uur.

Vanochtend hebben we op het heel brede strand bij de botensteiger gewandeld. Het is zo mooi. Overal om je heen rotsen die uit het water steken.

We zijn net ingecheckt in ons nieuwe onderkomen. Hier worden we blij van. Prachtige kamer met schaapjes op de muren geschilderd, een heel groot bed en met balkon. Hier houden we het wel twee nachten uit (langer ook, maar voor vrijdag hebben we de boot geboekt).

Om plastic afval tegen te gaan, staan er op de kamers twee glazen flessen die je op de gang kan vullen. Moeten ze overal doen.

We hebben in een chic restaurant gegeten. Mooi gedekte tafel metechte orchideeën, stenen borden, goede stoelen, etc.

We aten groenten in oystersaus met rijst. De groenten lagen op een bananenblad op een mooi bord. De rijst zat in een totfeestmuts gevouwen bananenblad. En het was nog lekker ook.

12 jan.

Heerlijk geslapen in ons kingsize bed met de geschilderde schapen op de muren.

Als het licht is buiten, gaat de schuifpui open.

We lazen ergens dat er in de buurt een opvangplek voor olifanten is. Wij op de fiers erheen, maar helaas nergens te vinden. Ze zijn vast verhuisd. Geef niet, toch even lekker gefietst.

Vanmiddag zijn we naar het strand geweest. Het water was heerlijk en zo helder.

We zagen nog iets grappigs. Een man en een vrouw waren bagage aan het vastzetten op een soort supplank. Daar waren ze wel even mee bezig. Toen ging die vrouw op de plank liggen en de man zitten. De man peddelde de plank een stuk over zee, we konden niet zien waar ze precies heen gingen. De kust loopt niet recht, maar heeft overal uitsteeksels.

Het is half vijf in de middag en 32 graden.

Meer nieuws hebben we niet. Het gaat nog steeds goed met ons.

Heel veel liefs, Els en Jennie.

• 12 Januari 2023 - 10:48

Ton:

• 12 Januari 2023 - 10:50

Ton:

Dit is toch super de super genieten Els en Jennie!!!!!

• 12 Januari 2023 - 10:51

Liesbeth:

het blijft leuk bij jullie en wat is de kust van de andaman?zee toch prachtig en morgen weer naar dat leuke eilandje waar Annemarie en ik ooit ook eens bij waren ,daar hadden we toen een primitief maat wel leuk tropisch hutje( ik heb de foto’s erbij)

heb het goed!!!!!

• 12 Januari 2023 - 10:59

Margreet Koot:

Dat heldere water, om jaloers op te worden.

• 12 Januari 2023 - 12:20

Hedwig:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto’s. Geniet nog van jullie laatste weken. Groetjes Hedwig

• 12 Januari 2023 - 13:45

Paula:

Klinkt heerlijk! Veel plezier nog!

• 12 Januari 2023 - 15:23

Lieneke Castel:

Prachtig verhaal. Heerlijk onderkomen en nog lekker eten ook.

Geniet morgen van het eilandje.

Wij genieten mee van jullie leuke verhalen.

• 12 Januari 2023 - 16:10

Yvonne Kramer:

Ik geniet mee met jullie reis; heerlijk!

• 12 Januari 2023 - 16:41

Hermien:

Logisch dat jullie lekker slapen met schaapjes op de muur. Je kunt ze zo tellen.

En wat geniet ik van jullie verhalen. Bijna niet voor te stellen dat het daar 32 graden is. Hier viel ik vanmorgen bijna van de fiets door de stormachtige wind en was ik doornat!

Ben alweer benieuwd wat voor geks jullie in het volgende verslag hebben gezien.

• 12 Januari 2023 - 16:41

Mary V Vliet :

Ziet er allemaal gezellig uit. Mooie kamer leuk restaurant lekker eten en een fantastisch strand. En hier regent het de hele dag al. Echt niet leuk meer. Gr Mary

• 13 Januari 2023 - 22:02

Nelleke: