Stelende apen - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Stelende apen - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Stelende apen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

16 December 2022 | Thailand, Phetchaburi

15 dec.’22

Wat een dag weer.

Kwart voor negen zaten we op de fiets. Ontbeten met joghurt en banaan. Gisteren kregen we een tros banaantjes. Ad net zo lekker als die van jou uit de kas.

Het was nog lekker fris, denk 20 graden. Maar dat loopt snel op, nu is het 28 graden (half drie in de middag), dat valt echt mee.

Het was een veelzijdige tocht. Tussen de palmen (zoals bij Ampawa, floating market), toen een kijkje op de zee. Daar hielden we koffiepauze. En je gelooft het niet, apen. Maar, leuk waren ze niet. Er kwamen wel tien apen op ons afgestormd en ze stalen onze net gekochte koekjes. We konden net fototoestel, zonnebril en de rest in veiligheid brengen. Wat een engerds.

Daarna hadden we een weg langs zoutpannen en rijstvelden. Dat blijft genieten.

Ons resort heet White Monkey. Mooie kamer voor bht 600 (€18). Er is een groot dakterras bij.

16 dec.

Hoe zijn we op het idee gekomen om te gaan fietsen in Thailand. In 2001 was ik op Bali en daar zag ik mensen fietsen. Wat leuk, dacht ik. Dat kan ook. Ik las in het tijdschrift Azië een artikel van Bert Sitters over zijn fietstocht door Thailand en over Asian Way of Life. Awol biedt fietsreizen door Azië aan. Daar zijn Els, Gerda en ik toen langsgegaan. In 2003 hebben we via Awol onze eerste fietstocht geboekt van Bangkok naar Phuket. Daarna volgden nog veel fietsreizen door Azië. Buiten Thailand ook Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisië en Sri Lanka. Onze ticket van dit jaar hebben we ook via Awol geboekt. Je kan gebruik maken van hun ervaring, oa de fietsen mee in het vliegtuig, covidmaatregelen.

We boeken alleen de tickets, de rest verzinnen we zelf.

Vanochtend met een treintje een heuvel op, daar zijn een paleis, stupa en tempel. Nu sabayen (relaxen), stukje afmaken en plaatsen met foto’s.

Jullie nog een paar dagen genieten van het ijs dan doen wij dat op de fiets.

Morgen gaan we naar Cha-am.

Lfs en fijn weekend.

• 16 December 2022 - 09:16

Carla Verhoeff:

Hoi Els en Jennie,

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Heel bijzonder zo'n fietstocht door Thailand. Mooie foto's en Jennie schrijft ook heel leuk. Ben wel een beetje jaloers hoor! Hier zijn de daken wit en het ijzelt! Brrrrrr..... geniet er dus maar extra van. Veel plezier nog allebei! Groetjes, Carla

• 16 December 2022 - 10:34

Margreet Koot:

Apen, brrr. Ze hebben ook ns onze bodons kapot gebeten. Verder klinkt het allemaal. Leuk. Een heel andere wereld. Leuk. Fiets ze.

Margreet

• 16 December 2022 - 10:43

Mary V Vliet :

Goedemorgen vanuit ons vakantieadres. Ik loop achter met lezen. Mooie ervaringen dat nemen ze jullie niet meer af. Die apen zou ik ook eng vinden. Gelukkig geen kostbare dingen meegenomen. Hoeveel km hebben jullie al gefietst? Gr uit Tenerife, wij zijn aan het aftellen. Gr Mary

• 16 December 2022 - 11:45

Blacky:

Resort White Monkey? Als dat maar goed gaat [e-1f607] Weer een leuk verslag, dank jullie wel. Ik heb een enorme bewondering voor jullie. Echt stoer…. Ga goed door [e-1f6b4]‍[e-2640]️ Groetjes Blacky.

• 16 December 2022 - 11:52

Sonne:

Mooi verhaal en foto's weer. De plant Frangipani heeft niets met Frangipane, amandelcreme te maken?

Gr. Sonne

• 16 December 2022 - 14:02

Ad:

hoi zussen jullie vermaken je weer geweldig het is daar echt schitterend

zo te zien wat betreft die apen ik weet er alles van maar dat hoort er ook bij.

wat een schitterende foto`s weer, het is hier winter met vanmorgen

overal gladde wegen. Jullie nog weer mooie fietskilometers in het heerlijke weer.

Groetjes van Corrie en Ad

• 16 December 2022 - 15:24

Johanna:

Lieve Jennie en Els,

wat een heerlijke verhalen en foto's. Jullie nemen de achterblijvers echt mee op jullie reis.

Zo fijn dat jullie weer kunnen reizen en fietsen na een aantal jaren met corona. Ik ben echt blij voor jullie. Geniet ervan, het is jullie van harte gegund.

Liefs Johanna

• 16 December 2022 - 21:50

Karin Singeling:

Ohoh zijn jullie net bijgekomen van de apenstreken, logeren jullie in Resort White Monkey [e-1f412] hahaha! Leuk te lezen dat jullie weer op pad zijn met de fiets [e-1f6b2][e-1f6b2]. Veel plezier lieve dames! Groetjes uit ijzig Zaandam.

• 17 December 2022 - 11:15

Angelique:

Zo leuk elke keer jullie reisverslag te lezen en zo met jullie mee te mogen reizen.

• 18 December 2022 - 08:50

Astrid Plekker :

Leuk om te lezen. Geniet van jullie avonturen. Heel veel plezier nog!

Groet Astrid