Es Su Casa - Reisverslag uit Ban Krut, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Es Su Casa - Reisverslag uit Ban Krut, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Es Su Casa

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

29 December 2022 | Thailand, Ban Krut

26 dec. ‘22

Ik was gisteren nog vergeten te schrijven, dat je bij binnenkomst van Prachuap Khiri Khan om de rots fietst waar de tempel op staat en dan getrakteerd wordt op apen. Daar is de apenfoto bij het vorige verslag gemaakt.

Wij houden de dagafstanden bij voorbaat wat laag. We fietsen liever 2 x 40 km dat 1x 80. Dan genieten we veel meer onderweg en komen nog fit aan. Het gaat ons om kwaliteit en niet kwantiteit.

De wind is stevig. Golven beuken op en over de boulevard. Je fietst daar door een zoute nevel.

Wat een heerlijk hotel hebben we. Prima bedden, douche die een tien verdient, goede wifi. We blijven nog een nacht, maar in zo’n hotel kan je wel een week blijven.

Stilzitten doen we niet, daarom op de fiets gestapt naar een strand op een luchtmachtbasis (Wing 5). Prachtig strand waar voornamelijk Thai zijn.Hele gezinnen zitten in de schaduw van een casuarinaboom te eten. Was mooi om te fietsen.

27 dec.

We beginnen de dag met voor Els koffie en voor mij thee op bed. Meestal is er een waterkoker, zo niet, we hebben er zelf een mee.

Als ontbijt nemen we joghurt met een soort brinta of fruit.

Weer 35 km verder. We zijn in een onderkomen waar we zeven jaar geleden ook waren. Wat zijn de eigenaren verrast. Ze zijn eigenlijk gestopt, maar voor ons maken ze een uitzondering. Het zijn mooie rood/bruin gepleisterde huisjes met bovenop een dakterras. We worden verwend. We krijgen ontbijt en ze bracht ons net twee ananaskoeken voor bij de thee.We blijven twee nachten. Het heet: Es su casa en het plaatsje is Ban Huay Yang.

Het is drie uur en 29 graden.

Maps-me heeft ons weer over prachtige, kleine weggetjes geloodst. Tussen de kokospalmbomen en boerenbedrijfjes. We zagen zelfs een cascade.

Ons huisje is 300 meter van de zee.

Ze zijn overal aan het spoor bezig. Spoorwegovergangen maken plaats voor wegen over het spoor. We fietsen vaak langs het spoor.

De km teller staat op 560 km.

ik ga dit verslag plaatsen, eindelijk lukt het.

Op naar oud en nieuw.

Liefs van Els en mij.

• 29 December 2022 - 07:54

Mary V Vliet :

Weer een leuk verhaal. Wat goed dat die .mensen jullie na zoveel jaar og herkennen, dan hebben jullie toch indruk gemaakt. Els ben je nog aan het haken?

Gr Mary

• 29 December 2022 - 10:21

Blacky:

Weer een beeldend verslag. Ik geniet met jullie mee. Lekker zo doorgaan. Liefs Blacky.

• 29 December 2022 - 10:26

Liesbeth:

heerlijk jullie verhalen , ik reis mee en herbeleef. volgens mij zijn jullie nu vlak bij de plek (bang boet bay resort ) waar we in 2016 de overtocht per busje namen in de stromende regen naar Ranong ; heb het goed ! en de woordfeudjes zijn gezellig Jen

• 29 December 2022 - 10:34

Angelique:

Mooie foto's en prachtig verblijf!

Wederom genieten van jullie reisverslag.

• 29 December 2022 - 10:40

Ted:

Ha die zussies, wat genieten jullie weer en het is leuk om de verslagen te lezen, voor ons ook voor een groot gedeelte bekend terrein, waren daar ook in 2010 tijdens onze rondreis, hadden toen ook de tempel met de vele treden in Prachuap Khiri Khan beklommen met de vervelende apen, ik herinner mij dat ze toen de waterfles van Hans afgepakt hadden [e-1f602]

Blijf lekker genieten, dan genieten wij op afstand mee.

Fijne jaarwisseling naar 2023

Knuf van ons, Hans en Ted

• 29 December 2022 - 14:41

Lieneke Castel:

Heel leuk om jullie belevenissen te volgen. Heerlijk genieten.