Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ao Nang

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

10 Januari 2023 | Thailand, Ao Nang

9 jan. ‘23

We wilden Surat Thani eigenlijk links laten liggen. We hadden gelezen dat de stad niet de moeite waard was. Dat klopt echt niet. Het is een leuk, niet zo druk stadje en we zijn blij dat we hier zijn.

Vandaag hebben we wat geshopt en zo’n 20 km gefietst.

Vanavond zijn we naar de rivier gefietst. Wat een pracht. De brug is helemaal verlicht. Walking street is een sprookje met duizenden bloemen en lichtjes. Prachtig.

We hebben padthai op straat gegeten. De lekkerste eet je op straat.

Eten ophalen is heel gewoon in Thailand, maar je kan het ook laten bezorgen door een brommetje met een blauwe tas achterop.

Een paar meter voor ons resort begon het te regenen. De hele dag was het droog. Al met al weer een top dag.

10 jan.

Nog twee weken en dan vliegen we terug.

Vandaag met een songthaew (minibus) naar Ao Nang gebracht. Ao is thais voor strand. Het was 170 km en we vertrokken om kwart voor acht en waren half elf in Ao Nang.

Wij zaten met de fietsen en tassen achterin.

Een onderkomen kostte wat moeite. Het is hier heel druk en toeristisch. Resorts zijn daarom behoorlijk prijzig. We hadden er een uitgezocht, maar die konden we niet vinden.

Uiteindelijk hebben we wat gevonden en voor 1 nacht geboekt. De andere hebben we toch nog gevonden en daar gaan we morgen en overmorgen heen. Pffff

Morgen gaan we de boot naar KomYao noi boeken. Daar gaan we dan donderdag heen.

Hier gaan we lekker de toerist uithangen, leuk toch? De stranden zijn hier prachtig. Foto’s daarvan komen de volgende keer.

Ik ga dit plaatsen.

Bedankt voor de reacties.

Veel liefs van Els en Jennie

• 10 Januari 2023 - 12:39

Angelique :

Wat leuk die lichtjes op Walking street

• 10 Januari 2023 - 13:53

Margreet Koot:

Leuk, die onverwachte dingen, zoals zo'n mooi verlichte brug. Ja, mooie stranden trekken veel toeristen. Op je fietstocht kom je juist op mooie kleine plekjes. Het eiland Kom Yo Noi is ook wel leuk. Kan je ook stukjes fietsen. Ben benieuwd waar jullie daar een onderkomen vinden.

We genieten nu wel ff twee weekjes mee. Dank.

• 10 Januari 2023 - 14:58

Vera Voogd :

Wat verstandig om een busje te huren even wat makkelijker. Leuk hoor om te lezen, dat jullie zo lekker eten. Ook wel grappig om te lezen, dat een toeristische plek ook direct weer duurder is. Geniet nog even goed van deze laatste 14 dagen. Lieve groetjes Vera

• 10 Januari 2023 - 15:01

Marjan:

Wat een geweldige reis !!!Leuk om met jullie mee te reizen.

• 10 Januari 2023 - 16:28

Blacky:

Hang lekker de toerist uithangen, maar echt wel. Genieten jullie….

• 10 Januari 2023 - 16:34

Ted:

Heerlijk meiden, nog 2 weken te gaan en jullie zijn zo lekker aan het genieten.

Maar goed dat jullie Surat Thani toch nog gedaan hebben, mooie foto's gemaakt aldaar met alle lichtjes.

Veel plezier aan het strand, dit is ook vakantie en een fijne bootreis naar Kom Yao Noi.

Blijf genieten meiden, liefs van ons, Hans en Ted

• 11 Januari 2023 - 10:20

Mary V Vliet :

Weer een mooi verhaal. En iedere dag weer een spannend onderkomen en al dat lekkere fruit, en eten. Geen apen meer onderweg. Het is Woensdag, Els, ik ga zo naar van Noord, ook leuk. Gr Mary

• 13 Januari 2023 - 09:44

Lenie Struijf:

wat weer een prachtige reis Jennie en Els,

En nog maar 2 weken, wat gaat de tijd snel.

Geniet maar lekker en tot snel.

dikke kus Lenie